گزارش مركز املاك؛
اتصال بام ایران به شبکه ریلی به کجا رسید؟
به گزارش مرکز املاک پروژه ریلی مبارکه - سفیددشت - شهرکرد در حالی ۱۰ ساله شده است که مسؤلان در جدید ترین وعده از اتصال بام ایران به شبکه ریلی طی سال آینده خبر می دهند.
خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد بعنوان بخشی از قطعه سوم پروژه راه آهن اصفهان- چهارمحال بختیاری- خوزستان در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۹۰ با حضور علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی وقت به زمین زده شد.
علی نیکزاد در مراسم کلنگ زنی طرح پروژه راه چهارمحال و بختیاری در منطقه سفیددشت راه اندازی پروژه راه آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان را ازجمله طرح های بزرگ کشور در جهت اتصال مرکز این استان به شبکه ریلی اعلام نمود.
این پروژه در حالی توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت جزو پروژه های مهم دولت عنوان و اعلام گردید که تا آخر سال ۹۱ به بهره برداری برسد که هنوز این پروژه نیمه تمام است و در آستانه رسیدن به سن ده سالگی قرار دارد.
پروژه راه آهن مبارکه - شهرکرد ۵۷ درصد پیشرفت دارد
حسینعلی مقصودی امروز پنج شنبه در جریان بازدید خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری های این استان از پروژه راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد پیشرفت کلی پروژه راه آهن را ۵۷ درصد اعلام نمود.
وی اظهار داشت: این پروژه شامل چهار قطعه بوده و از سال ۹۱ شروع شده، اما تا سال ۹۷ پیشرفت و اعتبار قابل توجهی نداشته است.
مقصودی اعتبار هزینه شده این پروژه را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان نمود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: راه آهن استان برای تکمیل، نیازمند حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار بوده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل زیرسازی است.
سال آینده مردم چهارمحال و بختیاری از طریق آهن بهره مند می شوند
وی افزود: با روند مناسبی که این پروژه دارا است؛ زیرسازی آن تا آخر سال جاری به اتمام می رسد و در صورت تأمین اعتبار، سال آینده مردم استان چهارمحال و بختیاری از این زیرساخت مهم ارتباطی بهره مند می شوند.
مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در راه آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد هم به مشخصات فنی پروژه اشاره نمود و اظهار داشت: طول کل خط راه آهن ۹۰ کیلومتر و حدود ۴۰ درصد مسیر کوهستانی است.
داوود پرویزی اضافه کرد: سال ۹۷ قطعه یک و سال ۹۸ هم تکمیل قطعه دو و راه اندازی قطعه سه و چهار به دو پیمانکار سپرده شد و الان با پیشرفت خوب در حال اجرا می باشد.
وی اظهار داشت: این خط ریلی دارای ۱۵ تونل کوچک و بزرگ، جمعاً به طول ۵۲۰۰ متر است.
۷۰ درصد از حفاری تونل ها انجام شده است
وی افزود: ۷۰ درصد از حفاری تونل ها انجام شده و آنچه از حفاری باقی مانده، در ارتباط با تونل های کوچک بوده و زمان بر نیست.
مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در راه آهن مبارکه سفیددشت شهرکرد همینطور خط ریلی مبارکه - سفیددشت - شهرکرد را دارای بالاترین استانداردهای موجود راه آهن خواند و اظهار داشت: درمجموع ۳۵۰۰ متر پل بزرگ در راه طراحی شده است که ۱۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم پروژه هستند.
احجام سنگین و زمان بر این خط ریلی انجام شده است
پرویزی همینطور اظهار داشت: خوشبختانه احجام سنگین و زمان بر این خط ریلی انجام شده و باقی مانده پروژه باوجود رقم اعتباری قابل توجه، ازنظر زمانی طولانی نخواهد بود.
وی به اشتغال راه آهن استان هم اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه برای ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده که در قطعات مختلف مشغول به کار هستند و ۵۰ درصد آنها نیروهای بومی منطقه هستند.
وی اشتغال غیرمستقیم خط راه آهن را هم حدود ۲۰۰۰ نفر عنوان نمود.
بنابراین گزارش، تسریع در اجرای پروژه اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور زمینه شتاب در راه توسعه استان را فراهم و این استان را با عنایت به توانمندی های خود به یکی از قطب های سرمایه گذاری در کشور تبدیل می کند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب