سامانه بارشی تا هفته آینده فعال است

سامانه بارشی تا هفته آینده فعال است مركز املاك: بیرجند - فعالیت سامانه بارشی كه از پنجشنبه شب در خراسان جنوبی شروع شد بنابر اعلام اداره كل هواشناسی تا اواسط هفته آینده در این استان ادامه و احتمال وقوع روان آب هم وجود دارد.


به گزارش روز جمعه اداره كل هواشناسی خراسان جنوبی رئیس گروه پیش بینی و پیش یابی این اداره كل اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته (پنجشنبه) شروع شد و تا سه شنبه هفته آینده با افزایش ابر و وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در استان پیش بینی می گردد.
رضا برهانی اضافه كرد: تحلیل خروجی مدلهای هواشناسی نشانگر تقویت سامانه كم فشار و افزایش ناپایداری و رطوبت جو در ایام آینده است و وزش تندباد بخصوص شنبه هفته آینده دور از انتظار نیست.
وی بیان كرد: طبق بررسی های انجام شده در این مدت بارش باران سراسر استان خراسان جنوبی را فرا می گیرد و قابل توجه هم خواهد بود.
مدیركل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم اظهار داشت: از دیشب تابحال بیشترین بارندگی در شهرستان های درمیان، سربیشه و بیرجند بوده و با عنایت به ماهیت بارش های رگباری احتمال وقوع روان آب وجود دارد.
سیدابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش های رگباری به گونه ای است كه در مدت كم، باران زیادی می بارد و ممكن است باعث جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه ها شود كه مردم باید تدابیر لازم را به كار گیرند.
وی اظهار داشت: سفارش می گردد در این مدت از اسكان و اقامت در مسیر رودخانه ها خودداری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی اندیشیده شود.
مدیركل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه كرد: نیروهای امدادی و فرمانداری های مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی در حالت آماده باش هستند.
با وجود بارندگی های اواخر سال قبل و بهار امسال استان خراسان جنوبی در سال آبی جاری جزو استان های كم بارش بوده و نزدیك 2 دهه با خشكسالی مواجه می باشد.
3028


5.0 / 5
4399
1397/01/24
14:13:04
تگهای خبر: استان , خانه
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین