معاون گردشگری شرح داد:

نحوه فعالیت هتل ها، رستوران ها و مراكز گردشگری در ماه رمضان

نحوه فعالیت هتل ها، رستوران ها و مراكز گردشگری در ماه رمضان به گزارش مركز املاك معاون گردشگری از هماهنگی با استان ها و هتل ها برای خدمات رسانی مطابق ضوابط شرعی و عرفی در ماه مبارك رمضان كه با فصل سفر توریستهای خارجی به ایران تداخل پیدا كرده است، اطلاع داد.


ولی تیموری با سفارش به مسافران برای حفظ حرمت این ماه مبارك و رعایت شأن و منزلت روزه داران، درباره هماهنگی های صورت گرفته برای خدمات رسانی به مسافران مخصوصاً توریستهای خارجی كه همزمان با ماه رمضان به ایران سفر كرده اند، به ایسنا اظهار داشت: هر سال پیش از ماه مبارك رمضان بخشنامه ای به همه استان ها ابلاغ می شود در خصوص این كه با رعایت احترام و حفظ شئون در واحدهای گردشگری، شرایط خدمات رسانی را اطلاع رسانی و محیط هایی مثل نمازخانه را برای حضور روزه داران آماده كنند.
او اطمینان داد كه مشكل چندانی متوجه توریستهای خارجی كه با تور به ایران سفر می كنند، نیست و در ادامه بیان كرد: چون بیشتر این گردشگران گروهی و با تور در ایران سفر می كنند و هماهنگی هایی از قبل برای پذیرایی از آنها انجام شده است، ازاین رو كمتر با مشكل روبرو می شوند. برای گردشگران انفرادی هم اصناف معمولاً فضاهایی را در ماه رمضان آماده می كنند تا خدمات رسانی به این گروه از مسافران هم با چالش مواجه نشود.
او همینطور از آمادگی هتل ها و مراكز اقامتی برای خدمات رسانی به میهمانان و مسافران مقیم در این مراكز اطلاع داد و اظهار نمود: با عنایت به موقعیت جغرافیایی رستوران های بین راهی كه بیرون از شهرها واقع شده اند، مشكلی برای فعالیت و خدمات رسانی آنها هم وجود ندارد. رستوران های داخل شهر هم زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیستند ولی رویه این است كه معمولاً اصناف با هماهنگی یكدیگر فضاهایی را برای خدمات رسانی در ماه مبارك رمضان مشخص می كنند.
سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه های كشور هم در نشست هماهنگی با اصناف و غرفه داران در ماه رمضان از ممنوعیت فعالیت غرفه های كافی شاپ، آبمیوه فروشی و بستنی فروشی پس از اذان بامداد تا اذان مغرب و اجبار به خودداری رستوران ها از طبخ و سرو غذای گرم در طول روز اطلاع داده بود.
او تاكید كرده بود: تأمین محل مناسب و به دور از دید روزه داران برای پذیرایی از مسافران در این ماه به عهده اصناف و غرفه داران است در غیر این صورت پلیس از فعالیت آنان جلوگیری خواهد نمود.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در اطلاعیه ای مرتبط اعلام نموده است: «افراد بیمار، مسافر و تمام كسانی كه دارای عذر شرعی هستند هم برای حفظ حرمت ماه مبارك از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام به جد اجتناب كنند.
برابر روش هر ساله عرضه غذا توسط مراكز طبخ از پس از سحر تا یك ساعت پیش از افطار مجاز نیست.
متصدیان هتل ها، میهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با دریافت مجوز از مراجع ذی ربط و ضمن رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود، می توانند به مسافران خدمات دهند.»
علاوه بر محدودیت خدمات دهی در مراكز، محمدرضا كارگر مدیر اداره كل موزه ها هم از كاهش ساعت كار موزه ها در ماه رمضان كه با فصل سفر توریستهای خارجی به ایران متقارن شده است، اطلاع داده و اعلام نموده است: ساعت كاری موزه ها در این ماه یك ساعت كاهش دارد. ازاین رو بازدیدكنندگان از ۹ بامداد تا ۶ بعدازظهر می توانند از موزه های زیر نظر این سازمان دیدن كنند.



5.0 / 5
4422
1398/02/18
18:36:57
تگهای خبر: استان , اقامت , خانه , خدمات
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین