یك مقام مسئول خبر داد؛

تكمیل آزادراه همت كرج تا آخر سال

تكمیل آزادراه همت كرج تا آخر سال به گزارش مركز املاك معاون ساخت و توسعه آزادراه ها اظهار داشت: ۱۵ كیلومتر باقی مانده از آزادراه همت ـ كرج تا آخر سال جاری به بهره برداری رسیده و به جاده چالوس متصل می گردد.



به گزارش مركز املاك به نقل از مهر، سیدحسین میرشفیع در جمع خبرنگاران درباره آزادراه كنارگذر تهران اظهار داشت: قطعه یك این آزادراه حدفاصل آزادراه قم تا چرمشهر تا آخر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و كسانی كه بخواهند از آزادراه قم به سمت شرق حركت كنند، می توانند مستقیما از آزادراه كنارگذر به آزادراه حرم تا حرم متصل شوند.
وی با اشاره به اینكه تا آخر امسال بخشی از آزادراه كنارگذر غربی اصفهان هم به آخر می رسد، اظهار داشت: احتمال دارد این قطعه بعد از افتتاح زیر بار ترافیك نرود و در سال آینده این قطعه مورد بهره برداری قرار گیرد چون در نظر داریم قطعه یك و دو آزادراه كنارگذر غربی اصفهان را با همدیگر افتتاح نماییم كه حدود ۶۰ كیلومتر است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور ادامه داد: تا آخر امسال ۲۰ كیلومتر از آزادراه تبریز-ارومیه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی درباره آزادراه اصفهان –شیراز تصریح كرد: ۵۴ كیلومتر از این مسیر دارای رویه بتنی بوده و ۱۵ كیلومتر از آن تكمیل شده و باقیمانده آزادراه سال آینده به بهره برداری می رسد. این آزادراه ۲۲۲ كیلومتر بوده و تا آخر سال ۹۷ یا ابتدای سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
میرشفیع درباره الكترونیكی شدن دریافت عوارض آزادراهها تصریح كرد: قرارداد اجرای دریافت الكترونیكی عوارض با كنسرسیومی متشكل از ۷ شركت فعال در حوزه آی تی و صنایع الكترونیك به امضا رسیده و منتظر ابلاغ مصوبه دولت در این خصوص هستیم.
وی ادامه داد: بر مبنای این قرارداد تا پیش از آخر سال جاری این كنسرسیوم اپلیكیشن موردنظر برای دریافت الكترونیكی عوارض را در چند آزادراه منتشر خواهد نمود كه در این صورت دیگر نیاز به خرید تگ نیست و دوربین پلاك خوان به طور الكترونیكی در صورت داشتن اپلیكیشن موردنظر، نرخ عوارض را كسر خواهد نمود.
معاون شركت ساخت تصریح كرد: مقرر است از این پس عوارض چند آزادراه را به صورت صد درصد الكترونیكی از خودروهای عبوری دریافت نماییم كه شامل آزادراه همت- كرج و آزادراه كنارگذر جنوبی تهران می گردد و تنها كسانی كه دارای كیف پول الكترونیكی و اپلیكیشن موردنظر باشند می توانند با دریافت عوارض عبور كنند. بر مبنای این طرح هر فردی كه دارای كارت های اعتباری بانكی و رمز دوم باشد می تواند بدون توقف خودرو با استفاده از اپلیكیشن عوارض آزادراهی را پرداخت كند و دیگر مثل سابق نیازی به تهیه تگ و نصب آن بر روی شیشه اتومبیل نیست.
میرشفیع در مورد آزادراه همت-كرج اظهار داشت: آن طور كه پیمانكار قول داده تا آخر سال عبور به سمت كرج باز می گردد. هم اكنون این آزادراه تا گرمدره تولید شده و خودروها از گرمدره وارد اتوبان تهران-كرج می شوند كه در صورت تكمیل آزادراه همت-كرج، از بار ترافیكی اتوبان تهران-كرج كاسته خواهد شد.
به گفته وی، ۱۵ كیلومتر باقی مانده این آزادراه (همت-كرج) پیش از منطقه بیلقان به جاده چالوس متصل می گردد. ضمن اینكه مسیر برگشت این آزادراه هم (از كرج به سمت همت) سه تا چهار ماه بعد از بهره برداری از مسیر رفت بازگشایی خواهد شد.
 

5.0 / 5
5366
1396/10/04
23:43:59
تگهای خبر: بهره برداری , توسعه , آزادراه , ساخت و ساز
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین