راه اندازی تالار معاملات شهرداری تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات

راه اندازی تالار معاملات شهرداری تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات به گزارش مركز املاك مدیر تالار معاملات شهرداری تهران اظهار داشت: با راه اندازی تالار معاملات شهرداری، دیگر در شهرداری پیمانكار ناشناخته یا محلی و بومی نخواهیم داشت و رقابت بین همه پیمانكارانی خواهد بود كه تایید صلاحیت می شوند.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، امیرحسین شمس یكی از اولین اقدامات خود در اداره كل حقوقی شهرداری تهران را بازگرداندن كارشناسان به این اداره عنوان و درباره راه اندازی تالار معاملات در شهرداری اظهار نمود: باتوجه به سابقه نظارتی خود به این نتیجه رسیدم كه راه اندازی تالار معاملات باید یكی از اقدامات مهم ما باشد. البته در دهه 80 پیش زمینه ای درباره تالار معاملات شهرداری از جانب نیروهایی كه از مجموعه خارج شده بودند، وجود داشت.
مدیركل حقوقی شهرداری تهران با اشاره به اینكه معاملات شهرداری تهران سه دسته هستند، اظهار داشت: در این تالار در وهله نخست معاملات همه مناطق 22 گانه تجمیع خواهد شد و تحت نظارت یك كمیسیون، از صفر تا 100 معاملات كلان بالای 250 میلیون تومان شهرداری تهران در این تالار انجام می شود.
شمس توضیح داد: در این تالار از آگهی مزایده و مناقصه تا برگزاری مناقصه، بازگشایی پاكت ها و اعلام برنده همه به صورت شفاف و روشن در مقاطع خاص و رخ به رخ با پیمانكار انجام و برنده هم در همان لحظه مشخص می شود. بنا داریم اگر امضای الكترونیك به سرانجام برسد قرارداد را در لحظه به پیمانكار ابلاغ نماییم چونكه هم اكنون بین برگزاری مناقصه و ابلاغ آن به پیمانكار فاصله ای وجود دارد كه گاهی به یك سال هم می رسد، اما در تالار معاملات اینگونه نخواهد بود.
مدیر تالار معاملات شهرداری تهران، راه اندازی این تالار را یكی از مواردی عنوان نمود كه شورای شهر، شهرداری تهران و همینطور دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی كل كشور در جهت شفاف سازی به دنبال آن بودند.
صفر تا 100 معاملات شهرداری در تالار معاملات
وی تجلی شهرداری تمام شیشه ای را در ایجاد تالار معاملات شهرداری توصیف كرد و اظهار داشت: شفاف سازی، بموقع انجام شدن و چگونگی معامله همگی در معرض دید شهروندان است. البته قبل از این جزئیات معاملات در سامانه شفافیت منتشر می شد اما در نشست هایی كه با خانم آروین -عضو شورای شهر - و شورای شهر تهران داشتیم بحث ما این بود كه شهروندان در سامانه شفافیت شهرداری انتهای كار یعنی قرارداد نهایی را می بینند اما در تالار معاملات صفر تا 100 معاملات قابل رصد و رویت است.
به قول شمس؛ سامانه قراردادها كه در گذشته در شهرداری راه اندازی شده بود به تالار معاملات متصل خواهد شد. این موارد در آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران كه مصوب مجلس هم است تبیین شده و حالا شهرداری این قانون را اجرا كرده است.
تالار معاملات شهرداری در طبقه اول ساختمان روزنامه اطلاعات
مدیركل حقوقی شهرداری تهران، پاسخ این پرسش را كه لزوم ایجاد تالار معاملات در شهرداری چه بود، اینگونه داد: نخست اجرای قانون و در درجه دوم شفاف سازی؛ یعنی دیگر در شهرداری پیمانكار ناشناخته یا محلی و بومی نخواهیم داشت و رقابت بین همه پیمانكارانی كه تایید صلاحیت خواهند شد ایجاد می شود.
او به كمك ها و پیگیری ها معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در راه اندازی تالار معاملات اشاره نمود و درباره مكان این تالار هم اظهار داشت: تالار معاملات مقرر است در طبقه اول ساختمان روزنامه اطلاعات در مساحتی حدود 1700 متر كارش را آغاز كند. اعتبار كافی دیده شده و الان در حال تجهیز سالن ها هستیم. در این تالار به صورت همزمان می توانیم سه معامله را در لحظه انجام دهیم.
برپایه گزارش شهرنوشت، مدیر تالار معاملات شهرداری تهران، این را هم اضافه كرد كه اگر تاخیری باشد صرفا به علت آماده سازی محیط است، اما اداره كل حقوقی بعنوان ایده پرداز این طرح و مجری از همین الان آمادگی آغاز به كار را بعد از معرفی شدن مسؤلان فنی از جانب شهردار تهران را دارد. امیدواریم از اوایل مهرماه تمامی معاملات را در تالار برگزار كنیم



1398/05/26
23:16:24
5.0 / 5
24
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین