گزارش مركز املاك؛

اتصال بام ایران به شبکه ریلی به کجا رسید؟

اتصال بام ایران به شبکه ریلی به کجا رسید؟ به گزارش مرکز املاک پروژه ریلی مبارکه - سفیددشت - شهرکرد در حالی ۱۰ ساله شده است که مسؤلان در جدید ترین وعده از اتصال بام ایران به شبکه ریلی طی سال آینده خبر می دهند.



خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد بعنوان بخشی از قطعه سوم پروژه راه آهن اصفهان- چهارمحال بختیاری- خوزستان در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۹۰ با حضور علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی وقت به زمین زده شد.
علی نیکزاد در مراسم کلنگ زنی طرح پروژه راه چهارمحال و بختیاری در منطقه سفیددشت راه اندازی پروژه راه آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان را ازجمله طرح های بزرگ کشور در جهت اتصال مرکز این استان به شبکه ریلی اعلام نمود.
این پروژه در حالی توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت جزو پروژه های مهم دولت عنوان و اعلام گردید که تا آخر سال ۹۱ به بهره برداری برسد که هنوز این پروژه نیمه تمام است و در آستانه رسیدن به سن ده سالگی قرار دارد.


پروژه راه آهن مبارکه - شهرکرد ۵۷ درصد پیشرفت دارد
حسینعلی مقصودی امروز پنج شنبه در جریان بازدید خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری های این استان از پروژه راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد پیشرفت کلی پروژه راه آهن را ۵۷ درصد اعلام نمود.
وی اظهار داشت: این پروژه شامل چهار قطعه بوده و از سال ۹۱ شروع شده، اما تا سال ۹۷ پیشرفت و اعتبار قابل توجهی نداشته است.
مقصودی اعتبار هزینه شده این پروژه را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان نمود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: راه آهن استان برای تکمیل، نیازمند حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار بوده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل زیرسازی است.
سال آینده مردم چهارمحال و بختیاری از طریق آهن بهره مند می شوند
وی افزود: با روند مناسبی که این پروژه دارا است؛ زیرسازی آن تا آخر سال جاری به اتمام می رسد و در صورت تأمین اعتبار، سال آینده مردم استان چهارمحال و بختیاری از این زیرساخت مهم ارتباطی بهره مند می شوند.


مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در راه آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد هم به مشخصات فنی پروژه اشاره نمود و اظهار داشت: طول کل خط راه آهن ۹۰ کیلومتر و حدود ۴۰ درصد مسیر کوهستانی است.
داوود پرویزی اضافه کرد: سال ۹۷ قطعه یک و سال ۹۸ هم تکمیل قطعه دو و راه اندازی قطعه سه و چهار به دو پیمانکار سپرده شد و الان با پیشرفت خوب در حال اجرا می باشد.
وی اظهار داشت: این خط ریلی دارای ۱۵ تونل کوچک و بزرگ، جمعاً به طول ۵۲۰۰ متر است.
۷۰ درصد از حفاری تونل ها انجام شده است
وی افزود: ۷۰ درصد از حفاری تونل ها انجام شده و آنچه از حفاری باقی مانده، در ارتباط با تونل های کوچک بوده و زمان بر نیست.


مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در راه آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد همینطور خط ریلی مبارکه - سفیددشت - شهرکرد را دارای بالاترین استانداردهای موجود راه آهن خواند و اظهار داشت: درمجموع ۳۵۰۰ متر پل بزرگ در راه طراحی شده است که ۱۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم پروژه هستند.
احجام سنگین و زمان بر این خط ریلی انجام شده است
پرویزی همینطور اظهار داشت: خوشبختانه احجام سنگین و زمان بر این خط ریلی انجام شده و باقی مانده پروژه باوجود رقم اعتباری قابل توجه، ازنظر زمانی طولانی نخواهد بود.
وی به اشتغال راه آهن استان هم اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه برای ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده که در قطعات مختلف مشغول به کار هستند و ۵۰ درصد آنها نیروهای بومی منطقه هستند.
وی اشتغال غیرمستقیم خط راه آهن را هم حدود ۲۰۰۰ نفر عنوان نمود.
بنابراین گزارش، تسریع در اجرای پروژه اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور زمینه شتاب در راه توسعه استان را فراهم و این استان را با عنایت به توانمندی های خود به یکی از قطب های سرمایه گذاری در کشور تبدیل می کند.

1400/06/12
14:17:32
0.0 / 5
974
تگهای خبر: استان , استاندارد , بهره برداری , پیمانكار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین