فراهانی عنوان كرد

۶ راهكار ایمنی انبارهای نفت شهران

۶ راهكار ایمنی انبارهای نفت شهران مركز املاك: رئیس كمیته بودجه شورای شهر تهران جزئیات جلسه بررسی ایمنی انبارهای نفت شهران را تشریح نمود.


مجید فراهانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد جلسه اخیر اعضای شورای شهر با مسئولان مختلف درباب بررسی وضعیت ایمنی انبارهای نفت شهران که به میزبانی شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار نمود: جهت بررسی وضعیت ایمنی انبارهای نفت در شهران جلسه ای را با حضور ذینفعان مختلف برگزار کردیم تا بتوانیم به جمع بندی درباره وضعیت فعلی این انبارها برسیم.

وی با بیان این که در این نشست مسئولان مختلف همچون شهردار منطقه ۵، اعضای شورایاری، رئیس سازمان مدیریت بحران تهران، مدیرعامل آتش نشانی، نماینده شورای عالی معماری و شهرسازی و رئیس بحران استان تهران، صحبت هایی را درباب وضعیت انبارهای نفت شهران مطرح نمودند، افزود: همین طور برخی مسئولان سابق وزارت نفت نیز در این نشست حضور داشتند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر که میزبان این جلسه هم اندیشی بود، اظهار نمود: در این نشست مشخص شد شورای عالی معماری دو مصوبه درباب ضرورت خروج انبارهای نفت از تهران دارد و همین طور در گذشته توافقی میان نوذری وزیر نفت اسبق و شهردار وقت درباب خروج انبارهای نفت منعقد می شود که این مصوبات می تواند ملاک عمل قرار گیرد.

وی با بیان این که انتقال انبارهای نفت یک راهکار طولانی مدت است که تمام مصوبات قانونی در گذشته به این مهم مهر تأیید می زند، افزود: با این وجود راهکارهای کوتاه مدت نیز برای افزایش ایمنی آن منطقه اتخاذ شد. یکی از اشکالات فعلی این انبارها تردد تانکرهای حمل سوخت است به شکلی که بنزین، گازوئیل و نفت سفید از پالایشگاه شهرری با بهره گیری از خطوط لوله ای زیرزمین به شهران منتقل شده و پس از آن سوخت بوسیله تانکرها برای تزریق به پمپ بنزین های سطح شهر بارگیری می شود که مسیر ورودی و خروجی این تانکرها دقیقا از وسط شهران عبور می کند و قرار شد یک مسیر در ضلع شرقی انبارهای نفت راه اندازی شود تا تانکرها از آن مسیر تردد کنند و دیگر وارد مسیر شهری نشوند.

فراهانی با بیان این که در آینده ای نزدیک بازدیدی از انبارهای نفت خواهیم داشت، اظهار داشت: همین طور سازمان مدیریت بحران شهر تهران ماموریت یافت که در مورد احتمال نشتی لوله های زیرزمینی بررسی هایی را انجام دهد و گزارشی را در جلسه بعدی ارائه خواهدنمود.

وی افزود: بحث انتقال انبارهای نفت از گذشته مطرح است و بنظر می رسد که لازم است یکبار دیگر تفاهم نامه ای بین شهردار فعلی و وزیر وقت امضاء شود که قرار شد از حناچی بخواهیم این مساله را پیگیری کنند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر این که به لحاظ مالی انتقال انبارهای نفت برای وزارت نفت به صرفه است، اظهار نمود: زمین های شهران در بافت شهری قرار دارند و حالا قیمت آن چندین برابر شده است و طبیعی است که وزارت نفت می تواند انبارهای نفتش را از این چند هکتار زمین واقع در شهران خارج کرده و از زمین های شهران نفع بیشتری ببرد که حتما هزینه های انتقال را جبران می کند.




5.0 / 5
1622
1399/05/28
10:25:29
تگهای خبر: استان , شهرسازی
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین