تحویل 250 اتوبوس و مینی بوس ایران خودرو دیزل با 6۲ درصد داخلی سازی

تحویل 250 اتوبوس و مینی بوس ایران خودرو دیزل با 6۲ درصد داخلی سازی گروه صنعتی ایران خودرو، قرارداد تولید و تحویل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس را با هدف تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی را با شهرداری تهران امضا كرد كه داخلی سازی ۶۲ درصد این خودرو ها در دستور كار قرار گرفت.


به گزارش مرکز املاک به نقل از ایسنا، بامداد امروز (شنبه)، مراسم امضای قراداد و تفاهم نامه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی فی درخلال گروه صنعتی ایران خودرو و شهراداری تهران در حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، مدیرعامل ایران خودرو، شهردار تهران و معاون حمل ونق ترافیک شهرداری در شرکت ایران خودرو دیزل برگزار گردید.
بر این اساس، تولید و تحویل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس با هدف تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی را با شهرداری تهران به امضا رسید که از این ۲۵۰ دستگاه، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی بوس ساخت ایران خودرو دیزل با ۴۰۰۰ میلیارد ریال مقرر است تولید شود که برپایه توافق صورت گرفته بعداز عقد قرارداد، این خودرو های تولیدی ایران خودرو دیزل طی شش ماه تحویل شهرداری تهران می شود.
ضمن اینکه در این مراسم، تفاهم نامه تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ارزش هزار میلیارد ریال هم به امضا رسید.

خودروهای تفاهم شده حداقل یورو ۴ هستند
در حاشیه امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران، فرشاد مقیمی - مدیرعامل ایران خودرو - با اشاره به اینکه پارسال در مجموع ۲۲۳۶ دستگاه خودروی سنگین در ایران خودرو دیزل تولید شده است، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۵۰۰ دستگاه ظرفیت برای اتوبوس سازی در این مجموعه وجود دارد. امروز تولید و تأمین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران مورد تفاهم قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همینطور قرارداد تأمین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی بوس به امضا رسید که تحویل آنها از حدود یک ماه دیگر به شهرداری شروع می شود. برنامه ریزی برای تحویل این خودرو ها پنج ماهه در نظر گرفته شده که از ماهیانه، ۱۰ دستگاه خودرو از هر مدل شروع می شود و تا ۵۰ دستگاه در ماه پایانی ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل ایران خودرو اعلام نمود که اتوبوس هایی که امروز تأمین و تولید آنها تفاهم شد، حداقل از استاندارد یورو ۴ و در مدلهای گازسوز یورو ۶ برخوردار خواهند بود. گروه ایران خودرو آماده تأمین و تولید اتوبوس برقی برای شهرداری تهران است. برنامه ریزی های لازم برای بازسازی اتوبوس ها برای شهرداری تهران و دیگر شهرداری های کشور صورت گرفته است. تابحال ۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرار داده شده که ۱۶ دستگاه آن تحویل شده است.
مقیمی اعلام نمود: داخلی سازی ۶۲ قطعه از اجزا و قطعات خودرو های مورد اشاره در دستور کار خواهد بود. داخلی سازی قطعات شامل اجزا و قطعات موتوری، محوری و تریم داخلی خودروهاست.
همچنین در ادامه شهردار تهران اظهار داشت: این تفاهم نامه به امضا رسید تا بخشی از نیاز ۳۰۰۰ اتوبوس برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی برطرف شود. بر این اساس تأمین این نیاز از امروز شروع شده و همکاری ها در این عرصه بهبود پیدا خواهد نمود.
پیروز حناچی با اشاره به اینکه شرکت ایران خودرو بعنوان یکی از نمادهای تولید و صنعت در کشور، با ایجاد چنین همکاری هایی می تواند در حوزه هایی همچون تاکسیرانی را گشترش دهد، اظهار نمود: دستیابی به ناوگان جدید اتوبوسرانی به معنای بهبود خدمت رسانی به مردم است. ضمن اینکه زمانی که این ناوگان تولیدات داخلی است، بهره آن دو چندان است. امروز یک قرارداد و یک تفاهم نامه با هدف تولید داخل به امضا رسید که شامل ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به صورت قرارداد و ۸۰۰ دستگاه مینی بوس، اتوبوس و اتوبوس برقی می شود.
شهردار تهران با اشاره به کمبود اتوبوس و مینی بوس در تهران، اظهار نمود: امکان بازسازی کامل هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که بخشی از آن در ایران خودرو دیزل صورت خواهد گرفت. دولت هزار میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس های تهران مختص کرده است. با اجرایی شدن اقدامات لازم این تفاهم نامه و عملیاتی شدن آن، از تأمین اتوبوس های تولید داخل حمایت بیشتری خواهیم کرد که به دنبال آن مسیر ورود اتوبوس های دست دوم وارداتی هم مسدود خواهد شد.
وی از آمادگی شهرداری تهران برای انجام همکاری بیشتر با ایران خودرو در تأمین تاکسی، مینی بوس و حتی ماشین های سنگین و زمینه سازی برای تولید اتوبوس های برقی اطلاع داد.




منبع:

5.0 / 5
2112
1399/03/31
15:19:10
تگهای خبر: استان , استاندارد , بازسازی , تولید
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین