معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور مطرح كرد

شهرداری ها می توانند در رضایتمندی و نارضایتی مردم موثر باشند

شهرداری ها می توانند در رضایتمندی و نارضایتی مردم موثر باشند مركز املاك: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور با اشاره به اینكه خاكریز اول برخورد با خواسته و انتظارات مردم، شهرداری و شوراهای شهر هستند، اظهار داشت: اگر حس اعتمادسازی در همه مجموعه ها را همراه با مردم داشته باشیم، كار شهرداری راحت تر خواهد بود.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد ظهر امروز در آئین افتتاحیه تقاطع غیر هم سطح شهید الله دادی (پل ابوذر) شهر كرمان اظهار داشت: شهرداری ها بعنوان نهادهای عمومی غیر دولتی با وجود همه زحماتی كه كشیده اند، اما به نقش شوراها و شهرداری ها در امنیت ملی كشور توجه لازم نشده است.

وی به نقش شهرداری ها در ایجاد امنیت ملی اشاره نمود و اضافه كرد: در كنار همه قدرت هایی كه در سطح شهری به دنبال ارتقاء آنها هستیم، باید حس تعلق مردم به شهر و منطقه خودرا افزایش دهیم؛ برای اینكه این حس موجب افزایش حس رقابت و صمیمیت، همدلی و انسجام و سرمایه اجتماعی شده و در نهایت ارتقای سرمایه اجتماعی موجب ارتقای امنیت اجتماعی و در نتیجه افزایش امنیت ملی خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور اشاره كرد: خاكریز اول برخورد با خواسته و انتظارات مردم شهرداری و شوراهای شهر هستند، پس اگر نارضایتی مردم در این بخش را داشته باشیم، یقینا همه زحمات دولتمردان در استان و كشور بی نتیجه خواهد بود و اگر حس اعتمادسازی در همه مجموعه ها همراه با مردم داشته باشیم كار شهرداری راحت تر خواهد بود.

وی اعلام نمود: پاشینه آشیل ما مشكل اعتماد مردم و همراهی آنان است نه تهدیدات و تحریم ها و یاوه گویی های دشمنان. حالا دشمن به دنبال آن است كه با سیاست مردم را از مسئولین جدا و بین آنها شكاف ایجاد كند، بدین سبب برای آنكه نشان دهیم كه مسئولین كشوری دغدغه های مردمی را دارند نباید اعتماد عمومی كشور را خدشه دار كرد.

جمالی نژاد با یادآوری دوران دفاع مقدس و میزان توسعه شهرها در گذشته، عنوان كرد: در دهه ۶۰ خیلی از زیرساخت ها در شهرهای كشور وجود نداشت، اما اعتماد مردمی داشتیم اما حالا زیرساخت های زیادی داریم ولی متاسفانه اعتماد مردم در حال كم رنگ شدن است. بدین سبب از مسئولین می خواهم آشتی مردم با شهرداری و شوراها و... را پیگیری كنید.

وی با بیان این مطلب كه شهرداری ها می توانند در رضایتمندی و نارضایتی مردم موثر باشند، در ادامه با مقایسه میزان بودجه شهرداری ها و معاونت های عمرانی كل كشور اظهار داشت: بودجه عمرانی كل كشور ۶۶ هزار میلیارد تومان و كل بودجه شهرداری ها ۶۵ هزار میلیارد تومان است كه نشان داده است نیازمند حضور قوی بخش خصوصی در امتداد تكمیل پروژه های نیمه تمام هستیم.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور بر ضرورت ایجاد جهش اصرار كرد و اظهار داشت: جهش نیاز به همدلی و امنیت دارد و اگر با یكدیگر درگیر باشیم هیچ گاه جهشی اتفاق نخواهد افتد و پس از همه مسئولین درخواست داریم كه با یكدیگر همدل و همراه باشند.




منبع:

5.0 / 5
3997
1398/03/30
21:28:11
تگهای خبر: استان , توسعه , روستا , شهرداری
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین