یك زلزله پژوه خبر داد؛

نگرانی زلزله شناسان بازلزله دیشب تهران برطرف شد، تخلیه انرژی زمین

نگرانی زلزله شناسان بازلزله دیشب تهران برطرف شد، تخلیه انرژی زمین مركز املاك: رئیس بخش زلزله شناسی مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی اظهار داشت: زلزله ۴. ۲ ریشتری دیشب، پس لرزه زلزله ۵. ۲ ریشتری هفته گذشته تهران و البرز و نشان دهنده فعال شدن گسل غرب تهران است.



به گزارش مركز املاك به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی درباره جزئیات زلزله ۵۵ دقیقه صبح ۶ دی ماه كه تهران و البرز را لرزاند، با تاكید بر این مطلب كه زلزله فوق پس لرزه زلزله ۵. ۲ ریشتری ۲۹ آذرماه بوده است اظهار داشت: رخداد پس لرزه ۴. ۲ شب گذشته، پس لرزه، زلزله ۵. ۲ به حساب می آید.
بیت اللهی در تشریح صحبت های خود، اضافه كرد: در پس لرزه هایی كه بعد از زلزله ای كه اصلی است رخ می دهد بر مبنای منطق و علم زلزله شناسی باید پس لرزه ای با نیم تا یك ریشتر از زلزله اصلی رخ دهد و بدین سان انرژی آزادشده زمین تخلیه شود كه در زلزله ۵. ۲ ریشتری تهران و البرز این مورد را شاهد نبودیم و عموما پس لرزه های با فاصله ۲ تا ۳ ریشتر ثبت شده بود كه پس لرزه شب گذشته تا حد قابل توجهی نگرانی ما را برطرف كرد.
رئیس بخش زلزله مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی همینطور تصریح كرد: پس لرزه شب گذشته با بزرگای ۴. ۲ دقیقا بر روی موقعیت زلزله ۵. ۲ ریشتری رخداد و اینكه زلزله۴. ۲ ریشتری شب گذشته پس لرزه، زلزله ۵. ۲ ریشتری است را تقویت كرد.
وی ادامه داد: زلزله ۴. ۲ صبح ۶ دیماه دقیقا بر روی زلزله ۵. ۲، ۲۹ آذرماه منطبق می گردد و نیروی همان زون است و در همان بازه زمانی قرار می گیرد ازاین رو قطع به یقین، پس لرزه است.
تاكید بر خطر بالقوه زلزله و دائمی بودن آن در اقصی نقاط كشور
بیت اللهی خاطرنشان كرد: اینكه پیش بینی نماییم كه این پس لرزه، آغاز فعالیت گسل شمال تهران است و ممكن است زلزله بزرگ تری اتفاق بیفتد، سخنی بر اساس مشاهدات علمی نخواهد بود و از سویی اینكه گفته شود با وقوع این زلزله، زلزله ای با بزرگای بیش از ۴ و ۵ هم قابل تصور نیست، صحیح نبوده و موردتایید نیست.
رئیس بخش زلزله شناسی مركز تحقیقات در ادامه اظهار داشت: آنچه ما اعلام می نماییم این است كه همه متوجه شدند خطر بالقوه زلزله در اقصی نقاط كشور امری دائمی و مستمر است.
وی خاطرنشان كرد: احتمال خطر را همه می دانیم و بر مبنای آن هم باید برنامه های ساخت و ساز و توسعه ای را در دستور كار قرار دهیم. همچنین، مسئولان باید با مشاهده چنین زلزله های خفیفی كه در واقع مانور زلزله به حساب می آید رویكردهای صحیح و اجرایی اتخاذ نموده و در اینكار سرمایه گذاری كنند تا خطرات را به حداقل برسانند.
بیت اللهی بار دیگر تصریح كرد: زلزله ۵. ۲ ریشتری كه منشا اصلی آن گسل ماهدشت بوده، فعالیت گسل زلزله غرب تهران را نشان داده است و بر آمادگی داشتن برای خطرات احتمالی زلزله توسط مسئولان و مردم تاكید دارد.

5.0 / 5
4910
1396/10/07
20:53:09
تگهای خبر: زلزله , شهرسازی
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین