عضو كمیسیون عمران مجلس تاكید كرد؛

بیش از ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده است

بیش از ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده است به گزارش مرکز املاک، عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: بیش از 50 درصد ناوگان هوایی در کشور فرسوده است و ورود هواپیماهای جدید در کشور نقش موثری در کاهش تاخیرات و افزایش تعداد پروازها خواهد داشت.



به گزارش مرکز املاک به نقل از مهر، بر طبق آخرین گزارش انتشار یافته توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت های فرودگاهی و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکتها نشان دهنده کاهش آمار تاخیرها بود اما بر طبق شواهد موجود بیشتر ایرلاین ها با تأخیرهای گوناگون و طولانی مواجهند.
طبق گفته محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشور، هم اکنون صنعت هوانوردی کشور بسته به اقلیم و تعداد فرودگاه ها و جمعیت کشور، به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که برای تحقق این هدف و بهبود شرایط ناوگان، چهار سیاست تعیین و تبیین شده که یکی از این سیاست ها افزایش تاب آوری صنعت هوانوردی در مقابل تحریم ها بوسیله بازگشت مجدد هواپیماهای زمین گیر به خط دهی است.
در راستای فرسودگی ناوگان هوایی اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهرگفت: ایرلاین های موجود در کشوربه دو بخش خصوص و دولتی تقسیم می شوند و در دولت یازدهم تعداد ۱۱ هواپیما شامل هواپیماهای ATR بواسطه برجام به ایران وارد شده بود که البته همان زمان هم انتقاداتی درباب مناسب نبودن این هواپیماها از نظر اقلیمی با آب و هوای ایران مطرح بود و از سویی مطالبی از قبیل زمین گیر شدن هواپیماهای برجامی و بد عهدی شرکتها در فروش قطعه و نشریات هم عنوان شد که این هواپیماها در بدو ورود به کشور بدون استفاده ماندند.
وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم با کمک وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور تعدادی هواپیمای جدید خریداری شد که پس از چک فهرست های مهندسی و تصمیمات نهایی وارد سرویس دهی می شوند و بیش از ۵۰ درصد ناوگان های موجود در کشورعمر مفید آنها به انتها رسیده و یا بیش از اندازه استاندارد مشخص شده، مجدد در خط سرویس دهی هستند؛ بودجه خرید هواپیماها بوسیله تهاتر نفت تامین شده و ورود این هواپیماها به حوزه هوایی کشور نقش بسیار مؤثری در کاهش تأخیرات پروازها و افزایش برنامه های پروازی دارد.
تعدادی از شرکتها هواپیمای اجاره ای وارد کردند
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اشاره کرد: در حوزه تأخیر پروازهای مسافری باید اظهار داشت که برروی هواپیماها قبل از پرواز چک های ایمنی وامنیتی به انجام می رسد و مشکلات فنی آن باید حل شود تا اجازه پروازداشته باشد البته هر قدر عمر هواپیما بیشتر می شود، میزان تعمیرات آن نیز بیشترخواهد شد و برخی تأخیرهای پروازها منتهی به این موضوعات هم می شود؛ البته طی سالهای قبل نسبت به صنعت هوایی کم توجهی های شده است که بطور قطع این روند اشتباه است زیرا؛ ناوگان هوایی جز مهم ترین و آسان ترین مسیرهای ارتباطی در سطح کشور و جهان است.
حسین زهی اضافه کرد: ممکنست تأخیرهای زیادی در پروازهای مختلف رخ دهد و مسافران مجبور باشند، ساعت ها منتظر بمانند اما جان مسافران برای سازمان هواپیمایی اهمیت بالایی دارد و سازمان هواپیمایی بر رعایت پروتکل ها ایمنی تاکید و استقرار دارد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان اشاره کرد: ایرلاین های که بصورت اجاره ای ناوگان های را وارد خط مسافربری کردند باید شرکتها این ناوها را به ثبت نهایی برسانند تا بتوان از نهایت بهره آنها بهره برد و پیگیر ثبت هواپیماهای اجاره ای نیز هستیم که البته تعدادی ایرلاین ها این مساله را انجام دادند.
اسماعیل حسین زهی درباب تأخیرهای گوناگون و کمبود بلیت در سفرهای داخلی، اضافه کرد: قیمت بلیت هواپیماها طی ۲ سال قبل تغییراتی در پی نداشته است که با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت باید نظارت های لازم برروی شرکت های هواپیمایی صورت گیرد تا ایرلاین مرتب اشتباهی درباب فروش بلیت نداشته باشند.
وی درباب فروش بلیت های چارتری اربعین اظهار داشت: فروش بلیت های هوایی اربعین از نوع چارتری طبق سال قبل از طرف وزارت راه و شهرسازی ممنوع اعلام شده و امسال هم همین روال پیش خواهد بود.

1402/05/05
17:05:41
0.0 / 5
248
تگهای خبر: اجاره , استان , استاندارد , جمعیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین