مقام مسئول؛

زمان سرویس دهی به كشتی ها در بنادر باید كاهش یابد

زمان سرویس دهی به كشتی ها در بنادر باید كاهش یابد مركز املاك: مدیركل امور بندری سازمان بنادرو دریانوردی اظهار داشت: وضعیت تخلیه و بارگیری كالا در بنادر كشور و مدت زمان سرویس دهی به كشتی ها باید مورد سنجش قرار گیرد.



به گزارش مركز املاك به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان در ارتباط با ارتقاء كیفیت خدمات همراه با رشد شاخص های عملیات بندری اظهار نمود: شاخص های بندری با عنایت به تعاریف و استانداردهای بین المللی موجود مدنظر قرار می گیرد و ما به دنبال احصاء و به روزرسانی شاخص های بندری هستیم.
دموراژ بر مبنای شرایط روز
وی ادامه داد: از سال ۷۴ تا كنون هیچ گونه اقدامی در مورد تصویب و اعلام نرم استاندارد تخلیه و بارگیری كالا در بنادر كشور صورت نگرفته است. بنابراین یكی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در آینده ای نزدیك (بر اساس تكلیفی كه قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری كشتی ها در بنادر بر عهده آن محول كرده) این است كه دستورالعملی تهیه نماید تا بر مبنای آن دموراژ كشتی ها محاسبه و نُرم های مربوطه متناسب با شرایط روز تدوین شود.
بهزادیان اضافه كرد: در مبحث ارتقا كیفیت خدمات همراه با رشد شاخص های عملیات بندری دو بخش وجود دارد یك بخش از فعالیت ها مربوط به كشتی و بخش دیگر مربوط به محوطه است. در بخش كشتی بحث تخلیه و بارگیری، شیوه های انتقال و نگهداری كالاها مطرح است در حوزه محوطه، مبحث تفكیكی كالا متناسب با نوع كالا و بحث تبادل الكترونیكی اسناد و ترخیص و خروج كالا از بنادر مطرح است. تمام تلاش سازمان بنادر بر این است كه در موارد یاد شده به سمت بهبود وضعیت فعلی حركت نماید.
استاندارد مشخصی برای نُرم های تخلیه و بارگیری نداریم
وی با اشاره به اینكه ارتقاء كیفیت خدمات همراه با رشد شاخص های عملیات بندری بر مبنای قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری كشتی ها در بنادر در دستور كار است تصریح كرد: بر مبنای قانون باید دستورالعمل هایی در این رابطه تدوین می شد اما بحث شاخص گذاری و نُرم بندی آن هنوز انجام نشده است تا بر مبنای آن قیاس های كارشناسی داشته باشیم.
به گفته مدیركل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تا كنون پیمانه مشخص و استانداردی برای زمان تخلیه و بارگیری كالا در بنادر وجود نداشته است. برای رسیدن به این مهم، نیازمند به روزرسانی نُرم های تخلیه و بارگیری هستیم. با اطلاع یافتن از آخرین وضعیت بنادر می توان به زمان بندی مشخصی دست یافت.
رشد كیفیت خدمات از شهریور ۹۷
وی تصریح كرد: با ارتقای تعاریف مربوط به استاندارد خدمات عرضه شده در بنادر تا آخر شهریورماه سال آتی، شاهد رشد كیفی خدمات همراه با رشد شاخص های عملیات بندری خواهیم بود.

5.0 / 5
5049
1396/11/19
13:41:05
تگهای خبر: استان , خدمات , كیفیت
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین