حاجی بابایی:

کشاورزان از رفتار بانک ها گله مند هستند

کشاورزان از رفتار بانک ها گله مند هستند به گزارش مرکز املاک، نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشاورزان از عملکرد بانکها رضایت نداشته و از طرفی انتظار می رود مطالبات گندمکاران در چارچوب خرید تضمینی به ازای گندم تحویلی به آنها پرداخت گردد.


به گزارش مرکز املاک به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت بعد از استماع توضیحات وزیر جهاد کشاورزی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون روش اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان نمود: بحث تعرفه صادرات محصولات کشاورزی از موضوع هایی بود که نمایندگان مطالبه رسیدگی به آنرا دارند. توزیع بموقع کود، بذر و سم و تحویل نهاده های کشاورزی از موضوع هایی است که باید به آن توجه گردد چون که در سطح کشور نارضایتی هایی در این حوزه وجود دارد.
ایشان در ادامه اظهار نمود: بحث قطعی برق ۶ ساعته چاه های کشاورزی به صورت ممتد و پشت سرهم سیستم کشاورزی را بهم می ریزد، در حالیکه برپایه ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار قطع برق کشاورزی ممنوع می باشد باید فکر اساسی در این حوزه صورت گیرد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نفت موظف می باشند تا نسبت به برقی کردن چاه های کشاورزی اقدام نمایند اما این مورد به کندی پیش می رود. از دیگر مباحثی که کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است وام های کشاورزی می باشد. برپایه قانون بودجه تا ۲۰۰ میلیون وام باید امهال و استمهال صورت گیرد اما بانکها همکاری لازم را با کشاورزان ندارند.
وی اظهار داشت: مبحث دیگر خرید تضمینی گندم است. حدود ۲۲۰ همت بودجه در این حوزه ضروری است. تابحال چهار میلیون تن گندم تحویل دولت داده شده و تنها ۳۰ درصد به کشاورزان پرداخت شده است البته آقای مخبر قول دادند تا پایان هفته آنرا به ۵۰ همت برسانند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برپایه اصل سوم قانون اساسی باید نسبت به خودکفایی در علم و فنون کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور بستر لازم فراهم گردد. افزایش بی رویه قیمت کود در کشور زمینه نارضایتی بوجود آورده است. در بحث برنج ما حدود ۳.۲ میلیون تن در سال برنج نیاز داریم که ۲.۳ میلیون تن آن در کشور تولید می شود و حدود ۹۰۰ هزار تن کمبود داریم. دلیل عدم قیمت گذاری برنج در شورای قیمت گذاری هم مورد سوال نمایندگان بوده است. طلب چایکاران هم باید پرداخت گردد.
حاجی بابایی تصریح کرد: از سویی دیگر در بودجه سالجاری برای نخستین بار ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای الگوی کشت پیشبینی شده است، بحث الگوی کشت درد بی درمانی است که حالا درمان آن پیدا شده و اعتبار لازم برای آن پیشبینی شده است. انتظار داریم وزیر جهاد کشاورزی این مورد را اجرایی کند.




منبع:

0.0 / 5
133
1403/03/22
11:24:58
تگهای خبر: بانك , تولید , خرید , شورای اسلامی
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین