مقام مسئول خبر داد؛

خبرهای خوش برای کامیون ها

خبرهای خوش برای کامیون ها مرکز املاک: مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کاهش مدت زمان شارژ کارت سوخت خودرو های سنگین از یک ماه به دو هفته و همین طور پرداخت فوری کرایه حمل کالاهای اساسی آگاهی داد.


غلامحسین دغاغله در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت حمل کالاهای اساسی اظهار نمود: هم اکنون تعداد کامیون هایی که به بنادر کشور اعزام می شوند، به دو برابر بالا رفته و از روزی ۴ هزار دستگاه کامیون هم عبور کرده است. وی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۵۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون در روز در بنادر کشور نسبت به حمل کالاهای اساسی اقدام می کنند که میانگین حمل این کالاها به روزانه ۹۲ تا ۹۳ هزار تن انواع کالای اساسی در روز بالا رفته و در بعضی روزها بیش از ۱۰۰ هزار تُن کالای اساسی از بنادر خارج می شود. متولیان حمل و ترخیص کالای اساسی با صاحبان کالا زیر یک سقف مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره علت بهبود وضعیت حمل کالاهای اساسی از بنادر افزود: چند جلسه با دستگاه های ذی ربط شامل سازمان بنادر، گمرک، شرکت پشتیبانی امور دام، شرکت تجاری دولتی، صاحبان کالای بخش خصوصی و دستگاه های نظارتی برگزار کردیم که درنتیجه تصمیمات خوبی گرفته شد که موضوع تقویت امکانات بارگیری در مبدأ و تخلیه در مقصد، اساسی ترین تصمیم اتخاذ شده در این جلسات بود. وی تصریح کرد: در این جلسات قرار شد همه دستگاه های در رابطه با تخلیه و بارگیری کالاهای اساس در وضعیت فوق العاده قرار گیرند و اگر در حالت عادی باشند، این زنجیره موفق نمی شود؛ هر چه قدر مدت تخلیه کالاهای اساسی از کشتی ها و بارگیری آن در کامیون ها کوتاه تر شود، راندمان ناوگان افزایش بیشتری خواهد داشت؛ راننده ها هم تمایل بیشتری برای حضور در بندر امام خمینی (ره) و دیگر بنادر برای بارگیری کالاهای اساسی خواهند داشت که از شروع مرداد ماه این مصوبه کارگروه مذکور اجرائی شده است. پرداخت کرایه حمل کالاهای اساسی، «فوری» شد دغاغله درباره پرداخت کرایه بموقع رانندگان کامیون های حامل کالاهای اساسی اظهار داشت: در این کارگروه سازمان راهداری بر موضوع پرداخت بموقع کرایه حمل به کامیون ها تاکید کرد که صاحبان کالا بمحض این که محموله در مقصد «اعلام رسید» و تحویل شود، کرایه هم همان زمان به راننده پرداخت گردد که این مساله نیز مورد موافقت قرار گرفت و اجرائی شد. وی تاکید کرد: ایده آل ما راه اندازی سامانه پرداخت کرایه حمل بصورت سیستمی به راننده است که این سامانه را باید شرکت تجاری دولتی، شرکت خدمات حمایتی و شرکت پشتیبانی امور دام بصورت مشترک راه اندازی کنند ولی این سامانه راه اندازی نشده اما قول تسریع در ایجاد این سامانه را به راهداری داده اند. اقدامات عجیب برخی شرکت های حمل و نقلی مقابل رانندگان! دغاغله تصریح کرد: مقرر است تا زمانی که سامانه مذکور راه اندازی شود، کرایه حمل را بصورت نقدی در محل تخلیه یا حداکثر ۲۴ ساعت پس از «اعلام رسید» کالا، به حساب راننده واریز کنند؛ با این کار، دلالان حمل کالاهای اساسی حذف می شوند؛ شرکت حمل و نقل وقتی با صاحبان کالای دولتی قرارداد امضا می کند، کرایه حمل در قرارداد ذکر می شود که پس از «رسید» شدن کالا، کرایه پرداخت می شود یعنی از صدور بارنامه، حمل آن و تخلیه کالا در مقصد، کرایه واریز می شود که این اتفاقاً دو حالت دارد یا صاحب کالا کرایه را به شرکت حمل و نقل می دهد تا آنها به راننده بدهند یا این که صاحب کالا مستقیماً کرایه را به راننده می دهد البته ما معتقدیم باید صاحب کالا مستقیماً کرایه را به حساب راننده واریز نماید چون مواردی داشتیم که شرکت حمل و نقل کرایه را دریافت کرده اما به دلایلی با مهلت زمانی به حساب راننده واریز کرده یا این که حتی از آن رقمی تحت عناوین مختلف کسر می کند. تغییر شیفت پیمانکار بارگیری کالا و معطلی ۱۰ ساعته کامیون ها در هر روز مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: یکی دیگر از مصوبات کارگروه مذکور، کاهش زمان تغییر شیفت و کاهش معطلی بارگیری کامیون ها از طرف پیمانکار در بندر امام (ره) بود؛ فاصله بین تغییر شیفت ها ۹ تا ۱۰ ساعت طول می کشد و در این میان لودرها و بیل مکانیکی ها باید هواگیری، ریکاوری و سوخت گیری کنند و کارگران مربوطه هم استراحت می کنند؛ در طول این مدت تغییر شیفت، کامیون ها باید بدون این که کاری کنند، بصورت روشن کار کنند و این فرصت طلایی روزانه ۱۰ ساعت را از دست می دهیم. وی تاکید کرد: ما معتقدیم باید در طول این مدت زمانی، دستگاهها، ماشین آلات و نیروهای کارگری جایگزین فعال باشند که با درخواست سازمان راهداری، این اتفاق تا حدودی رخ داده است ما نمی توانیم به راننده بگوییم در گرمای ۵۰ درجه به بندر امام (ره) بیاید ولی در آنجا چند ساعت ماشین درجا کار کند تا پیمانکار تغییر شیفت بدهد. این مقام مسئول در سازمان راهداری اظهار داشت: در سالهای قبل تغییر شیفت تا ۲۴ ساعت طول می کشید که امسال به ۱۰ ساعت کم شد. ۳۵ کامیون حامل کالای اساسی، لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند وی درباره توزیع لاستیک دولتی اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۰ تیر ماه تا اختتام مرداد ماه به رانندگانی که ۵ سرویس کالای اساسی یا ۴ هزار کیلومتر حمل کنند، یک جفت لاستیک با ارز دولتی تخصیص می دهیم تا حالا ۳۵ حواله (۷۰ حلقه) با شرایط فوق بین رانندگان توزیع شده است. البته در سامانه کالا، ۱۵ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) باقی مانده است دغاغله درباب روغن با نرخ دولتی نیز اظهار داشت: ما روغن موتور نیز بصورت مستقیم و از درب کارخانه با همکاری دو شرکت تولیدی که در بندر امام خمینی (ره) دفتر نمایندگی به وجود آورده اند، به رانندگان کامیون های حامل کالاهای اساسی تحویل می دهیم با عنایت به این که شرایط عرضه آزاد روغن موتور در بازار مناسب نمی باشد، این اقدام راهداری هم با استقبال رانندگان مواجه شد؛ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ روغن موتور در پایانه کامیون های بندر امام (ره) به نرخ عمده فروشی کارخانه توزیع می شود. رانندگان هم مطمئن هستند که روغن تقلبی خریداری نمی کنند. وی تصریح کرد: تا حالا بیش از ۲۰ هزار لیتر روغن از شروع شروع طرح تشویقی عرضه روغن موتور در بندر امام (ره) بین رانندگان توزیع شده است. میانگین روزانه خروج کالا از بنادر مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد: میانگین ورود کامیون های حامل کالای اساسی به بنادر کشور از شروع مرداد ماه به روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه در ۸ بندر کشور و در بندر امام خمینی (ره) تا ۲۵۰۰ دستگاه رسیده است؛ میانگین کالاهای حمل شده نیز به روزانه ۹۲ هزار تن در روز رسیده است؛ بدین سبب بخش عمده ای از کالاهای قابل حمل را تا اختتام مرداد ماه حمل خواهیم کرد. خبر خوش برای کامیونداران: کاهش بازه زمانی شارژ کارت سوخت خودرو های سنگین از یک ماه به ۱۵ روز وی درباره نحوه شارژ کارت سوخت خودرو های سنگین نیز اظهار نمود: سامانه جامع پیمایش را با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی راه اندازی کرده ایم و مدت زمان واریز سوخت را از یک ماه به ۱۵ روز کاهش داده ایم که این مسأله برای همه کامیون ها اتفاق افتاده و به حاملان کالاهای اساسی اختصاص ندارد؛ تا یکی دو ماه قبل، عملکرد هر کامیون را به حساب کارت سوخت خودروی سنگین واریز می کردیم؛ ایده آل ما این است که به ازای هر بارنامه، میزان سوختی که تعلق می گیرد، به حساب کارت سوخت ناوگان واریز شود؛ به زودی نیز زمان شارژ کارت سوخت ها را از ۱۵ روز به یک هفته کاهش خواهیم داد؛ این اتفاق به افزایش رضایت مندی رانندگان منجر شده و مشکل کمبود سوخت ناوگان را هم مرتفع کرده است.


منبع:

1400/05/28
13:20:43
0.0 / 5
317
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین