انتقاد دبیر كارگروه كاهش آلودگی هوا از نوع برخورد با طرح دریافت عوارض از تونل ها

انتقاد دبیر كارگروه كاهش آلودگی هوا از نوع برخورد با طرح دریافت عوارض از تونل ها به گزارش مركز املاك دبیركارگروه ملی كاهش آلودگی هوای كشور با اشاره به اینكه در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشكل جدی داریم، اظهار داشت: مبحث عوارض تونل را در محیط های دانشگاهی بررسی نماییم چرا باید این مورد ابتدا سیاسی سپس پاك شود؟


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، وحید حسینی در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا اظهار نمود: خودرو یكی از مهمترین عوامل در رابطه با آلودگی هوا است. بر مبنای سیاهه انتشار شهر تهران ۷۰ درصد ذرات آلاینده از منابع متحرك تولید می شود همینطور خسارت اقتصادی آلودگی هوا بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار در سال است.
وی در ادامه درباره تولید و شماره گذاری خودروها اظهار داشت: هیأت وزیران سطح مجاز آلایندگی خودروها را تعیین می كند كه متأسفانه این استانداردها از استانداردهای اروپایی كپی می شود.

دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا كشور افزود: حداقل استاندارد برای دیزلی ها یورو ۴، موتورسیكلت یورو ۳ و از آغاز سال ۹۴ استاندارد خودروهای سواری یورو ۴ است و بر مبنای قانون هوای پاك مقرر است كه از اسفند سال ۱۴۰۰ به بعد به استانداردهای جدید اتحادیه اروپا (یورو ۶) برسیم.

وی با انتقاد از این مورد خاطرنشان كرد: با عنایت به اینكه ما زیر ساخت های لازم همچون سوخت مناسب و حتی روغن موتورهای مناسب را نداریم حركت به سمت استاندارد یورو ۶ اشتباه است و حتی سبب افزایش تخلفات می شود.

حسینی در ادامه اظهار داشت: مبحث دیگر در بحث خودروها این است كه برای آزمایش استانداردهای خودرو آزمایشگاه هایی وجود دارد كه مستقیم با خودروساز قرارداد بسته اند. پیمانكار و كارفرما نمی توانند با هم قرار داد ببندند و رابطه مستقیم داشته باشد و این موضوعی است كه حاكمیت باید به آن وارد شود.

دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوای كشور اضافه كرد: شركت های خودروسازی بنگاه های اقتصادی با هدف كسب سود هستند و انتظار اینكه خودروساز مسائل زیست محیطی را رعایت كند انتظار بی جایی است.

وی تصریح كرد: حدود مجاز را نباید با گرته برداری از اروپا تعیین نماییم بلكه باید با عنایت به جنس آلودگی هوا در شهرهای مختلف استاندارد را ویژه سازی نماییم.

حسینی با اشاره به اینكه زمانی كه خودرو وارد بازار مصرف می شود دوام آلایندگی ندارد، اظهار داشت: در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشكل جدی داریم. سوال من این است كه زمان اجرای كامل قوانین و مصوبات LEZ كی فرا می رسد؟

وی در انتها اظهاركرد: موضوعی كه درباره عوارض تونل مطرح گردیده است را باید در محیط های دانشگاهی به بحث بگذاریم و دقیق مشخص نماییم كه این عوارض چه قدر باید باشد، هزینه آنچه طور صرف شود، چرا اصلاً باید عوارض بگیریم و جنبه های مختلف اجتماعی آن به بحث دانشگاهی گذاشته شود. چرا باید موضوعی را كه در دنیا آزمون شده است سیاسی و آنرا پاك كنیم؟




1397/11/08
17:02:59
5.0 / 5
3099
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین