بیش از 1300 باب مسكن مددجویی در آذربایجان غربی ساخته می گردد

بیش از 1300 باب مسكن مددجویی در آذربایجان غربی ساخته می گردد مركز املاك: ارومیه- مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اظهار داشت: از ابتدای امسال، یك هزار و 311 واحد مسكن مددجویی برای افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی ساخته می گردد.


عزیر سهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: این تعداد مسكن مددجویی با مشاركت بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته و تحویل مددجویان خواهد شد.
وی افزود: برای ساخت این تعداد مسكن مددجویی 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی بیان كرد: از این تعداد مسكن، یك هزار واحد مسكونی در مناطق محروم روستایی و صعب العبور استان توسط سپاه پاسداران احداث می گردد كه اقدامات اولیه آن انجام شده است.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اظهار داشت: چهار هزار و 600 خانواده تحت پوشش این نهاد نیاز فوری به مسكن دارند كه در صدد فراهم كردن زمینه برای خانه دار شدن آنها هستیم.
سهندی اضافه كرد: از این تعداد یك هزار و 800 خانوار شهری بوده و 2 هزار و 800 خانوار هم در روستاهای آذربایجان غربی زندگی می كنند.
وی افزود: خانواده های نیازمند فوری مسكن در آذربایجان غربی حدود هفت درصد خانواده های تحت پوشش كمیته امداد را تشكیل می دهند.
وی افزود: در نظر داریم در یك برنامه سه ساله، مشكل مسكن نیازمندان زیر پوشش این نهاد را حل نماییم ولی در این راستا نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی بخصوص نهادهای فعال در حوزه مسكن مهر هستیم.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به اینكه مساكن مهر فاقد متقاضی بهترین شرایط را برای خانه دار شدن نیازمندان دارد، اظهار داشت: مشكل اصلی در این راستا، سود دوران مشاركت این واحدهاست كه میزان اقساط آنها را بیشتر كرده و پرداخت این اقساط از عهده مددجویان كمیته امداد بر نمی آید.
وی اضافه كرد: امیدواریم با حل این مشكل، شاهد استفاده نیازمندان از واحدهای مسكن مهر در آذربایجان غربی باشیم.
سهندی بیان كرد: 67 هزار خانوار تحت پوشش كمیته امداد استان هستند كه مشكل مسكن مددجویی همچون مهمترین مشكلات خانواده های تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) است و سالانه میلیاردها ریال برای حل این مشكل توسط كمیته امداد هزینه می گردد.
وی اظهار داشت: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و كمك به رفع مشكلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می نماییم.
به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا 125هزار نفر تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد؛ كمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خویش را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و كمك به آنها با استفاده از دریافت كمك های مردمی آغاز كرد و حدود 40 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها كمك مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر وظایف دیگری هم به این نهاد محول شده كه عرضه كمك های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/2093


5.0 / 5
4704
1397/05/25
21:12:50
تگهای خبر: استان , خانه , روستا , مسكن
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین