تعیین تكلیف سه ملك درباره باغ بودن یا نبودن

تعیین تكلیف سه ملك درباره باغ بودن یا نبودن به گزارش مركز املاك اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی و تعیین تكلیف سه ملك در شهر تهران در مورد باغ بودن یا نبودن را در دستور كار خود داشتند كه از این میان دو ملك باغ و یك ملك غیر باغ تشخیص داده شد.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر و در تشریح اولین ملك اظهار داشت: این زمین با مساحت ۸۹۰ متر مربع در خیابان فرشته واقع در منطقه ۱ است كه كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران این ملك را باغ تشخیص داده، این در حالیست كه كاربری این ملك پارك عنوان شده است.
حسن رسولی یكی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با رای كمیسیون شهرسازی در مورد این ملك اظهار داشت: تعداد درختان در گزارش عرضه شده پرشمار ذكر شده و محیط بن درختان هم دو تا پنج سانتیمتر اعلام شده در صورتی كه قانون حداقل بن درختان را ۱۵ سانتیمتر عنوان كرده، بدین سان بن درختان دو تا پنج سانتیمتر در حقیقت بن بوته های گندم است بنابراین گزارش عرضه شده مخدوش و قابل رای گیری نیست. بدون شك باید گزارش های این املاك دقیق باشند.
آروین عضو دیگر شورای شهر تهران در موافقت با رای كمیسیون اظهار داشت: اگر سایر ضمایم این پرونده را مد نظر قرار دهیم مشاهده می نماییم كه بن درختان بالای ۱۵۰ سانتیمتر عنوان شده و ۲۵۶ اصله درخت در این ملك وجود دارد.
به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۷ رای موافق از میان ۱۷ عضو حاضر در این نشست این ملك را باغ تشخیص دادند.
در ادامه جلسه سالاری پلاك ثبتی دیگری را با مساحت ۸۱۹ متر در منطقه ۱ بعنوان دستور كار بعدی شرح داد و اظهار داشت: نظر كمیسیون شهرسازی در مورد این ملك رای بر باغ نبودن است.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا بعد از بحث و بررسی در مورد این ملك با هشت رای موافق و هفت رای مخالف از میان ۱۵ عضو حاضر در زمان رای گیری رای بر باغ نبودن این ملك دادند.
پلاك ثبتی به مساحت ۱۱۹۴ متر واقع در خیابان دكتر شریعتی منطقه ۷ سومین ملكی بود كه در دستور كار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و سالاری رئیس كمیسیون شهرسازی در مورد این ملك اظهار داشت: كاربری قبلی این ملك مسكونی اعلام شده كه در آن ۴۲ اصله درخت وجود دارد. رای كمیسیون ماده هفت در مورد این ملك باغ بودن است و كمیسیون شهرسازی هم همین رای را تكرار كرده است.
در ادامه حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با رای كمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: شورا در سال ۱۳۸۳ این ملك را باغ تشخیص داده، با اعتراض مالك پرونده به دیوان عالی ارجاع داده می شود و آنها بار دیگر در سال ۸۷ پرونده را به شورا بر می گردانند و برای دومین بار این ملك باغ اعلام می شود. حال سوال من از كمیسیون شهرسازی این است كه وقتی همه مشخصات باغ بودن وجود دارد چرا باردیگر شورا جهت بررسی این پرونده را به صحن می آورد؟.
سالاری در پاسخ به سوال رسولی اظهار داشت: چون كمیسیون هم عرض دیوان عدالت اداری نداریم؛ این پرونده باید باردیگر در شورا مطرح و تصمیم گیری شود.
به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۴ رای موافق از ۱۷ عضو حاضر در زمان رای گیری، نظر كمیسیون شهرسازی در خصوص باغ بودن ملك را به تصویب رساند.




منبع:

5.0 / 5
4101
1398/06/18
13:05:25
تگهای خبر: شهرسازی , شورای اسلامی
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین