شهردار تهران:

مناسب سازی شهر باید با رویكرد حقوق بشری باشد

مناسب سازی شهر باید با رویكرد حقوق بشری باشد شهردار تهران با اشاره به جمعیت 35 درصدی شهروندانی كه دارای مساله در رفت و آمد در معابر هستند، اظهار داشت: باید فضاهای شهری را با رویكرد حقوق بشری برای تمامی اقشار مناسب سازی شود.


به گزارش مرکز املاک به نقل از ایسنا، پیروز حناچی، بامداد چهارشنبه -۲۶ شهریور- در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیشگیری مناسب سازی کشور، اظهار داشت: مناسب سازی فضا برای معلولان، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید با نگاه حقوق بشری به آن بپردازیم. امروزه شهرهایی موفق هستند که بتوانند همه فضاهای شهری را برای همه اقشار قابل استفاده کنند. برآوردها نشان میدهد ۳۵ درصد افراد جامعه به هر علت در شرایطی قرار دارند که به آسانی نمی توانند در معابر حرکت نماید و این نشان میدهد مناسب سازی معابر و فضاهای شهری چقدر اهمیت دارد.
حناچی در ادامه اظهار داشت: برخلاف همه زحماتی که کشیده شده معتقدم دراین زمینه مشکلات فراوانی در شهر داریم؛ خیلی از پیمانکارانی که فعالیت عمرانی می کنند آموزش های لازم را ندیده اند و حتی پروژه های مناسب سازی شان هم استانداردهای لازم را ندارد.
شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: تمام پروژه های جدیدی که در شهر اجرا می شوند الزاماً باید استانداردهای لازم را در مناسب سازی داشته باشند و پروژه های قبلی هم به تدریج باید مناسب سازی شوند. یکی از اقدامات مناسب این است که در چک فهرست های این پروژه ها شهروندان معلول حاضر باشند و بر روند اجرا نظارت کنند.
بگفته وی، شورای شهر تهران هم مدعی اول مناسب سازی است و این مساله را پیگیری می کنند به خصوص از خانم نژادبهرام از زحمات ایشان قدردانی و تشکر می کنم که پیگیر هستند.
شهردار تهران اظهار داشت: مناسب سازی فضاهای در حال ساخت آنقدر برای ما مهمست که خیلی از پروژه ها را تنها به خاطر نداشتن استانداردهای لازم در مناسب سازی معابر و فضا برای معلولان حرکتی افتتاح نکرده ایم. الان خیلی از ایستگاههای مترو به خاطر نداشتن پله برقی افتتاح نشده اند این جدیت شهرداری را دراین زمینه نشان میدهد.
ایشان سپس اظهار داشت: برای گزارش شهروندان نسبت به مناسب نبودن معابر تارنمای تهران من و سامانه ۱۳۷ و سامانه دوچرخه می توانند این گزارش ها را دریافت و پیگیری کنند.
شهردار تهران درباره مناسب سازی اتوبوس های شهری هم اظهار داشت: مناسب سازی اتوبوس های شهری با شرکت های اتومبیل سازی است اما در بخش عمرانی شهرداری موظف است مناسب سازی لازم را انجام دهند.
شهردار تهران درباره مجوزها هم اظهار داشت: متاسفانه مجوزهای کف و پیاده روها در ساخت و سازها قبل از این مورد توجه نبود که از سال قبل عنوان الزام در ساخت و سازها مورد توجه قرار گرفته است، بطوریکه پیاده روهای مقابل پروژه ها باید مناسب سازی شوند.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، حناچی درباره مناسب سازی نهرها هم اظهار داشت: برمبنای تصمیم گرفته شده تمام این نهرهای غربی، شرقی باید پوشیده باشند ولی در نهرهای شمالی جنوبی این الزام وجود ندارد.




منبع:

5.0 / 5
1824
1399/06/27
11:39:45
تگهای خبر: استان , استاندارد , پیمانكار , جمعیت
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین