امکان خرید قطعات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای تاکسیرانان به زودی

امکان خرید قطعات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای تاکسیرانان به زودی مرکز املاک: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره وضعیت فعلی هوشمندسازی این سازمان و همین طور اجرای اقدامات رفاهی برای سال 1401، توضیحاتی ارائه نمود.


به گزارش مرکز املاک به نقل از ایسنا، مهدی اسماعیل بگی درباره هوشمندسازی حوزه تاکسیرانی اظهار داشت: چهار بخش (سامانه های خدماتی، سامانه های نظارتی، پرداخت الکترونیک و حمل و نقل عمومی) در هوشمندسازی مدنظر قرار دارد. قسمتی از این اقدامات طی سالهای گذشته انجام شده اما به دلیل وسعت کار و ضرورت به روز بودن، بخش دیگری از اقدامات باقی مانده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: بخش نخست در ارتباط با خدماتی است که به شهروندان و تاکسیرانان ارائه می شود. سامانه ای تحت عنوان سیماتاکسی از گذشته وجود داشته اما خیلی از فرآیندهای این سامانه نیازمند اصلاح و بازنویسی هستند.
اسماعیل بگی با اشاره به اینکه سامانه سیما تاکسی امکان نظارت و ارائه خدمات بصورت کاملاً درست را ندارد، اضافه کرد: هدف سازمان تاکسیرانی این است که تمامی خدمات سامانه، غیرحضوری و الکترونیک شود؛ یعنی تاکسیرانان و شهروندان بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز درخواست خودرا ثبت و از خدمات بصورت غیرحضوری بهره مند شوند.

توسعه اپلیکیشن های خدمات تاکسیرانان و شهروندان در دستور کار
ایشان در ادامه اعلام نمود که توسعه اپلیکیشن های خدمات تاکسیرانان با هدف غیرحضوری سازی، ارزان سازی و پایداری خدمات (صدور پروانه، مرخصی، امکانات رفاهی و...) و همین طور توسعه اپلیکیشن خدمات به شهروندان در جهت ارتقاء رضایتمندی (نظارت، نظرسنجی، اطلاع رسانی و...) در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن تاکید بر ضرورت ویرایش جدی بخش های دیگر سامانه سیماتاکسی، اظهار داشت: در حال حاضر این روند به دلیل مشکلات فنی پیش آمده طی سه هفته اخیر، کند شده است.
اسماعیل بگی درباره بخش دوم هوشمندسازی یعنی نظارت بر عملکرد تاکسیرانان، توضیح داد: طی سالهای گذشته، نظارت بر عملکرد تاکسیرانان، هوشمند سازی شده نبود. باید ماتریسی از موضوعات مختلف استخراج شود تا بعد از آن به سمت مرحله اجرا پیش رویم. در حال حاضر به سمت مرحله اجرا در این عرصه رسیده ایم.
وی با اشاره به اینکه توسعه سامانه های نظارتی و هوشمندسازی آن شامل سامانه های دوربین های سطح شهر-پایانه ها، ساماندهی ثبت تخلف بازرسان میدانی و... می شود، اظهار داشت: از راه هوشمندسازی سامانه های نظارتی می توان به عملکرد تاکسیرانان پی برد تا برمبنای عملکرد عادلانه، رتبه بندی شوند. در حال حاضر هیچ اطلاعات جامعی از عملکرد تاکسیرانان در دست نیست که همین موضوع ضرورت هوشمندسازی را می طلبد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در تشریح بخش سوم یعنی توسعه پرداخت الکترونیک کرایه، بیان نمود: باید پرداخت الکترونیک عملیاتی سازی شود. پیشرفت خوبی در این بخش وجود دارد.

حذف بارکدهای جانبی پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی
اسماعیل بگی در ادامه تصریح کرد: همزمان با اعمال نرخ کرایه جدید تاکسیرانان از اردیبهشت، بارکد پرداخت الکترونیک روی برچسب کرایه تاکسی ها به ثبت رسید. همین طور بارکدهای جانبی در حال حذف هستند. همین مساله سبب شده تا دسترسی به پرداخت الکترونیک کرایه بیشتر شود. پرداخت الکترونیک کرایه در ماه های اخیر، حدود دو نیم تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. در ضمن همه تاکسیرانان قابلیت نصب بارکد پرداخت الکترونیک کرایه را دارند.
وی درباره بخش چهارم یعنی هوشمندسازی حمل و نقل هم اظهار داشت: این بخش شامل دو قسمت تاکسی های خطی و تاکسی های شخصی (دربستی) می شود. اقدامی با همکاری شرکت خصوصی «به همراه» در حوزه تاکسی خصوصی شکل گرفته اما سرعت پروسه اجرای آن بسیار پایین است. می خواهیم که خدمات حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی خطی را در این حوزه هوشمند سازی و مدیریت نماییم. این مورد قسمتی از پازل بزرگ تر هوشمندسازی حمل و نقل شهر تهران است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره فعالیت تاکسیرانان در زمان های اوج ترافیک و مسافر در شرکتهای تاکسی اینترنتی، توضیح داد: حدود دو سال قبل قراردادی میان معاونت حمل و نقل و شرکت خصوصی اسنپ منعقد شد تا طی آن دستورالعملی اجرا شود. ناظر این دستورالعمل معاونت حمل و نقل است. وزارت کشور باید اطلاعاتی درباره شرکتهای تاکسی اینترنتی را در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار دهد.

تلاش برای ارائه ایساکوکارت به همه رانندگان و استمرار خدمات دهی
اسماعیل بگی در ادامه اضافه کرد: معاونت حمل و نقل باید الزاماتی را در مورد تاکسی ها رعایت کند. باید اختیاراتی از معاونت حمل و نقل به سازمان تاکسیرانی تفویض شود تا بتوانیم یک سری از موضوعات را حل و فصل نماییم. البته دستورالعملی هم توسط سازمان تاکسیرانی آماده شده اما باید معاونت حمل و نقل آنرا به وزارت کشور تحویل دهد. طبق این دستورالعمل باید شرکتهای خصوصی در زمان اوج ترافیک به تاکسی های خطی، مسافر ندهند.
وی درباره اقدامات رفاهی امسال، بیان نمود: در حال تلاش هستیم تا ارائه ایساکوکارت به تاکسیرانان مداومت و نظم بیشتری داشته باشد و همین طور مشمول همه تاکسیرانان شود. در حال حاضر فقط یک دهم تاکسیرانان شهر تهران از خدمات ایساکوکارت بهره برده اند.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در انتها اظهار داشت: همین طور تفاهمنامه ای با بانک رسالت امضاء شده است که در حال عملیاتی کردن آن هستیم. طبق این تفاهمنامه، امکان خرید قطعات خوبی برای تاکسیرانان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان فراهم می شود.




منبع:

1401/04/11
21:55:41
0.0 / 5
335
تگهای خبر: بانك , توسعه , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین