عید دیدنی در نوروز ممنوع

عید دیدنی در نوروز ممنوع مركز املاك: رئیس كمیته سلامت شورای شهر تهران از مردم خواست كه در امتداد قطع زنجیره شیوع كرونا ویروس، نوروز امسال در خانه بمانند.


ناهید خداكرمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینكه به علت شیوع كرونا و ضرورت قطع زنجیره انتقال، از همه مردم می خواهم كه در اولین روز سال جدید، همانند سال های گذشته به عید و بازدید و عیددیدنی نروند، اظهار نمود: كرونا ویروس در سطح كشور و جهان، مشكلاتی را بوجود آورده و نباید آنرا كم اهمیت دانست چونكه به علت شیوع بالای این ویروس، باید بگویم كه این بیماری، شتری است كه در صورت بی توجهی، درِ هر خانه ای می نشیند.

رئیس كمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینكه شیوع این ویروس در كشور در حالی است كه به علت تحریمها و مشكلات اقتصادی در ایران، مسئله پیچیده تر شده و اگر خودمان رعایت نكنیم، این شیوع می تواند ابعاد فاجعه بارتری داشته باشد اظهار داشت: درست است كه در آداب و رسوممان به دید و بازدید و عید دیدنی در سال جدید، تاكید شده اما برای قطع چرخه شیوع ویروس كرونا، چارهای به جز ماندن در خانه نداریم و لازم است كه با استفاده از تكنولوژی و فضای مجازی، عیددیدنیها را برگزار نماییم.

وی ادامه داد: به عبارت ساده تر اگر خانواده، پدر، مادر، دوستانمان و غیره را دوست داریم، باید در خانه بمانیم و نوروز ۹۹ دید و بازدید ممنوع می باشد.
خداكرمی با اشاره به شلوغی معابر و مسافرت بعضی از شهروندان اظهار داشت: باید در خانه ماندن را جدی بگیریم چر اكه همه مسؤلان در تلاشند تا این شرایط را با عارضه كمتر طی نماییم و برای انجام این مهم، نیازمند همراهی مردم هستیم تا از این مسیر سخت، عبور نماییم و اگر مردم همراهی كنند می توانیم تا آخر تعطیلات نوروز، دوره اوج شیوع این بیماری را پشت سر بگذاریم وگرنه تا فصل تابستان درگیر این بیماری خواهیم بود.

رئیس كمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینكه خاصیت این ویروس این است كه دوره كمون آن تا ۱۵ روز ادامه دارد، اضافه كرد: در این دوره فرد مبتلا، ناقل این ویروس می باشد و امكان دارد اصلا علائمی نداشته باشد؛ بنابراین با در خانه ماندن می توان مانع از شیوع این بیماری شد و در غیراین صورت باید شاهد اوج گیری شیوع این بیماری باشیم.

وی افزود: شهروندان بر مبنای رسم دیرین، روز نخست نوروز را به زیارت اهل قبور می روند ولی سال جاری با عنایت به شرایط به وجود آمده، از همه مردم می خواهیم فعلاً به مراكز تجمعی همچون بهشت زهرا نروند و در خانه های خود بمانند.





منبع:

5.0 / 5
3223
1399/01/01
22:10:44
تگهای خبر: خانه
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین