رئیس كل دادگستری لرستان:

رسیدگی به پرونده های قضائی در لرستان بالاتر از میانگین كشوری است

رسیدگی به پرونده های قضائی در لرستان بالاتر از میانگین كشوری است مركز املاك: خرم آباد - رئیس كل دادگستری لرستان اظهار داشت: رسیدگی به پرونده ها در محاكم قضایی این استان به صورت میانگین 101 پرونده است كه این میزان از میانگین كشوری بالاتر است.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا، جعفر بدری روز شنبه در جلسه شورای قضائی استان كه با حضور دادستان كل كشور در لرستان برگزار شد، با اشاره به اینكه اكنون 10 دادسرا و هفت دادگاه بخش در لرستان وجود دارد، اظهار نمود: میانگین ورودی پرونده ها به محاكم قضایی لرستان 100 پرونده بوده كه این میزان در كشور 120 پرونده است.
وی تصریح كرد: در دادگاه ها میانگین ماندن پرونده ها 136 پرونده است كه این میزان در كشور 200 پرونده بوده و آمار پایین در لرستان نشان دهنده عملكرد مثبت قضات در دادسراها و دادگاه ها است.
بدری با اشاره به اینكه لرستان یكی از استان ها محروم كشور است و در هر دو بخش صنعت و كشاورزی رونقی ندارد، تصریح كرد: آمار بیكاری در لرستان بالا است و باید برای رفع بیكاری اقدام جهادی شود.
وی با اشاره به اینكه آنچه سبب شده در لرستان امنیت و آرامش برقرار باشد، همكاری و تلاش همه جانبه در بخش های مختلف است، خاطرنشان كرد: دستگاه قضایی در لرستان توانستنه اعتماد عمومی را جلب كند.
رئیس كل دادگستری لرستان با تاكید بر اینكه عملكرد مطلوب دستگاه قضایی در لرستان سبب شده تا دستگاه های سیاسی، اجرایی و ائمه جمعه انتظار داشته باشند دستگاه قضایی مشكلات را برطرف كند، اضافه كرد: در اتفاق ها همیشه تنها محوری كه توانسته آرامش را برقرار كند، دستگاه قضایی بوده است.
بدری با اشاره به اینكه نقطه قوت دادستان ها و دادگستری لرستان این بوده كه توانسته اند از جریان های سیاسی فاصله بگیرند و اعتماد مردم نسبت به آنها بالا برود، ادامه داد: در دستگاه قضا بنا نداریم كار سیاسی نماییم، بنا نداریم كار نمایشی نماییم یا خودمان را در رسانه ها مطرح كنیم؛ بنا بر این بوده كه با حفظ بی طرفی، آرامش را حاكم نماییم.
وی خاطرنشان كرد: در سال های اخیر در جریان های سیاسی، تخلفات مطبوعاتی و احكام خشن، دادگاه ها به گونه ای عمل كرده اند كه مُر قانون بدون حاشیه سازی اجرا شود.
رئیس كل دادگستری لرستان از برگزاری جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و ورود دادستان ها با پرونده های زمین خواری اطلاع داد و تصریح كرد: دادستان ها در این موارد میدانی وارد كار شده اند.
دادستان مركز لرستان هم در این جلسه با اشاره به اینكه 15 هزار پرونده اجرای احكام در دادسراهای استان وجود دارد، اظهار داشت: با همكاری بخش های مختلف، دادسراها و دادگاه ها، بدون فضاسازی و با رعایت مصالح نظام با جرایم برخورد می گردد.
سعید رازانی با اشاره به اینكه خوشبختانه در تعامل با نیروی انتظامی، امنیت مطلوبی در استان حكم فرما است، خاطرنشان كرد: طبق آمارهای وزارت كشور، لرستان از نظر امنیتی وضعیت مطلوبی دارد و جزو 5 استان امن كشور است.
دادستان خرم آباد با اشاره به اینكه متاسفانه كارخانه ها در لرستان با بحران روبه رو هستند یا تعطیل شده اند، اضافه كرد: جرایمی كه در لرستان رخ می دهد خشن نیستند و خوشبختانه از این نظر وضعیت استان مطلوب است.
رازانی با اشاره به اینكه همكاری خوبی در دستگاه قضایی در لرستان حاكم است، خاطرنشان كرد: در چهار شهرستان زندان داریم و در مجموع 5 هزار زندانی در استان داریم كه 65 درصد آنها محكوم و مابقی متهم هستند.
وی از بازدید مستمر از زندان ها اطلاع داد و اضافه كرد: استفاده از مجازات های جایگزین و عفو را برای مجرمان پیگیری می نماییم.
1920/6060
خبرنگار: مهری دریكوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی


5.0 / 5
4211
1396/11/21
14:24:08
تگهای خبر: استان , دستگاه
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین