دربرنامه تلویزیونی اعلام شد:

تعمیر اساسی موتورهای ATR به تازگی در سوئد و فرانسه، جستجو ادامه دارد

تعمیر اساسی موتورهای ATR به تازگی در سوئد و فرانسه، جستجو ادامه دارد مركز املاك: مدیركل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شركت هواپیمایی آسمان اعلام نمود كه موتورهای هواپیمای سقوط كرده، به تازگی در سوئد و فرانسه چك و تعمیراساسی شده بودند.


به گزارش مركز املاك به نقل از صدا و سیما مدیركل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شركت هواپیمایی آسمان با اشاره به اینكه هواپیمای نوع "ای تی آر" (ATR) همچون پیشرفته ترین هواپیماهاست، تصریح كرد: هواپیمای حادثه دیده به هیچ وجه نقص فنی نداشته است و برای پرواز مشكلی نداشت.

بهادر عشایری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یكشنبه شب شبكه دو سیما با اشاره به اینكه پرواز هواپیمای "ای تی آر" تهران - یاسوج تاخیر نداشته و رأس ساعت مقرر یعنی ۷ و ۵۵ دقیقه پرواز كرده است، ادامه داد: هر حادثه هواپیمایی تا زمانی كه FTR­و یا CDR هواپیما خوانده و پیاده نشود هیچ مقامی در هیچ رده ای مجاز به تشخیص یا پیش بینی علت حادثه نیست.

عشایری اظهار داشت: سازمان هواپیمایی كشور كه متولی بررسی این سانحه است صلاحیت اظهار نظر دارد.

وی با اشاره به اینكه حجت الله فولاد خلبان هواپیمای حادثه دیده پرواز تهران - یاسوج در زمینه پرواز با هواپیمای ای تی آر ( ATR ) با تجربه ترین در كشورمان و معلم منتخب سازمان هواپیمایی كشوری است، اضافه كرد: وی ۱۷ هزار و ۷۰۰ ساعت پرواز با هواپیمای ATR را در كارنامه خود دارد ازاین رو وی و همینطور كمك خلبان، مشكلی نداشتند.

عشایری با اشاره به اینكه چك های هواپیما هم به صورت كامل انجام شده بود، اظهار داشت: مركز كنترل، این هواپیما را در مسیر تا ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج بر روی رادار داشت.

وی با اشاره به اینكه لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است، ​ تصریح كرد: نمی دانیم دقیقاً چه اتفاقی برای هواپیما افتاد و باید برای روشن شدن این مورد صبر نماییم.

عشایری با اشاره به اینكه سال ساخت این هواپیما سال ۱۹۹۳ است، اظهار داشت: ​ شركت هواپیمایی آسمان ۶ فروند هواپیمای "ای تی آر" دارد كه موتورها و ملخ آن ساخت كانادا، ابزار دقیق و سیستم داخلی آن ساخت آمریكا و خود هواپیما ساخت فرانسه و ساخت همان كارخانه ای است كه هواپیمای ایرباس را می سازد.

وی اضافه كرد: برای چندین سال، هواپیمای " ای تی آر" پرواز تهران - یاسوج كه از روی رادار محو شد، به دلیل تحریم و نبود قطعه زمین گیر بود و مدت ها بود كه قطعه ای نداشتیم كه این هواپیما كار كند.

عشایری با اشاره به اینكه به محض آنكه بعد از برجام، كمی توانستیم قطعه تهیه نماییم این هواپیما فعال شد، افزود: این هواپیما اورهال نشده و هیچ شركت هواپیمایی مجاز به اورهال نیست بلكه ما چك ها را انجام می دهیم.

مدیركل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شركت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: برخی چك ها به نام چك A هر ۵۰۰ ساعت و برخی چك ها به نام چك c، هر ۵ هزار ساعت انجام می گردد و این هواپیما در چك C بوده است.

عشایری اضافه كرد: این هواپیما از آخرین چك C، حدود ۸۰۰ ساعت پرواز كرده و حدود ۴ هزارو ۲۰۰ ساعت دیگر می توانست پرواز كند.

وی ادامه داد: آخرین چك این هواپیما در اكتبر سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی حدود ۶ تا ۷ ماه پیش بوده است.

عشایری اضافه كرد: هر دو موتور این هواپیما یكی در سوئد و یكی در فرانسه، چك و تعمیر اساسی شد و تابحال این هواپیما ۲۸ هزار و ۸۵۷ ساعت پرواز داشته است و مجموع پروازهای ART شركت آسمان تابحال ۱۶۶ هزار ساعت بوده است.

وی افزود: سقف پرواز هواپیمای " ای تی آر" ۲۵ هزار پاست و در مسیر تهران - یاسوج تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ پا هواپیما می تواند ارتفاع بكاهد و هواپیمای ما در این مسیر معمولاً در ۱۹ هزار یا ۲۰ هزار پا پرواز می كند و در بعضی اوقات به دلیل وجود ابر تا ارتفاع ۲۵ هزار پا هم پرواز می كند.

عشایری با اشاره به اینكه هواپیمای " ای تی آر" همچون هواپیماهای بسیار پیشرفته و مدرن است، اظهار داشت: این هواپیما مجهز به E LT بوده و استانداردهای لازم موقعیت یاب را داشته است.

مدیركل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شركت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: به دلیل تحریم ها مشكلاتی داریم امّا محال است كه هواپیمایی را كه دچار مشكل است به خط پرواز بیاوریم.

وی با تاكید بر اینكه هواپیمای ای تی آر پرواز تهران - یاسوج اشكالی نداشت، اضافه كرد: خیلی از كشورها خواستار خرید هواپیماهای "ای تی آر" ما هستند با اینكه عمر سنّی آن ها زیاد است.رئیس كمیته حمل و نقل كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این برنامه با اشاره به اینكه بخش حمل و نقل یكی از اساسی ترین بخش های توسعه پایدار می باشد، اظهار داشت: این بخش رابطه مستقیمی با اقتصاد دارد و ارزش افزوده این بخش با تولید داخلی هر كشوری ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد.

سید احسن علوی اضافه كرد: هر كشوری كه در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری كند در واقع به بخش اقتصادی كمك كرده است.

وی با اشاره به اینكه در بخش حمل و نقل در كشورمان كمبود امكانات اعتباری و تحهیزاتی داریم، افزود: در اجرای دستور رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حادثه هواپیمای " ای تی آر"، كمیته بحران را با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازای، معاونان و تعدادی از مسئولین سازمان هواپیمایی كشوری تشكیل دادیم.

علوی اظهار داشت: با وجود گذشت ۱۴ ساعت از سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج به دلیل صعب العبور بودن و وضعیت بد آب و هوایی منطقه هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است.

رئیس كمیته حمل و نقل كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: آنچه شنیده ایم این است كه حدود ۷ سال این هواپیما زمین گیر شده بود و در آبان هم تعمیر شد.

وی با اشاره به اینكه ارتفاع پرواز این هواپیما با قله دنا بسیار كم است، ادامه داد: ریسك این پرواز بسیار بالا بوده است و پرسش این است كه در چنین شرایط آب و هوایی و جو ناپایدار منطقه آیا امكان انتخاب مسیر جایگزین نبوده است؟

علوی با اشاره به اینكه ۲۷۰ فروند هواپیما داریم، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد این هواپیماها به دلیل تحریم و مشكلات اقتصادی زمین گیر است.

وی اضافه كرد: هواپیمای " ای تی آر" كه دچار حادثه شد حدود ۲۴ سال و ۶ ماه عمر داشت.

علوی افزود: متوسط عمر هواپیماها در جهان ۱۱ سال و در كشورهای حاشیه خلیج فارس ۶ سال و برای ما ۲۴ سال است كه اخیراً بعد از برجام با ورود هواپیماهای جدید این رقم در كشور ما به ۲۲ سال رسیده است.

وی با اشاره به اینكه تعصب ملی و انگیزه در كشورمان كم شده است، اظهار داشت: با همین امكانات، باید مشكلاتمان را مدیریت نماییم و باید بلندمدت فكر نماییم.

علوی اضافه كرد: در قانون برنامه توسعه و قانون بودجه، خرید هواپیما با استفاده از بخش خصوصی و فاینانس و همینطور با كمك صندوق توسعه ملی صورت خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان سمیرم هم در ارتباط تصویری با این برنامه اظهار داشت: ساعت ۱۰ بامداد روز حادثه به محض اطلاع، تیم های مختلف بحران را اعزام كردیم.

محمدحسین نصرتی با اشاره به اینكه محل حادثه حدود ۱۶۰ كیلومتر از مركز شهرستان سمیرم واقع در استان اصفهان فاصله دارد، اضافه كرد: با استفاده از فناوری های نوین، تقریباً نقطه حادثه را مشخص كردیم كه شامل محدوده وسیعی می گردد.

وی با اشاره به اینكه به دلیل شرایط نامساعد جّوی و صعب العبور بودن منطقه، كار جستجو سخت شد، افزود: بخشی از كار انجام شد و در صورت مساعد بودن هوا، فردا با استفاده از بالگرد و ماشین های برف پیما كار جستجو را ادامه خواهیم داد.

فرماندار شهرستان سمیرم اظهار داشت: كار جستجو در مناطق هموار همچنان ادامه دارد.



1396/11/30
14:16:48
5.0 / 5
154
تگهای خبر: استان , بهسازی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین