معاون وزیر: سهم تربیتی آموزش و پرورش كاهش یافته است

معاون وزیر: سهم تربیتی آموزش و پرورش كاهش یافته است مركز املاك: مشهد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش این نهاد را متمركز بر سه نهاد اصلی خانواده، تعلیم و تربیت و جامعه ذكر و بیان كرد: نقشهای تربیتی در جامعه جا به جا شده و سهم تربیتی آموزش و پرورش نسبت به دیگر نهادها بسیار كاهش یافته است.


علیرضا كاظمی روز دوشنبه در گردهمایی سراسری معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استانهای كشور در مشهد اضافه كرد: آموزش و پرورش بر سه نهاد اصلی خانواده، تعلیم و تربیت و جامعه متمركز است و این سه نهاد همانند زنجیر به هم متصل هستند بنابراین زمانی آموزش و پرورش مطلوب خواهیم داشت كه این نهادها در جهت یكدیگر فعالیت كنند. متاسفاته تضادهای زیادی بین این سه نهاد در حوزه تعلیم و تربیت دیده می گردد.
وی یكی از فضاهای موثر در امر تربیت را فضای مجازی ذكر و بیان كرد: فضای مجازی با همراهی دانش آموزان در تمام زمان و مكان باعث كمرنگ شدن نقش آموزش و پرورش شده است. این در شرایطی است كه همه از آموزش و پرورش انتظار دارند مشكلات را حل كند اما هیچ پشتیبانی در این زمینه صورت نمی گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به علت در دست داشتن سند تحول بنیادین در زمان شكوفایی سیاستگذاری در حوزه تعلیم و تربیت هستیم. این سند یكی از مطالبات مقام معظم رهبری و مردم از آموزش و پرورش است كه هدف كلی آن دستیابی به مراتبی از حیات طییه می باشد.
وی اظهار داشت: تنها راه دستیابی به این مهم تعلیم و تربیت تمام ساحتی متعادل و متوازن در همه حوزه ها و كیفیت بخشی و عدالت بخشی روح حاكم بر سند تحول آموزش و پرورش است. حل چالشهای آموزش و پرورش اراده و عزم ملی می طلبد. حاكمیت باید به آموزش و پرورش پشتیبانی دهد.
كاظمی به چالشهای نظام تعلیم و تربیت اشاره و بیان كرد: بزرگترین چالش آموزش و پرورش تمركز بر ساحت علمی و تعلیم و تربیت تك ساحتی به جای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است. فقدان نگاه متوازن به تعلیم و تربیت، نگاه تفكیكی به مسائل آموزش و پرورش، كوچك انگاری مسائل پرورشی و فرهنگی در فضای تربیتی، فقدان نظام ارزیابی، دانش محوری به جای مهارت محوری، فقدان منابع انسانی از نظر كیفی و كمی، اجرای برنامه ها از بالا به پایین و منزلت و معیشت فرهنگیان همچون چالشهای موجود هستند.
گردهمایی سراسری معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استانهای كشور به مدت 2 روز در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین كریم زاده
7496/1858


5.0 / 5
4130
1396/11/02
14:11:40
تگهای خبر: استان
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین