تمركز بر انسانی كردن فناوری ها در دوره بحران كرونا

تمركز بر انسانی كردن فناوری ها در دوره بحران كرونا به گزارش مركز املاك تجربیات دو شهر تهران و بارسلون در مواجهه با بحران كرونا طی نشست مجازی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و عضو كمیسیون نوآوری های فناورانه و مدیریت الكترونیكی شورای شهر بارسلون مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش مرکز املاک به نقل از ایسنا؛ در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان با مایکل دونالدسن، عضو کمیسیون نوآوری های فناورانه و مدیریت الکترونیکی شورای شهر بارسلون به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

فرجود در این نشست بعد از معرفی مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند و مجموعه ای از فعالیتهای انجام شده در جهت هوشمندسازی تهران اظهار داشت: مدیریت شهری پایتخت از ابتدا در کوشش برای تبدیل خدمات حضوری به خدمات دیجیتال بوده است. استفاده از سرویس و اپلیکیشن «تهران من» که حالا به حدود ۳ میلیون کاربر سرویس دهی می کند، یکی از اصلی ترین اقدامات و گام ها در این جهت بوده است.

ایشان در ادامه بر بهره گیری از تحلیل داده برای تصمیم گیری بهتر در مقابله با انواع بحران ها تصریح کرد و با اشاره به شتاب گیری خدمات رسانی غیرحضوری بعد از شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: ترغیب شهروندان به خرید اینترنتی با معرفی فروشگاه های آنلاین در «تهران من» و توسعه خدمات غیرحضوری مانند خدمات شهرسازی و هم فوریت های شهری، از دیگر اقدامات شهرداری تهران در این عرصه بوده است.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت پشتیبانی از زیست بوم نوآوری شهری و کسب و کارهای نوپا، به اقدام ویژه شهرداری تهران در خصوص تسهیل استقرار کسب و کارهای دانش بنیان در دوران کرونا اشاره نمود.
در ادامه این نشست مجازی، دونالدسن با اشاره به نقش فناوری های دیجیتال در مواجهه با انتشار کرونا و هم مقابله با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در دوران پساکرونا همچون بیکاری گسترده، تصریح کرد: آموزه های بحران کرونا و موفقیت و شکست های مدیریت شهری در این دوره، سبب شده است دوران جدیدی از مدیریت شهری مبتنی بر تحول دیجیتال آغاز گردد.
وی ادامه داد: این بحران سبب شده فناوری بیشتر در خدمت مردم قرار گیرد و سازمان ها و مدیران شهری و دولتی بر انسانی کردن فناوری بیشتر تمرکز کنند.
این مقام مسئول شهر بارسلون در بیان تجربیات این شهر اضافه کرد: ما در گام اول تلاش کردیم از فناوری های دیجیتال در برای کمک به اقشار مختلف در مواجهه با کرونا استفاده نماییم. برای مثال شهرداری تلاش کرد به دانش آموزان در دسترسی به خدمات آموزشی کمک نماید، همینطور در همکاری با شرکت های نوآور و استارت آپها، مبادرت به تولید اقلام بهداشتی و حفاظت فردی برای شهروندان کرد. همینطور از دیگر کاربردهای فناوری در این دوره، استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل میزان تراکم جمعیت و اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی در مراکز عمومی بوده است، اما مسئله اصلی در این اقدامات، حفظ حریم شخصی افراد است.
بنا براعلام روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، او در آخر اقداماتی که در جهت برنامه تهران هوشمند بخصوص برنامه «تهران من» انجام شده را تحسین برانگیز توصیف کرد و ابراز علاقه کرد در این خصوص اطلاعات بیشتری در اختیار ایشان قرار گیرد.




منبع:

5.0 / 5
2488
1399/03/17
14:05:45
تگهای خبر: آنلاین , توسعه , تولید , جمعیت
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین