استاندار گیلان:

مدیریت پسماند با آموزش شهروندی دنبال شود

مدیریت پسماند با آموزش شهروندی دنبال شود مركز املاك: استاندار گیلان پسماند را موضوعی مهم و قابل توجه دانست و اظهار داشت: این مشكل را هیچ شهرداری به تنهایی نمی تواند برطرف كند و باید بخش تفكیك زباله از مبدا و آموزش شهروندی مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا مصطفی سالاری روز پنجشنبه در دومین سمینار تخصصی شهرداران گیلان در بندرانزلی گفت: اگر ما عمران و خدمات شهری را خوب مدیریت نماییم و توسعه دهیم، رضایتمندی در اكثریت جمعیت استان را پدید می آورد كه در نهایت تاثیر پذیر از نوع عملكرد شماست.
وی افزود: البته نوع عملكرد شما هم تاثیرپذیر از نوع همكاری سایر دستگاه های اجرای هم هست ولی باز هم بخش مهم هنر مدیریتی شماست كه بتوانید از ظرفیت بقیه دستگاه ها و بخش خصوصی و سایر دستگاه ها استفاده كنید كه در نهایت رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.
سالاری افزود: اگر انضباط در مجموعه ای وجود نداشته باشد، احتمال اینكه كار با كیفیت عرضه نماید، كم است و حداقل می توان گفت كار انجام شده، ضعیف خواهد بود و توقع ما از شهرداری ها این است كه معاملاتشان شفاف و دقیق باشد.
استاندار گیلان افزود: تبعیت از قانون مسائل را حل می كند و می توان زمان را مدیریت كرد تا كارها طولانی نشود و هم اینكه فرآیندها و تشریفات مزایده و مناقصه صورت گیرد و من تاكید دارم نظارت توام با آموزش باشد تا در بخش معاملات نظارتی بهتر و دقیق تر داشته باشیم و سطح شهرداری ها از این حیث ارتقا یابد.
وی افزود: انباشت بیش از اندازه نیروی انسانی خصوصا نیروی انسانی غیر متخصص بعنوان یكی از مسائل همه شهرداری هاست؛ نیروهایی كه به صورت شركتی وارد شده اند و به شكلی پرداخت حقوق به اینها باز تضییع حقوق شهروندان است و تاكید دارم اگر ببینم ورودها توام با سفارش بوده و قوم و خویش و نفوذی وجود داشته باشد، من خودم سفارش می كنم كه تعدیل شوند.
سالاری اظهار داشت: پسماند بحث جدی است كه در حلقه آخر خیلی مشكل داریم كه هیچ شهرداری به تنهایی نمی تواند كار كند البته در بعضی موارد قابل اصلاح است، بخش تفكیك زباله از مبدا و آموزش شهروندی شدنی است و كم هزینه و بهتر از این می توان انجام داد و موارد دیگر مثل زباله سوز برای سراوان و موارد دیگر برای بقیه جاهای استان، باید از راه قانون بودجه صورت گیرد.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تعداد پرونده ها در كمیسیون ماده 100 زیاد است و این امر، بیان كننده ضعف ماست یعنی گشت های نظارت و بازرسی احیانا با تسامح برخورد می كنند و درنهایت به گرفتاری شهرداری و سیستم قضایی منجر میگردد چراكه در صورت تخریب آن ساختمان باز عوارض اجتماعی به دنبال دارد و اگر هم نشود، چشم پوشی كرده ایم.
وی افزود: باید زمان پاسخگویی به ارباب رجوع كمتر شود ضمن اینكه تابحال شهرداری ها طرح و برنامه هایی برای احداث درامد پایدار نمایش نكرده اند؛این آمادگی وجود دارد كه در شهرهای ساحلی مجوز بهره برداری را به سرمایه گذار بخش خصوصی بدهیم كه هم جای ایمن تری برای گردشگران بسازیم و هم بخش خصوصی سرمایه گذاری كند.
وی یكی از دلایل عمده حاشیه نشینی را ناشی از مهاجرت، مشكلات مربوط به آن یا ناشی از نارسایی خدمات و نبود یا كمبود شغل دانست و اضافه كرد: دنبال این هستیم كه كارهایی نماییم تا وضعیت در روستاها بهبود یافته و از مهاجرت روستاییان به شهرها كاسته شود.
وی نقش شهرداران را در این بخش مهم دانست و اظهار داشت: درباب احداث درامد پایدار در شهرداری ها پیگیر باشید تا در نهایت وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
7471/2007


5.0 / 5
4145
1397/09/08
17:23:00
تگهای خبر: احداث , استان , بهره برداری , تخریب
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین