3000 بوته گل پاییزی در مدارس ارومیه كاشته شد

3000 بوته گل پاییزی در مدارس ارومیه كاشته شد مركز املاك: ارومیه- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار داشت: با هدف تولید نشاط و شادابی بین دانش آموزان، سه هزار بوته گل فصلی در مدارس این شهر توزیع و كاشته شده است.


علی شایگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: این تعداد بوته های گل فصلی به همراه بسته آموزشی و برنامه كلاسی در میان مراكز آموزشی و مدارس با هدف افزایش روحیه نشاط و شادابی و ارتقای دانش در زمینه نگهداری فضای سبز در میان دانش آموزان توزیع شده است.
وی افزود: انجام عملیات هرس و بازپیرایی درختان و درختچه های زینتی به تعداد 643 اصله، كاشت درخت به تعداد 71 اصله، كاشت انواع درختچه های زینتی به تعداد 128 اصله، كاشت انواع گل های فصلی به تعدادیك هزار و 160 بوته از اقدامات این سازمان برای شروع سال تحصیلی است.
وی، ترمیم و مرمت فضای سبز محوطه و اطراف مدارس و خاكریزی و خاك برداری و نخاله برداری به میزان 110 متر مكعب، نصب نیمكت، سطل زباله و گلدان بتنی و همینطور ترمیم تجهیزات ورزشی را از دیگر اقدامات و فعالیت های سازمان در جهت آماده سازی بهتر مدارس برای اول مهر عنوان نمود.
رییس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار داشت: علاوه بر اینها، طراحی و نقاشی درب و دیوار مدارس و رنگ آمیزی المان های اطراف مدارس با مبحث آموزش و پرورش به متراژ بیش از 6 هزار و 160 متر مربع در سطح بیش از 47 باب مدرسه از دیگر اقدامات سازمان برای شروع سال تحصیلی جدید است.
وی با تاكید بر اینكه گل داوودی و كلم زینتی همچون گل های پاییزه است، افزود: این گل ها مقاومت و سازگاری خوبی در شرایط آب و هوایی شهر ارومیه در فصل پاییز دارد.
به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا شهر ارومیه در چند سال اخیر میزبان جشنواره های گل بوده و میلیون ها بوته گل در سال های اخیر در این شهر كاشته شده كه بهبود فضای شهری را به دنبال داشته است.
در شهر ارومیه بوستانی با هزاران بوته گل هم به نام 'گوللرباغی' وجود دارد كه در روزهای تابستان هر روز میزبان گردشگران و شهروندان زیادی است.
شهر ارومیه با 700 هزار نفر جمعیت، 10 هزار هكتار مساحت دارد و سرانه فضای سبز در ارومیه برای هر نفر 10 مترمربع است.
8137/2093


5.0 / 5
4430
1397/07/02
16:09:02
تگهای خبر: جمعیت , شهرداری
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین