رییس مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران:

قراردادهای رسانه ای منطبق بر مقررات و سیاستهای شهرداری است

قراردادهای رسانه ای منطبق بر مقررات و سیاستهای شهرداری است به گزارش مرکز املاک رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ضمن اعلام خرسندی خود از پروسه شفاف سازی در این مجموعه اظهار داشت: بر این اساس شهروندان و رسانه ها می توانند عملکرد شهرداری تهران را نقد کنند و بدانند بیت المال چگونه هزینه می شود.


به گزارش مرکز املاک به نقل از ایسنا، غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به قراردادهای انتشار یافته شهرداری تهران با رسانه ها در فضای مجازی اظهار نمود: بنده استقبال می کنم از این که شهرداری تهران در یک پروسه شفاف اطلاعات سازمان را برای عموم مردم دسترس پذیر کرده و بر اساس این موضوع مردم و رسانه ها می توانند عملکرد شهرداری تهران را نقد کنند و بدانند بیت المال چگونه هزینه می شود.
قراردادهای حوزه ارتباطات و رسانه ها بسیار متنوع است
محمدی اضافه کرد: همین طور ما باید هر خبری که در فضای رسانه ای مطرح می شود را بررسی نماییم و بدانیم از چه زاویه ای انتشار یافته و اصلا این موضع صحیح است یا خیر و یا بنا به دلایلی سانسور شده مطرح شده است؛ قراردادهای مدیریت شهری در زمینه ارتباطات و رسانه ها بسیار متنوع است و بخشی مربوط به تولید محتوا و بخشی به توزیع محتوا مربوط می شود.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیان کرد: مانند خیلی از نهادها و ارگان های دیگری که روابط عمومی ها با بهره گیری از امکانات خود یا خرید خدمت مبادرت به تولید و توزیع محتوا می کنند، ما نیز به دلیلهای محدودیت هایی که در تبلیغات و اطلاع رسانی در شهرداری تهران بمنظور کنترل قراردادها و کاهش هزینه ها در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و همین طور سازمان ها و شرکتها ایجاد کردیم تصمیم گرفتیم کارهای برون سپاری رسانه ای بصورت متمرکز صورت گیرد.
محمدی افزود: این گام اول موجب شد تا بسیاری از اقداماتی که در شهرداری تهران به نام فعالیت رسانه و تبلیغات انجام می شد، توسط مرکز ارتباطات شهرداری تهران کنترل شود. به ازای آن برای آنکه بتوانیم اخبار را که شامل اخبار و اطلاع رسانی عمومی مانند موضوعات ترافیک، پسماند، فضای سبز، معماری و شهرسازی و همین طور گزارش عملکرد روزانه شهرداری تهران است را به گوش مردم برسانیم، مبادرت به برون سپاری قرار دادهای خبر و تولید و توزیع محتوا منطبق با قوانین و مقررات و تعرفه هایی شرکت تبلیغاتی شهرداری تهران نمودیم.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اشاره کرد: این فعالیت ها عموما خاص هستند و اساسنامه ای شرکت پیام رسا دارد که در آن درج شده است که کارهای تبلیغاتی و هنری به تشخیص هیات مدیره و یا با فراخوان بین کسانی که بتوانند کار را انجام دهند (زمانی که افراد محدودی شرایط انجام خدمت را دارند) می توانند ترک تشریفات برایشان انجام بشود که البته این مسئله خود تشریفاتی دارد که با گزارشی توجیهی هم راه است.
او بیان کرد: مثلا در یکی از این قراردادها بیان شده است که برای شبکه اجتماعی توئیتر برای یک فرد مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان داده شده است که این مساله از اساس دروغ است که چنین چیزی نه ممکن و نه معقول است و قانونی نیست. قرارداد فوق الذکر برای توزیع تعدادی اخبار مشخص در سال طبق تعرفه های مصوب بوده است.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت: ما برای اطلاع رسانی دقیق و مناسب با خیلی از رسانه ها کارهایی را طبق قانون داشتیم و حتی در بعضی از روزنامه ها ویژه نامه هایی منتشر گردید که عملکرد شهرداری تهران به خوبی به شهروندان تهرانی گزارش داده شود.
محمدی اظهار داشت: کارهای تبلیغاتی و هنری در شهرداری تهران عموما کارسازی اش از شرکت پیام رسا انجام می شود که این مساله برمبنای قوانین و با نظر هیات مدیره و گزارشات توجیهی انجام می شود.
وی در ادامه اشاره کرد: وظیفه روابط عمومی اطلاع رسانی اقدامات سازمان از طرق شفاف به عموم شهروندان است. رسانه های مکتوب و مجازی، رسمی و غیررسمی برای این مهم مورد استفاده قرار می گیرند؛ پس این که با افراد و شرکتها بحث تولید و توزیع محتوا قرارداد بسته شود از وظایف ذاتی روابط عمومی است. این که گفته شود شهرداری دارای روزنامه است و روابط عمومی هم خبرگزاری شهر را دارد باتوجه به بررسیها و درخواستهای اطلاع رسانی در سازمان به هیچ وجه پاسخگو نیست و روابط عمومی با بهره گیری از ابزارهای نوین رسانه ای و صدا و سیما و روزنامه ها باید حجم گسترده تری از مخاطبان را پوشش دهد.
او اظهار داشت: طبق قانون شهرداری تهران به شرکت پیام رسا این اجازه را داده است که طبق مصوبه هیات مدیره در معاملات خرد و کلان هنری و تبلیغی علاوه بر مناقصه از مسیر ترک تشریفات، اقدام نماید. این مساله بدلیل این است که اگر فرضا شهرداری قصد داشته باشد در روزنامه ای خاص، فیلمی خاص و یا کمپین اطلاع رسانی خاصی که نیاز به مشخصات ویژه ای بنا به تقاضای پیمانکار دارد نقش آفرینی کند و احتمال زیاد از مسیر فراخوان و مناقصه این اقدام ممکن نیست با تصویب مدیران کارسازی لازم را انجام دهد.
او اظهار داشت: در شهرداری تهران از دهه هفتاد این شرکت تبلیغاتی با همین مکانیزم مشغول به فعالیت است و خیلی از اقدامات آن مورد سوال بوده و متاسفانه بدلیل عدم دسترسی رسانه ها هیچگاه شفاف نشده و رسیدگی هم نشده است. اما امروز ما بصورت شفاف همه قراردادها و مقررات را در دسترس قرار میدهیم تا علاوه بر نهادهای نظارتی عموم شهروندان هم بررسی نمایند و نظرات خودرا بگویند.
طبق گزارش سایت شهر، محمدی افزود: بسیاری حتی با این حجم فعالیتها ما را در حوزه اطلاع رسانی نقد می کنند البته چون رسانه ملی با ما همکاری نداشت نتوانستیم خیلی از کارهای مدیریت شهری به ویژه در زمینه تغییر ریل را به خوبی اطلاع رسانی نماییم. اما حداکثر توان خودرا در شرایطی که مردم از نظر فکری و معیشتی نسبت به عملکرد کل حاکمیت نقد داشتند را برای تبیین ریل جدید مدیریت شهری بکار گرفتیم. گمان میکنم فارغ از نیت خوانی ها این نقد و بررسیها بنفع عموم شهروندان است.




منبع:

1400/04/14
10:00:43
0.0 / 5
141
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین