مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی:

۲۳۵۰ کیلومتر از طریق های خراسان رضوی بازسازی می شود

۲۳۵۰ کیلومتر از طریق های خراسان رضوی بازسازی می شود به گزارش مرکز املاک، مشهد ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: بر مبنای طرح تحول بهسازی راه های خراسان رضوی حداقل ۲۳۵۰ کیلومتر از طریق های استان در دوره دو ساله بازسازی می شود.



به گزارش مرکز املاک به نقل از مهر، جعفر شهامت اظهار نمود: بر مبنای طرح تحول بهسازی راه های استان هم اکنون بیشتر از ۸۰ قرارداد در حوزه بهسازی روکش آسفالتی راه ها در دست اجرا است و حداقل ۲۳۵۰ کیلومتر از طریق های استان در دوره دو ساله بازسازی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ضمن اشاره به این نکته که در بررسی وضعیت روسازی راه ها در سامانه مدیریت روسازی راه دو شاخص سطح خدمت روسازی (PCI) و شاخص ناهمواری راه (IRI) ملاک عمل است، اضافه کرد: به علت قدمت شبکه راه های استان و پیر شدن روسازی راه ها، متأسفانه از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۱، کیفیت روکش آسفالت راه ها به صورت میانگین بین ۱۲ تا ۲۰ درصد افت داشته و جبران خسارت وارده به راه ها و بازسازی آن با اقدامات طرح تحول بهسازی راه های مورد نیاز از تیرماه سال ۱۴۰۱ شروع شده است.
وی ضمن اشاره به بازسازی ۵۴۵ کیلومتر روکش راه ای استان از آغاز تیرماه سال قبل تابحال با هزینه کرد ۱۵۰۰ میلیارد تومان، تاکید نمود مسیرهای کامیون رو بیشترین احتیاج به بهسازی راه را دارند که تمرکز آنها در دو شهرستان سبزوار و خواف است که امسال بیشترین حجم عملیات در مسیرهای شریانی این دو شهرستان اجرا خواهد شد.
به گفته شهامت امسال در ۴۵ روز کاری بعد تعطیلات نوروزی، ۲۰۵ کیلومتر روکش راه شامل ۶۶ کیلومتر لکه گیری سنگین و ۱۳۹ کیلومتر روکش سازه ای و حفاظتی اجرا شده و در مورد محور سبزوار - نیشابور هم گفت با تلاش راهداران و افزایش کارخانجات آسفالت دارای استاندارد در حوزه شهرستان و همینطور تیم های فعال اجرای آسفالت، مشکل محور سبزوار- نیشابور تا ابتدای سفرهای تابستانی برطرف خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تصریح کرد: در کریدور شمالی و در پایان حوزه استحفاظی استان چاله ها و ناهمواری های محور قوچان - فاروج در این ماه به صورت کامل برطرف و در شهرستان خواف هم دو اکیپ آسفالت مشغول فعالیت هستند که در هفته های پیش رو متناسب با توان تولید آسفالت شهرستان، تیم های اجرایی افزایش خواهد یافت.
وی از تصویب تأمین اعتبار ملی برابر حداقل ۱، ۰۰۰ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۲ در جلسه ستاد بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور جهت بهسازی روکش آسفالتی راه ها با محوریت مسیرهای کامیون رو اطلاع داد و بر پیگیری جذب منابع مورد نیاز از سایر منابع جهت اجرایی کردن کامل مصوبات سفر دولت و بهسازی راه ها با مساعدت ویژه مقامات استانی و ملی تاکید نمود.
شهامت ضمن تشکر از صبر رانندگان و پوزش بابت زمان بر بودن بازسازی راه ها به علت ضرورت رعایت استانداردهای کاری همچون شرایط تثبیت دمای هوای بالای ۱۰ درجه و ترافیک سنگین محورها و تدارک کارخانجات آسفالت استاندارد، از سرعت گرفتن عملیات بهسازی راه ها در صورت تأمین بموقع قیر و نقدینگی مورد نیاز پیمانکاران اطلاع داد و هدفگذاری اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر بهسازی راه امسال را همچون مهم ترین برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام نمود.

1402/03/07
11:31:44
0.0 / 5
221
تگهای خبر: استان , استاندارد , بازسازی , بهسازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین