یك مقام مسئول خبرداد؛

بازگشت حدود ۲۳ هزار زائر حج بوسیله ترمینال سلام فرودگاه امام(ره)

بازگشت حدود ۲۳ هزار زائر حج بوسیله ترمینال سلام فرودگاه امام(ره) مركز املاك: رئیس هیأت مدیره فرودگاه امام خمینی (ره) از اختتام عملیات پروازهای حج در این مجموعه با 189 پرواز آگاهی داد.



به گزارش مركز املاك به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی با اشاره به آغاز عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی از ۱۷ تیرماه، گفت: در عملیات رفت حدود ۲۳ هزار نفر از زوار با ۹۴ پرواز از ترمینال سلام شهر فرودگاهی راهی دو مقصد پروازی مدینه و جده در عربستان سعودی شدند.
رستمی افزود: عملیات برگشت نیز با پرواز فوق العاده برای انتقال حجاج بیمار از ۲۶ مردادماه شروع شد و تا بامدادان ۱۸ شهریورماه ادامه یافت و در این مدت ۲۲ هزار و ۸۱۰ نفر از حجاج به همراه ۷۱۲ هزار و ۴۳۲ كیلوگرم بار با ۹۵ پرواز بوسیله ترمینال سلام وارد كشور شدند و همانند عملیات رفت، فرودگاه امام (ره) پر ترافیك ترین ایستگاه پروازهای حج بود.
رئیس هیئت مدیره شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه امسال برمبنای دستور وزیر راه و شهرسازی پروازهای حج از ترمینال گالری سلام انجام شد، اشاره كرد: با هماهنگی های صورت گرفته میان تمامی نهادها و ارگان های نظامی و انتظامی مستقر در مجموعه شامل یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، پلیس گذرنامه و گمرك، خدمات مناسبی را در ترمینال سلام به حجاج گرامی ارائه كردیم و در نتیجه این خدمات میزان رضایت مندی حجاج از این ترمینال به ۹۲/۵ درصد رسید.
وی با اشاره به اینكه كلیه پروازهای رفت و برگشت حجاج توسط شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» صورت گرفت، اضافه كرد: با تلاش های صورت گرفته در هواپیمایی ایران ایر میزان تاخیر پروازها نیز نسبت به سال های گذشته كاهش شایان توجهی داشت.
بر اساس این گزارش، عملیات اعزام و پذیرش بیشتر از ۸۸ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی خانه خدا از ۱۷ تیر در ۱۹ فرودگاه كشور شروع شده بود و عملیات بازگشت حجاج نیز همزمان با ورود آخرین كاروان به كشور در ساعت ۱: ۳۱ بامدادان دوشنبه ۱۸ شهریور ۹۸ به انتها رسید.


منبع:

5.0 / 5
4059
1398/06/20
13:16:00
تگهای خبر: خانه , خدمات , شركت , شهرسازی
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین