از تعویض آسفالت بزرگراه ها تا تكمیل ۷۰ پروژه تا سال ۱۴۰۰ مركز املاك: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اجرای فاز دوم تعویض آسفالت معابر در بزرگراه ها آگاهی داد. به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، صفا صبوری دیلمی ظهر امروز در نشست خبری خود كه در چارچوب دوشنبه های پاسخگویی مدیران شهری برگزار شد، ضمن تشریح عملكرد این معاونت در حوزه فنی و عمرانی شهر اظهار داشت: ۷۰ پروژه در دست اقدام داریم كه بر طبق برنامه ریزی ها اهتمام می شود تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ این ۷۰ پروژه تكمیل شود هرچند كه شهر پویا است و حتما در این میان نیز پروژه های جدیدی بسته به نیاز شهر تدوین و اجرا می گردد. وی با بیان این كه از این ۷۰ پروژه چهار پروژه تا آخر سال افتتاح می شود، اظهار نمود: پروژه زیرگذر استاد معین در دهه فجر و پروژه های بزرگراه بروجردی، شهید رستگاری و مجموعه رازی نیز تا آخر سال وارد مدار بهره برداری می شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سرانجام پروژه شهید شوشتری كه بعنوان رینگ شرقی تهران در دستور كار مدیریت شهری قرار داشت، اشاره كرد: بنابر مصوبه شورا پروژه راه اندازی بزرگراه شهید شوشتری می بایست به صورت مشاركتی با بخش خصوصی صورت گیرد. صبوری دیلمی با بیان این كه این پروژه از بخش هایی از پارك سرخه حصار عبور می كند و هنوز سازمان محیط زیست مطالعات نهایی خودرا در مورد میزان اثرگذاری این بزرگراه بر پارك سرخه حصار اعلام نكرده است، اظهار داشت: البته در بعضی مقاطع پیشنهاد شده كه مسیر بزرگراه شوشتری از پارك سرخه حصار به صورت تونل های عمیق باشد، اما هنوز نظر نهایی اعلام نشده و این در شرایطی است كه اگر سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی نكرد باید پیشنهادی به شورای شهر دهیم تا خود شهرداری بوسیله عوارض شهری نسبت به ساخت این بزرگراه اقدام نماید. وی با بیان این كه پروژه شهید رستگاری یكی از پروژه های مهم شهرداری تهران است، افزود: یكی از پروژه های مهم جنوبی تهران پروژه شهید رستگاری است، چونكه رینگی در جنوب تهران نداشتیم و مردمی كه از جنوب و غرب كشور وارد تهران می شدند، مجبور بودند كه وارد بسیج و افسریه شوند كه این مساله سبب بروز ترافیك های زیادی شده بود، اما حالا با ایجاد پروژه رستگاری، آزادگان را به بزرگراه امام رضا (ع) متصل كردیم و برهمین اساس مردم از یك رینگ ترافیكی عبور می كنند. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد پروژه ادامه بزرگراه صیاد شیرازی نیز با بیان این كه ایده و طرحی برای ادامه بزرگراه صیاد شیرازی عنوان شد كه از میدان سپاه تا آزادگان با یك تونل كه اسم آنرا نیز شهید متوسلیان گذاشتند متصل شود، اظهار نمود: مجری طرح های این چنینی معاونت حمل و نقل است و هنوز در ارتباط با ساخت این پروژه مصوبه ای نداشتیم. صبوری دیلمی در مورد بودجه پروژه های عمرانی نیز با بیان این كه شورای شهر تهران ۱۱۳۰ میلیارد تومان بودجه به صورت نقد و غیرنقد برای حوزه فنی و عمرانی در نظر گرفته است، اظهار داشت: تمامی پروژه ها بودجه دارند اما مشكلات مالی نیز وجود دارد. وی با بیان این كه از این ۱۱۳۰ میلیارد تومان بخشی برای نگهداشت پروژه های عمرانی است، افزود: ما پل های قدیمی را بر طبق بخشنامه های روز دنیا رصد می نماییم و مدام این پل ها بر طبق بخشنامه های روز بررسی می شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد ادامه یافتن پروژه های بزرگ مقیاس در شهر تهران، اظهار نمود: پروژه های بزرگی در حال طراحی است اما دقیق نمی دانیم كه چه زمانی این پروژه ها برای اجرا روی میز قرار می گیرد، اما همین حالا پروژه شهید بروجردی را ببینید كه از سال ۱۳۸۸ شروع شده بود، اما اقدام خاصی در ارتباط با آن انجام نشد تا این كه در دو سال اخیر توانستیم به اندازه كل هشت سال قبل پیشرفت داشته باشیم. صبوری دیلمی با بیان این كه همین حالا مسابقه طراحی فاز دوم دریاچه چیتگر در مراحل پایانی قرار دارد كه برآورد اولیه این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: پروژه های بزرگ مقیاس در شهر در حال انجام می باشد و فكر نكنید كه هیچ كاری صورت نمی گیرد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این كه اعتبارات كم نیست اما با فشار روبه رو هستیم، اظهار نمود: طلب كارهای شهرداری مایل به دریافت طلب هایشان هستند و باید قسمتی از بودجه و اعتبارات را صرف پرداخت بدهی ها نماییم، اما با این وجود معتقدم كه اقدامات مهمی و بزرگی در حوزه عمرانی شهر در حال انجام می باشد. وی در مورد سرانجام پایانه شرق با بیان این كه معاونت حمل و نقل بعنوان كارفرما مسئولیت پایانه شرق را برعهده دارد و ما فقط سازنده ساختمان ها هستیم در پاسخ به سوالی در خصوص این كه گفته می شود پایانه شرق پیشرفت فیزیكی ۹۶ درصدی دارد، اظهار داشت: اینگونه نیست و تنها یك ساختمان از پایانه شرق پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و هنوز هیچ پله برقی و آسانسوری نصب نشده و این در شرایطی است كه قرار بود ایستگاه مترو خط ۲ به ترمینال شرق وصل شود كه این مهم نیز رخ نداده و اتصال مترو به پایانه هم كار یكی دو روز نیست. صبوری دیلمی با بیان این كه اگر ۱۰۰ درصد ساختمان پایانه شرق هم آماده باشد زیرساخت ها آماده نیست، در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی افزود: مشاركت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری كم است و این به مساله تحریم ها و نگرانی سرمایه گذاری شمرده می شود و امیدواریم بتوانیم به این مشكلات غلبه نماییم. وی در مورد فرونشست در تهران با بیان این كه این مساله بحث امروز و روز گذشته نیست و شاید این روزها این مساله پررنگ شده است، اظهار داشت: این مساله عوارضی بر پل ها و اتوبان های تهران داشته است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از طریق اندازی چهار پاركینگ در تهران آگاهی داد و اظهار داشت: به سفارش معاونت حمل و نقل و با همكاری سازمان نوسازی چهار پاركینگ در حال راه اندازی داریم تا مشكل پاركینگ برخی محلات را حل می كند. صبوری دیلمی همین طور در مورد تعویض آسفالت بزرگراه ها با بیان این كه بنا بر گزارشات مردمی عمده مشكل آسفالت در كوچه و خیابان های فرعی بوده كه عموما حل شده، افزود: تعویض آسفالت بزرگراه ها در فاز دوم قرار دارد. منبع: مركز املاك 5.0 / 5 4333 1398/07/08 21:11:58 تگهای خبر: بهره برداری , ساختمان , سرمایه گذاری , شهرداری این پست مرکز املاک را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط بررسی انواع و قیمت عایق ضرورت برون رفت پردیسان از ترافیک بازگشایی محورهای جدید و احیای مترو افزایش سرعت قطارهای باری حامل واگن های خالی به 80 کیلومتر در ساعت بی توجهی به اصلاح رابطه مالی نفت و دولت، صدمه های جدی به اقتصاد کشور وارد می کند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۳