عضو هیئت مدیره انجمن تولیدكنندگان موتورسیكلت:

از ورود مجدد موتورسیكلت های از رده خارج به سطح شهر جلوگیری شود

از ورود مجدد موتورسیكلت های از رده خارج به سطح شهر جلوگیری شود به گزارش مركز املاك عضو هیئت مدیره انجمن تولیدكنندگان موتورسیكلت، با تاكید بر اینكه بیشتر آلودگی هوای تهران ناشی از موتورسیكلت های از رده خارجی است كه پس از چند سال توقف در پاركینگ ها در مزایده با قیمت پایینی به فروش می رسند، خواهان پیشگیری از ورود باردیگر این موتورسیكلت ها به سطح شهر و تردد آنها شد.


ابوالفضل حجازی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: تولید و شماره گذاری موتورسیكلت های كاربراتوری از سال ۹۵، ممنوع گردید اما بعضی از شركت ها در سال ۹۶ هم این موتورها را تولید كردند و متاسفانه برخی سازمان های دولتی هم از این مورد حمایت كردند. این برای نخستین بار است كه به این صراحت اعلام می كنم كه در سال ۹۵، سال اتمام تولید موتورهای كاربراتوری بود اما در سال ۹۶ هم به صورت چراغ خاموش این محصولات تولید شد.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدكنندگان موتورسیكلت در ارتباط با آلودگی هوای ناشی از موتورسیكلت های فرسوده، اعلام نمود: در بحث آلایندگی موتورسیكلت های فرسوده و اسقاط آنها، هم اكنون در شرایطی قرار داریم كه اسقاط موتورسیكلت ها به علت افزایش قیمت این محصولات به جهت اینكه خریدار قدرت خرید محصول جدید و جایگزینی با موتورسیكلت فرسوده را ندارد، به تعویق می افتد؛ ازاین رو اسقاط موتورسیكلت های فرسوده همچون قانون هایی است كه در شرایط فعلی اجرای آن امكان پذیر نیست.

موتورسیكلت های سطح شهر فرسوده نیستند؛ از رده خارج اند...
وی اضافه كرد: البته موتورسیكلت های فرسوده در شهرهای بزرگ همچون تهران وجود ندارد و موتورسیكلت های فرسوده در شهرها و روستاها مورد استفاده اند كه مشكل آلودگی هوا ندارند. اگر پلیس از موتورهای سطح شهر آمار بگیرد، اكثرا موتورسیكلت های گران قیمت و یورو ۴ هستند. آنچه كه امروز بیشتر سبب آلودگی هوای تهران شده، موتورسیكلت های فروش پاركینگی است. موتورسیكلت هایی كه بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ سال از عمرشان گذشته و توسط پلیس متوقف شده و روانه پاركینگ ها می شوند. مالكان این موتورسیكلت ها به علت اینكه هزینه ها ترخیص برایشان بالا است، از مالكیت های آنها صرف نظر می كنند و برای تحویل آن رجوع نمی كنند.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدكنندگان موتورسیكلت خاطرنشان كرد: موتورسیكلت هایی كه پس از چند سال در پاركینگ ها می مانند، به یكی از سازمان ها واگذار شده و این سازمان به جای آنكه این موتورها را اسقاط كند، از راه مزایده با قیمت های پایین تر به فروش می رساند و اینگونه است كه این هزینه كمتر از هزینه ترخیص موتورسیكلت از پاركینگ خواهد بود. ازاین رو مشتری برایش بهتر است كه این را در مزایده خریداری كند تا اینكه هزینه كرده و موتورسیكلت را از پاركینگ ترخیص كند. ضمن اینكه این موتورها زمانی كه به چرخه شهر برمی گردند، با برگه جدیدی كه برایش صادر شده، مالكیت جدید داشته و بدین ترتیب دیگر جریمه ای هم ندارد. این موتورسیكلت ها دیگر فرسوده نیستند، از رده خارج اند. آمار داریم كه به صورت مثال موتورسیكلتی سه بار توسط پلیس متوقف، روانه پاركینگ شده و مجدد به فروش رسیده است.

از خروج موتورسیكلت های از رده خارج، از پاركینگ ها و ورود آنها به سطح شهر جلوگیری شود
حجازی تصریح كرد: ما معتقدیم كه باید از ورود این موتورسیكلت ها به سطح شهر و چرخه تردد، جلوگیری شود. قانون عمر مفید حدود هشت سال در كشور اجرا نمی گردد. ما معتقدیم كه پلیس باید قانونی را كه مجلس شورای اسلامی تصویب كرده است را اجرا كند؛ بدین ترتیب كه موتورسیكلتی كه عمر مفید آن به اتمام رسید، متوقف كرده و آن موتور دیگری مالكی نداشته باشد و به ستاد اسقاط واگذار شود. ستاد اسقاط هم باید موتور را "از وسط برش زده" و برگه اسقاطی كه دارای ارزش باشد را به مالك تحویل دهد و هر شخص كه می خواهد موتور جدیدی خریداری كند، یك برگه اسقاط هم خریداری كند.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدكنندگان موتورسیكلت در پاسخ به اینكه واكنش سازمان های متولی در اجرای قانون هوای پاك، در ارتباط با فروش مزایده ای موتورسیكلت ها فرسوده و از رده خارج چیست؟ اظهار داشت: در كشور آنقدر بخش تولید را اذیت می كنند و مانع تراشی برایش می كنند كه صنعتگر گرفتار مجبور می شود با روشی قانون را دور بزند.
وی تصریح كرد: علاوه بر اینكه موتورسیكلت هایی كه به پاركینگ ها منتقل می شوند نباید به هیچ وجه دیگر به چرخه تردد در سطح شهر بازگردند و باید اسقاط شوند.



5.0 / 5
3903
1398/09/10
20:58:33
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین