رئیس شورای اسلامی شهر:

طرح تفصیلی قم زخمی قدیمی است

طرح تفصیلی قم زخمی قدیمی است مركز املاك: قم- رئیس شورای اسلامی شهر قم، از طرح تفصیلی این شهر بعنوان زخمی قدیمی یاد كرد و اظهار داشت: این طرح باعث قفل شدن هر گونه كار عمرانی درهسته مركزی شهر شده است.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا، عبدالله جلالی درسخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم اضافه كرد: چیزی كه بعنوان طرح تفصیلی قم تصویب و درآن 315 هكتار از هسته مركزی بعنوان بافت تاریخی تعیین شده است، باعث گشته تا امكان احیای بافت فرسوده در این محدوده وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به اینكه مدیریت شهری قم قائل به حفظ اماكن تاریخی است تصریح كرد: تعریف یك وسعت چند صد هكتاری بعنوان بافت تاریخی باید اصلاح و بافت تاریخ فقط در محدوده ای كه مكان تاریخی در آن وجود دارد به صورت لكه ای تعریف شود.
رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینكه اصلاح طرح تفصیلی قم علاوه بر احیای بافت فرسوده از وسعت شهر هم جلوگیری می كند ادامه داد: اصلاح طرح تفصیلی ازوظایف شورای شهر خارج است بنابراین از مسئولان استان می خواهیم كه برای گره گشایی از این مشكل قدیمی ورود كنند.
استان مذهبی و تاریخی قم درگیر بیش از چهارهزار هكتار بافت فرسوده، حاشیه ای و تاریخی است.
جلالی از تشكیل 6 كمیسیون تخصصی در شورای اسلامی شهر قم اطلاع داد و اظهار داشت: در 8 ماه گذشته 300 لایحه درشورای پنجم به تصویب رسیده كه مهمترین آن لایحه 18 هزار و 530 میلیارد ریالی بودجه سال 97 شهرداری قم بود.
وی اجرای كامل شهر و شهرداری هوشمند را همچون اولویت های مدیریت شهری دانست و تصریح كرد: اجرای كامل این طرح ها علاوه بر ارتقای رضایتمندی، خدمت به مردم را تسریع می كند.
وی به این نكته اشاره نمود كه تابحال بخش هایی از این طرح انجام شده و امیدواریم هرچه زودتر پروژه به صورت كامل اجرایی شود.
جلالی علت توقف اجرای برخی پروژه های مهم شهری در قم را همكاری نكردن مردم برای تملك اراضی ساختمان های واقع در این طرح ها دانست و اظهار داشت: برای رفع این مشكل بودجه مناسبی برای تملك اراضی محدوده پروژه ها در نظر گرفته شده كه در این راستا همكاری مردم با شهرداری ضروری می باشد.
جلالی با اشاره به تخصیص 3 هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قم اظهار داشت: امروز با كثرت وسایل نقلیه در قم مواجه هستیم و این به معنای تعریض مداوم خیابان ها و افزایش پاركینگ ها نیست بلكه باید به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی بود كه این امر بعنوان یكی از دغدغه های مدیریت شهری در حال پیگیری جدی است.
جلالی ادامه داد: تملك باغات در جهت تقویت فضای سبز، توجه به افزایش نشاط اجتماعی، احیای بافت فرسوده، احداث باغ پرندگان، بازگشایی بلوار زائر، نصب پل های مكانیزه، احداث پنج تقاطع غیر همسطح و تكمیل فاز پنج بلوار عمار یاسر همچون اولویت های قم امسال است.
وی از تخصیص 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل خط یك مترو امسال اطلاع داد و اظهار داشت: حفاری خط یك مترو از قلعه كامكار تا جمكران به آخر رسیده و مراحل راه اندازی آن از قلعه كامكار تا میدان مطهری تا آخر امسال به اتمام می رسد.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است كه در اولین مرحله مسیر قلعه كامكار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمكران راه اندازی می گردد.
وی ادامه داد: بازگشایی بلوار آیت الله بروجردی با اعتبار یك هزار و 100 میلیارد ریال و رفع مشكل تملك اراضی فاز پنج عمار یاسر و تعیین تكلیف آن بعد از 40 سال همچون پروژه های مهمی است كه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی خدمات شهری را دارای هزینه های سنگین برای شهرداری دانست و اظهار داشت: روزانه 700 تن زباله در شهر قم جمع آوری می گردد كه این امر سال قبل بیش از 600 میلیارد ریال هزینه برای شهرداری داشته است.
وی سد معبر برخی اصناف را همچون چالش های دست به گریبان قم دانست و اظهار داشت: خیابان، ملك افراد نیست بلكه حق الناس است و باید اصناف به این حق مردم احترام گذاشته و از سد معبر اجتناب كنند.
جلالی در ادامه با انتقاد از نمای برخی ساختمان ها اظهار داشت: نمای برخی ساختمان ها بر گرفته از كشورهای خارجی است كه این مورد زیبنده جایگاه فرهنگی قم نیست كه باید اصلاح شود.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری نهم اردیبهشت ماه بعنوان روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: قانون برای شوراها بعنوان پارلمان شهری بیش از 25 وظیفه در مشخص كرده كه هر كدام دارای اهمیت خاص خود است.
جلالی، بررسی و شناخت نیازها، كمبودها و نارسایی های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی را از دیگر وظایف شورای شهر دانست و اظهار داشت: اعضای شورا به واسطه اینكه از منتخبان مردم هستند می توانند در كمترین زمان از مشكل های موجود آگاه و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.
وی اظهار داشت: شورای شهر و مدیریت شهری برای اداره با برنامه و منسجم این شهر، برنامه چشم انداز 20 ساله با افق 1414 تبیین كرده كه برنامه سالانه بر اساس این طرح های بالادستی تصویب و اجرایی می گردد.
وی ادامه داد: با عنایت به شرایط اقتصادی كشور، شورای اسلامی شهر قم در جهت پشتیبانی از مردم با افزایش هرگونه افزایش عوارض شهری برای سال 97 مخالفت كرده و مبنای تمام عوارض بر اساس سال 95 است.
قم دارای یك شهرستان قم و پنج شهر جعفریه، سلفچگان، كهك، مركزی و خلجستان است.این استان دارای 6 شورای اسلامی شهر، 130 شورای اسلامی روستا و یك شورای استان است.
در تقویم رسمی كشور روز نهم اردیبهشت ماه بعنوان روز شوراها نامگذاری شده است.
7404/ 6133/


5.0 / 5
4201
1397/02/14
22:11:49
تگهای خبر: احداث , استان , روستا , شهرداری
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین