پس از سانحه سقوط اتوبوس به دره كلید خورد

سخت گیری بیشتر سازمان راهداری به اتوبوس های بین شهری

سخت گیری بیشتر سازمان راهداری به اتوبوس های بین شهری مركز املاك: مدیركل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری از ارتقای ایمنی و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بعد از سانحه اخیر سقوط اتوبوس به دره در محور فیروزكوه آگاهی داد.



به گزارش مركز املاك به نقل از صداوسیما، داریوش باقرجوان با اشاره به دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای ارتقای ایمنی و ضوابط حمل و نقل جاده ای كه به دنبال سانحه اتوبوس تهران - كلاله كه منجر به درگذشت ۱۹ نفر از هموطنان مان در روز ۱۹ دی در جاده فیروزكوه شد اضافه كرد: با هدف ارتقای ایمنی حمل و نقل مسافر مقرر شد از این پس باید سامانه فروش و صدور بلیت اینترنتی اتوبوس شركت ها یكپارچه باشد و از این پس، علاوه بر سازمان راهداری و پلیس راه، خود شركت های حمل و نقل مسافر هم بر عملكرد ناوگان اتوبوسی خود به صورت برخط نظارت خواهند كرد.
وی با اشاره به رشد تقاضای سفر با ناوگان اتوبوسی كه به دنبال افزایش نرخ بنزین صورت گرفت اظهار داشت: همین طور مقرر شد از این پس، عرضه بلیت مسافربری شركت ها بوسیله نرم افزارها و پایگاه های اطلاع رسانی فاقد مجوز سازمان راهداری، ممنوع خواهد بود.
به گفته مدیركل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از این پس شركت های حمل و نقل می توانند با همكاری گروهی، یك شركت سرشبكه با شبكه سیر خاص خود ایجاد كنند كه شبكه سیر این شركت های سرشبكه، باید بوسیله ایجاد اتاق كنترل (مانیتورینگ) ناوگان، بر عملكرد رانندگان و اتوبوس های خود از نظر سرعت سیر، استراحت و تعویض به هنگام راننده و همین طور محل توقف برای استراحت و صرف غذا و انجام فریضه نماز، نظارت دقیق داشته باشد.
باقرجوان با تاكید بر اینكه ادارات كل استانی سازمان راهداری مكلف به رعایت مقررات جدید در صدور و تمدید مجوزهای شركت های حمل و نقل مسافری هستند اظهار داشت: برمبنای تبصره ۱۴ بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شركت های حمل و نقل مسافر، بر رانندگان، ناوگان و شركت های تحت پوشش خود نظارت می كنند و همین طور مكلف به ارائه آموزش های لازم به اعضای تحت پوشش خود هستند.
وی اضافه كرد: شركت های سرشبكه با مالك وسایل نقلیه، قرارداد پیمانكاری یكساله امضا می كنند و باید این قرارداد در سامانه مدیریت شركت ها ثبت گردد.
مدیركل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: نظارت بر سامانه های ارزیابی و غربالگری سلامت رانندگان عضو شبكه و ایجاد امكان ارتباط دوسویه با مسافران و همین طور حضور نماینده این شركت در كمیسیون ماده ۱۲ سازمان راهداری برای پاسخگویی تخلفات اعضا همچون وظایف شركت سرشبكه سیر است.
به گفته باقرجوان، شركت های سرشبكه به صورت استانی فعالیت می نمایند و شركت های جدید متقاضی تأسیس سرشبكه سیر، باید حداقل در ۱۰ استان دارای شعبه و نمایندگی باشند كه برای استان های محروم نیز، شرایط و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.


منبع:

1398/10/24
19:12:11
5.0 / 5
4455
تگهای خبر: ارزیابی , استان , پیمانكار , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین