با حضور حناچی صورت گرفت

رونمایی از باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان

رونمایی از باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان به گزارش مرکز املاک شهردار تهران ایجاد ارتباط با مردم را اصلی مهم در سازمان فرهنگی هنری دانست و اظهار داشت: هر کدام از ما ممکنست طرز فکری داشته باشیم، اما مشخص نیست این فکر در جامعه چقدر مخاطب داشته باشد ولی اگر آثار فرهنگی و هنری را به شکلی تولید نماییم که حداکثر وجدان عمومی جامعه آنرا بپذیرند و با آن ارتباط برقرار کنند، ما موفق شده ایم.


به گزارش مرکز املاک به نقل از ایسنا، پیروز حناچی شهردار تهران امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشستی با حضور رئیس و شورای مدیران ارشد این سازمان شرکت کرد.
در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از کارهای سازمان فرهنگی هنری به شهردار تهران، از باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان نیز رونمایی گردید.
پیروز حناچی شهردار تهران در این دیدار ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جایگاه ویژه ای نه فقط در سطح تهران، بلکه در کشور دارد. حضرت امیر(ع) می فرمایند خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، در کجا قرار گرفته و به کجا می خواهد برود؟ این سفارش نوعی هدایت در عرصه مدیریت راهبردی است و ما شخصیت هایمان را محدود به دوره تاریخی خودشان نمی دانیم و سفارش های آنها برای همه ادوار قابل استفاده می باشد.
وی ادامه داد: از آقای امرودی به سبب تلاشی که برای بهبود ارتباط و هماهنگی بیشتر سازمان فرهنگی هنری و شهرداری تهران انجام می دهند، تشکر می کنم. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید کارهایی را در اولویت قرار دهد که از عهده شهرداری تهران خارج است. قسمتی از منابع مالی شهرداری تهران مستقیماً از مردم ستاندن می شود و سازمان فرهنگی هنری نیز شرعاً و از لحاظ قانونی موظف است این منابع را در جهت نیازهای شهروندان صرف کند که مطمئناً همین نگاه در سازمان حاکم است.
لزوم تولید آثار فرهنگی و هنری باتوجه به ذائقه جامعه
حناچی اشاره کرد: ایده آل ما این است که محصولات سازمان فرهنگی هنری حداکثر مخاطب را داشته باشد و باید به شکلی تولید شود که بیشتر مردم شهر و حتی کشور بتوانند از آن بهره مند شوند. استفاده از ظرافت های هنری که ریشه در عقبه تاریخ و فرهنگ کشور دارد، منجر به تولید محصولاتی می شود که هم موجب ارتقای سلیقه مخاطب خواهد شد و هم با مردم ایجاد ارتباط می کند.
وی ایجاد ارتباط با مردم را اصلی مهم در سازمان فرهنگی هنری دانست و اظهار داشت: هر کدام از ما ممکنست طرز فکری داشته باشیم، اما مشخص نیست این فکر در جامعه چقدر مخاطب داشته باشد ولی اگر آثار فرهنگی و هنری را به شکلی تولید نماییم که حداکثر وجدان عمومی جامعه آنرا بپذیرند و با آن ارتباط برقرار کنند، ما موفق شده ایم.
مشارکت در تولید آثار سینمایی؛ از اقدامات خوب سازمان
شهردار تهران افزود: موضوعات اصلی و اساسی جامعه را نمی توان فراموش کرد که البته سازمان فرهنگی هنری در دوران کرونا عملکرد درخشانی در پرداختن به موضوعات اجتماعی داشته است. مسائلی مانند فقر، اخلاق، عزت نفس، خودباوری و... از مفاهیم محوری و اساسی است و باید به آن پرداخت و تولید محصولات فرهنگی و هنری با این موضوعات یک ضرورت است.
وی اظهار نمود: یکی از کارهای خوب سازمان فرهنگی هنری، مشارکت در تولید آثار سینمایی مانند فیلم «ماجرای نیمروز» بود. این فیلم شناخت کاملی به نسل جوان ارائه می دهد و کسانی را که به کشور خیانت کردند، به جوانان می شناساند. برخورد هنرمندانه با تاریخ و به تصویر کشیدن درست آن از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
موفق ترین عملکرد در زمینه تولید ماسک را شهرداری تهران داشت
حناچی با اعلان اینکه سازمان فرهنگی هنری می تواند در انجام دیگر ماموریت های شهرداری تهران نیز مشارکت کند، اظهار داشت: طبق نظرسنجی هایی که از شهروندان انجام شده، معضلات شهری مانند ترافیک و آلودگی هوا جزو مهم ترین مسائلی است که باید برای حل آن چاره ای اندیشید. باید به این مسائل بپردازیم و نمی توان بسادگی از کنار آن گذشت. گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه بعنوان وسیله حمل و نقل، راهکاری است که در دنیا موثر واقع شده و سازمان فرهنگی هنری هم می تواند برای ترویج آن فعالیت کند.
وی افزود: اوایل شیوع ویروس کرونا با کمبود ماسک مواجه بودیم و به سختی می توانستیم از کشورهای دیگر ماسک وارد نماییم، اما مبتنی بر تجربیات دوران جنگ، شهرداری، مساجد و دیگر مراکز وارد میدان شدند و به تولید ماسک پرداختند که موفق ترین عملکرد در این عرصه را شهرداری تهران داشت که حتی از ظرفیت های فرهنگی خود نیز دراین زمینه استفاده نمود. این کار یک تجربه قابل قبول است که می توان آنرا در دنیا معرفی نمود.
تلاش برای افزایش بودجه سازمان فرهنگی هنری در سال آینده
حناچی ظرفیت سازمان فرهنگی هنری را برای شهرداری تهران و شهرداری های کشور موضوع مهمی دانست و اضافه کرد: قسمتی از این ظرفیت را تحت عنوان «خرید خدمات» در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته ایم که به افزایش ظرفیت ها در سازمان فرهنگی هنری کمک می نماید. سعی شده بودجه سازمان فرهنگی هنری امسال افزایش پیدا کند، ولی مشکلی که در شهرداری داریم در سازمان فرهنگی هنری هم وجود دارد.
او در آخر اظهار داشت: موضوع استارت آپ ها نیز موضوع مهمی است که سازمان فرهنگی هنری ظرفیت آنرا دارد و سفارش می کنم حتما با سازمان راهبردی فاوا هماهنگی های لازم را انجام دهید تا بتوانیم یک حرکت هماهنگ را شروع نماییم و همپوشانی لازم را داشته باشیم.
گسترش ارتباط با استارت آپ ها؛ از اهداف سازمان فرهنگی هنری
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری از راه اندازی موسسه رشد و شکوفایی جوان آگاهی داد و اظهار داشت: این مجموعه با هدف گسترش ارتباط سازمان فرهنگی هنری با استارت آپ ها تاسیس شده و در پنج نقطه تهران همچون باغ کتاب تهران فعال است. تفاهم نامه هایی هم با ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده ایم که به زودی عملیاتی می شود و شاهد یکی از قوی ترین مراکز رشد کشور در سازمان فرهنگی هنری هستیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری، امضای تفاهم نامه همکاری با نهادهای گوناگون، تولیدات قابل توجه و فاخر در دوران شیوع ویروس کرونا و انتشار گسترده در فضای مجازی و دستیابی به تعریفی دقیق از دورکاری و جلوگیری از تعطیلی کارهای فرهنگی و هنری را مهم ترین محورهای فعالیت این سازمان در یک سال اخیر دانست.
عضویت چهار میلیون نفر در باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان
در این جلسه با حضور شهردار تهران از «باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان» نیز رونمایی گردید.
محسن صفرزاده مدیرعامل شرکت تهران گشت ارغوانی با تشریح کارهای باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان عنوان کرد: این باشگاه با هدف حفظ مخاطبان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تقویت ارتباط بین مراکز فرهنگی هنری و شهروندان به راه افتاده است. برای اعضای باشگاه تخفیفاتی پیش بینی شده تا بتوانند با هزینه کمتری خدمات سازمان فرهنگی هنری شامل عضویت در کتابخانه ها، تماشای فیلم در پردیس های سینمایی، خرید از فروشگاه باغ کتاب تهران، تورها و... را دریافت نمایند. البته با مجموعه هایی بیرون از سازمان نیز مذاکره کرده ایم که تخفیفاتی ارائه شود که هتل ها، مراکز تفریحی، مراکز ورزشی و... همچون آنست.
وی افزود: تا کنون بیش از ۶۰۰ مرکز پذیرنده به اعضای باشگاه ارائه خدمات می کنند که به دو شکل حضوری و مجازی قابل استفاده می باشد. زیرساخت این باشگاه که با همکاری بانک ملت ایجاد شده، به شکلی است که هم اکنون چهار میلیون مشتری بانک ملت از آن استفاده می نمایند. این امکان وجود دارد که این باشگاه به صورت یک ابرباشگاه به همه بخش های شهرداری تهران ارائه خدمت کند و این کار به صورت آزمایشی شروع شده است.
طبق گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این جلسه همین طور سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، محمد امینی معاون هماهنگی، برنامه ریزی و امور شوراها و سعید صدرائیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری به ارائه گزارشی درباره کارهای این سازمان پرداختند.




منبع:

1399/11/22
12:06:19
0.0 / 5
138
تگهای خبر: بانك , تاسیس , تولید , خانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین