لایحه بودجه ۹۹،

از تسهیلات ۲ میلیارد دلاری توسعه مترو تا اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی اجرای LEZ

از تسهیلات ۲ میلیارد دلاری توسعه مترو تا اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی اجرای LEZ به گزارش مركز املاك لایحه بودجه ۹۹ در حالی در كمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفته كه در این لایحه دریافت تسهیلات خارجی برای ساخت قطار شهری، اعطای تسهیلات ارزی به توسعه حمل و نقل درون شهری، اجرای طرح ال ای زد و... ردیف هایی در نظر گرفته شده است.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، لایحه پیشنهادی بودجه ۹۹ كشور روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در این لایحه در حوزه حمل و نقل عمومی، سهم شهرداری ها در حمل و نقل شهری و.... دیده شده است، بگونه ای كه در تبصره سوم ماده واحده بودجه سال ۹۹ آمده است كه دولت مجاز است درصورت تأمین ۱۵ درصد سهم دستگاه توسط شهرداری ها و دستگاه های ذیربط و تعهد به بازپرداخت اصل و سود توسط همان دستگاه، حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت و بهره برداری از خطوط قطار شهری و طرح های كاهش آلودگی هوا اختصاص دهد. همینطور دولت موظف است با رعایت قانون پشتیبانی از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام نماید.
همینطور در بند ب تبصره ۴ لایحه پیشنهادی بودجه ۹۹ آمده است كه به بانك های عامل اجازه داده می شود در سال ۱۳۹۹ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی- ریالی به سرمایه گذاران بخش های خصوصی، تعاونی و شهرداری ها برای طرح های توسعه ای سازمان های توسعه ای و هم انواع مختلف حمل و نقل درون و برون شهری بدون انتقال مالكیت با معرفی سازمان های توسعه ای و وزارت راه و شهرسازی و تضمین سازمانها و شركتهای تابعه و ذیربط این وزارتخانه و یا وزارت كشور با تضمین سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های كشور در قبال دریافت حق دسترسی یا فروش خدمات به استفاده كنندگان تا استهلاك اصل سرمایه و سود آن، اقدام نمایند.
همینطور در بند د تبصره ۵ آمده است كه شهرداری های كشور و سازمان های وابسته به آنها با تأیید وزارت كشور اوراق مالی اسلامی ریالی تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری ها منتشر كنند؛ بگونه ای كه حداقل پنجاه درصد از سقف اوراق مبحث این بند، به طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری تعلق می یابد و تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت پنجاه درصد دولت و پنجاه درصد شهرداری ها است و تضمین پنجاه درصد سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه كشور است. اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بـودجه كشـور قابل واگذاری به طلبكاران آن طرح می باشد.
همینطور در لایحه پیشنهادی بودجه آمده است كه عوارض ارزش افزوده برپایه قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت هشتاد و هشت درصد در نقطه شهری شهر تهران و ۱۲درصد در نقاط روستایی و عشایری توزیع می شود.
به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، در لایحه بودجه آمده است كه عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حامل های انرژی مبحث قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی ها (مصارف) این تبصره، بعد از وصول، ظرف مدت یك ماه به حساب تمركز وجوه وزارت كشور واریز می شود تا به شهرداریها و دهیاریها پرداخت گردد.
همینطور در تبصره ۱۴بودجه آمده است در اجرای قانون هدفمندكردن یارانه ها و با هدف تحقق عدالت، كاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همینطور معطوف نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دریافتی ها(منابع) به استثنای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری كل كشور واریز می شود و بعد از تخصیص سازمان برنامه و بودجه كشور، هزینه می شود كه حق بیمه سهم دولت اقشار خاص همچون رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری هم در نظر گرفته شده است.
به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، بررسی لایحه بودجه نشان داد كه مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان برای یارانه و كمك زیان حمل و نقل عمومی ریلی، قطارشهری و... در نظر گرفته شده است و همینطور در جدول برآورد اعتبارات برای اجرای طرح ناحیه كاهش آلودگی هوا LEZ جهت كاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا ۱۰۰ میلیارد تومان پیشبینی شده و برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از محل ۱۰ %ارزش گمركی(۶۰ %سازمان شهرداریها و ۴۰ %سازمان راهداری)، ۲۰۰ هزار میلیون ریال پیشبینی شده است.
همینطور در قسمت درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی مالی هم آمده است كه ۷صدم درصداز۳ درصدتعرفه مالیات برارزش افزوده شهرداری ها برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی وعشایری، ورزش بانوان و زیرساخت های ورزشی بخصوص درحوزه معلولین و جانبازان اختصاص می یابد و این در شرایطی است كه ۱۰۰هزار میلیون ریال هم منابع حاصل از فروش پادگان ها به شهرداری ها در نظر گرفته شده است.
در قسمت اعتبارات هزینه ای (جاری) هم دستگاه های مجری برای شهرداری تهران ۱۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.
همینطور در بخش اعتبار طرح های تملك سرمایه ای دستگاه های اجرایی مطالعه و راه اندازی قطار شهری اتصال شهر اسلامشهر به متروی تهران برای شهرداری اسلامشهر تكلیف شده است و این در شرایطی است كه در بخش عمران شهری هم راه اندازی قطار حومه ای كلانشهر تهران به شهر جدید پرند هم بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده است.




منبع:

5.0 / 5
3862
1398/09/19
22:24:22
تگهای خبر: بانك , بهره برداری , بیمه , تسهیلات
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین