اختصاص ۵۰ سوله مدیریت بحران شهرداری برای حفاظت تهران در مقابل كرونا

اختصاص ۵۰ سوله مدیریت بحران شهرداری برای حفاظت تهران در مقابل كرونا به گزارش مركز املاك رئیس كمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینكه شهرداری ۳۵۰ خانه سلامت خویش را در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد داد اظهار داشت: ۵۰ سوله مدیریت بحران شهرداری هم به حفاظت شهر تهران از كرونا اختصاص داده شده است.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، ناهید خداكرمی در برنامه ای رادیویی در ارتباط با جایگاه سلامت در بودجه بندی شهرداری اظهار داشت: شهرداری دو واحد مخصوص به نام سلامت دارد و بقیه اركان آن هم به شكلی در سلامت موثرند اما "اداره كل سلامت شهرداری" و "شركت شهر سالم" متمركز بر سلامت فردی و سلامت و درمان كاركنان شهرداری هستند.
رئیس كمیته سلامت شورای شهر با اشاره به اینكه اداره كل سلامت شهرداری بودجه چندانی در اختیار ندارد اضافه كرد: بودجه این اداره سال جاری ۱۳ میلیارد اعلام شده است.
وی ادامه داد: اداره كل سلامت، معاونت خدمات شهری و حمل و نقل و دیگر اركان شهرداری از همان روز اعلام ورود كرونا به ایران درگیر شدند و ما سال جاری به چهار درصد بودجه مخصوص مدیریت بحران، مبحث بیماری های همه گیر را هم اضافه كردیم.
خداكرمی با اشاره به اینكه ماهیت شهرداری مبتنی بر حفظ سلامت عمومی شهر است اظهار داشت: شهرداری هم عضو ستاد عملیات مبارزه با كرونا در شهر تهران است و علاوه بر مدیریت بحران ستاد جداگانه ای هم برای ضدعفونی معابر و وسایل حمل و نقل عمومی و عرضه امكانات به وزارت بهداشت تشكیل شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه شهرداری تهران ۳۵۰ خانه سلامت خویش را در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد داد عنوان كرد: حدود ۵۰ سوله مدیریت بحران شهرداری هم به حفاظت شهر تهران از كرونا اختصاص داده شده است.
رئیس كمیته سلامت شورای شهر با اشاره به نقش مهم زمان در مواقعی همچون این روزها بیان نمود: فرماندهی این كار فقط باید به وزارت بهداشت سپرده شود اما این وزارتخانه ها هم باید در اتاق را بر روی متخصصان و صاحبنظران باز كند و به تنهایی تصمیم نگیرد.
وی با اشاره به عرضه "طرح خانه به خانه و بسیج مبارزه با كرونا" از جانب وزیر بهداشت اظهار داشت: خود این طرح هم یك خطر است، باید خط ویژه ای به كرونا اختصاص داده شود تا افراد مشكوك با آن تماس بگیرند و اكیپ مربوطه فقط برای مشكوكان و مجهز به لباسهای محافظتی اعزام شود.
رئیس كمیته سلامت شورای شهر افزایش مراجعات به میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند را نشانه ذخیره سازی كالاها از جانب مردم دانست و اظهار داشت: ما در تلاشیم تا امكان خرید آنلاین حتی از میادین میوه و تره بار را فراهم نماییم تا مردم در منازل بمانند و كالاهای مورد نیازشان را تهیه كنند.
خداكرمی از تهیه مواد ضدعفونی كننده مورد نیاز مردم و عرضه در فروشگاه های شهروند سخن گفت و اضافه كرد: شهرداری آمادگی خویش را برای همكاری با وزارت بهداشت در ایجاد بیمارستانهای صحرایی و یا در سولههای شهرداری اعلام نموده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با آلودگی هوای شهر تهران با وجود كاهش تردد خودرو ها اظهار داشت: آلودگی یك مبحث چند فاكتوری است و متاسفانه برخی نیروگاه ها همچنان از مازوت استفاده می نمایند.
خداكرمی تاكید كرد: تصمیم سازیها هم بخصوص درباره كرونا باید در اتاقهای باز انجام گیرد و با دانشگاه ها، انجمن های علمی، سازمان نظام پزشكی و متخصصان مشورت شود و البته مردم هم باید مشاركت و همكاری كنند و در منزل خود بمانند و از حبوبات و میوه و سبزیجات استفاده كنند.



5.0 / 5
3440
1398/12/12
19:27:21
تگهای خبر: آنلاین , خانه , خدمات , خرید
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین