مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

زیرسازی و آسفالت راههای روستایی قزوین ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

زیرسازی و آسفالت راههای روستایی قزوین ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد به گزارش مركز املاك مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: در استان 5400 كیلومتر راه روستایی داریم كه زیرسازی، آُسفالت و بهسازی آنها به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


به گزارش مرکز املاک به نقل از مهر، منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم روز پنجشنبه با حضور در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با مدیرکل و معاونان این اداره گفتگو و تبادل نظر کرد. جواد حق لطفی در این جلسه اظهار داشت: استان قزوین از لحاظ راه ارتباطی موقعیت ویژه ای دارد و ترافیک عبوری ۱۳ استان کشور را بر عهده دارد و سالانه حدود ۲۰۰ میلیون خودرو از محورهای آن عبور می کنند و در ردیف سه استان شاخص از نظر حجم ترافیک محسوب می شویم. وی افزود: راه های ارتباطی استان قزوین هم سنگ ۱۲ هزار کیلومتر است و این وضعیت نشان میدهد بدون نگاه ویژه وزارتخانه نمی توان پروژه های این بخش را بموقع به سرانجام رساند.
حق لطفی اشاره کرد: وجود ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین که ۲۱۷ کیلومتر آن آزاد راه، ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، و ۵۶۰ کیلومتر راه فرعی و در مجموع ۱۳۸۸ کیلومتر راه شریانی داریم که سه آزادراه استان شامل قزوین به تهران، قزوین به زنجان و قزوین به رشت بسیار پر تردد است. بهسازی و به روز سازی راه های روستایی ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد مدیرکل راداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: همین طور ۵۴۰۰ کیلومتر از راه های استان قزوین روستایی است که حدود ۲۵۰۰ کیلومتر آن روکش آسفالت شده و مابقی خاکی و شوسه است. وی بیان کرد: همین طور ۳۰ درصد راه های روستایی آسفالت شده در استان به سبب تردد کامیون های حمل سنگ معدن و گذشت زمان تخریب شده که نیازمند نوسازی و روکش است.
حق لطفی اضافه کرد: لکه گیری راه های آسفالت شده روستایی در استان قزوین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی هم برای روکش آسفالت به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است. وی گفت: در مناطق کوهستانی و صعب العبور برای راه اندازی و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز د ارد که این هزینه در مناطق هموار و دشت هر کیلومتر ۴۰۰ میلیون تومان است. حق لطفی تصریح کرد: زیرسازی، آسفالت و به روز سازی جاده های روستایی استان قزوین ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امسال ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تخصیص ان ۵ میلیارد تومان است که نمی تواند جوابگوی نیازها باشد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: ۷ هزار دستگاه پل در استان قزوین وجود دارد که همه سال بر اثر سیلاب لطمه های زیادی به زیرساخت ها و ابنیه راهی مناطق وارد می شود که در سال های گذشته در کوهین، طارم و الموت به پل ها و تأسیسات جاده ای بیش از ۲۷ میلیارد تومان و امسال ۱۲ میلیارد تومان خسارت وارد شد.
وی اظهار داشت: تجهیزات و دستگاه های راهداری استان ۲۷۰ دستگاه است که باید وضعیت موجود را حفظ و نگهداری نماییم و برای ایمن سازی، نصب تابلو، خط کشی، تعمیر و اصلاح و لکه گیری و روکش آسفالت هم اقدام نماییم. حق لطفی افزود: در صورتیکه ساخت جاده ها با تجهیزات راهداری صورت گیرد قادریم تا ۳۰ درصد در هز ینه ها صرفه جویی نماییم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: برای نگهداری تجهیزات و خودرو های راهداری سالانه ۱۱ میلیارد تومان هزینه می شود. جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا و دو میلیون مسافر وی اظهار داشت: در بخش حمل و نقل جاده ای بیش از ۱۰ هزار دستگاه کامیون و تریلر در جابجایی بار و کالا مشارکت دارند که در این راستا ۸۷ شرکت حمل و نقل در استان ثبت شده و فعالیت می کند.
حق لطفی تصریح کرد: ۱۵ هزار راننده دارای کارت هوشمند کار سخت و خطیر حمل و نقل کالا را بر عهده دارند که سالانه ۱۰ میلیون تن کالا را از استان جابجا می کنند. وی فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای را از مهمترین مشکلات این بخش دانست و اشاره کرد: در صور ت کمک دولت می توانیم با خرید خودرو های سنگین جدید ناوگان قدیمی را از چرخه خارج و میلیون ها لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی و به محیط زیست هم کمک کرد. حق لطفی گفت: برای نوسازی ناوگان به صور ت کلید به کلید (تحویل خودروی فرسوده و دریافت خودروی جدید) با تسهیلات مناسب آماده همکاری هستیم. وی بیان کرد: در بخش مسافری هم ۴۳ شرکت فعال شده و بیش از یک هزار اتوبوس، مینی بوس و سواری در جابجایی شهروندان خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اشاره کرد: سالانه ۲ میلیون نفر با ناوگان مسافری استان جابجا می شوند که به سبب شیوع ویروس کرونا و توقف مسافرتها و تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها ضربه سنگینی به معیشت و اقتصاد رانندگان اتوبوس وارد شده است که انتظار کمک دولت را داریم. در ادامه معاونان اداره نیز دیدگاه ها و مشکلات حوزه خودرا مطرح نمودند.



منبع:

1399/02/12
20:30:23
5.0 / 5
1890
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین