مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس:

برخی دستگاه های اجرایی فارس بدهی كلانی به اوقاف دارند

برخی دستگاه های اجرایی فارس بدهی كلانی به اوقاف دارند مركز املاك: شیراز-مدیركل اوقاف و امور خیریه استان فارس، اظهار داشت: بخش عمده ای از مطالبات موقوفات این استان بخصوص در شهر شیراز و شهرستان سپیدان مربوط به بعضی از اداره ها و دستگاه های اجرایی می باشد.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید عباس موسوی، پنجشنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی، اضافه كرد: بعنوان نمونه هم اینك بدهی یكی از دستگاه های اجرایی در استان فارس به اوقاف حدود 300 میلیارد ریال است.
وی، به مجموع مطالبات اداره كل اوقاف و امور خیریه فارس از دستگاه های اجرایی این استان به علت تعامل بین دستگاه ها اشاره ای نكرد و تصریح كرد: برای وصول این مطالبات تا كنون نشست های مشتركی با حضور مدیران دستگاه های ذی ربط برگزار شده كه امیدواریم با حفظ فضای هم افزایی و همكاری این مساله حل شود.
موسوی با اشاره به اینكه بعضی از دستگاه ها پرداخت معوقات موقوفات را با استفاده از اسناد خزانه اسلامی در دستور كار خود قرارداده اند، اظهار داشت: در سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره های تابعه آن در سراسر كشور، برای وصول مطالبات در حوزه وقف، قرارگاهی با عنوان فدك به راه افتاده است.

** اجاره و حقوق موقوفه قابل گذشت نیست
نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، اظهار داشت: پرداخت حقوق موقوفات وظیفه ذاتی است و افرادی كه مستاجر موقوفات هستند باید نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.
سید علاءالدین خادم با اشاره به اینكه بحث وقف از واجبات شرعی است كه قابل تغییر نیست اضافه كرد: در هیچ شرایطی حتی علما و مراجع هم نمی توانند در نیت وقف و یا شرایط آن تغییر اعمال كنند.
عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: همه مراجع، علما و رهبر معظم انقلاب بر پایداری و حفظ شرایط موقوفه تاكید دارند و در چنین شرایطی مشروعیت كسانی كه مستاجر موقوفات هستند و از ملك موقوفه بهره برداری می كنند، با موقوفه و رفتار منطبق با قانون و نیت واقفی كه در موقوفه شرح آن بیان شده، بستگی دارد.
خادم افزود: ازاین رو اگر اداره ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی از ملك موقوفه ای بهره برداری می كنند و یا در موقوفه ای كه تحت تصرف یا اجاره آنهاست دخل و تصرف كرده و اعیانی در آن ساخته اند، طبق شرع و قانون مكلف به پرداخت حقوق قانونی موقوفات هستند.
وی تصریح كرد: عدم پرداخت یا به تعویق انداختن اجاره و حقوق موقوفه، تاثیری در اصل ماجرا ندارد و هیچ امكانی وجود نخواهد داشت كه كسی بتواند اجاره و حقوق موقوفه را گذشت كند و یا نادیده بگیرد.
نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: دستگاه های متولی مربوطه با حضور استانداری، سازمان برنامه بودجه و اداره هایی كه از ملك موقوفات استفاده می نمایند، كارگروهی تشكیل دهند تا از مجموع اعتباراتی كه سالیانه به این اداره ها تخصیص می یابد، برای پرداخت مطالبات اداره كل اوقاف و امور خیریه این استان حتی به صورت اقساط اقدام گردد.
9873 /6118


5.0 / 5
4262
1397/05/18
19:15:48
تگهای خبر: اجاره , استان , بهره برداری , دستگاه
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین