خیرالله خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه اظهار نمود: برنامه ساماندهی مرزهای غربی و جنوب غربی كشور را در دستور كار داریم كه این برنامه با عنایت به شور زیادی كه خصوصا از سال ۹۳ در اربعین حسینی به وجود آمد و احساس می شد كه جاده های فعلی باید بهسازی شوند و افزایش ظرفیتی برای گنجایش تردد صورت بگیرد در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.
وی اضافه كرد: یكی از برنامه ها این بود كه بتوانیم در سال ۹۳ به بعد، سریعا جاده های فعلی را روكش آسفالت و ترمیم كنیم كه در سال های ۹۳ و ۹۴ عموما در برنامه بود و اغلب جاده های منتهی به مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و خسروی را شامل می شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: برنامه دوم، افزایش ظرفیت بود كه شروع باند دوم (بزرگراه كردن جاده ها تا نقطه صفر مرزی) بود كه باز اقدامات خوب و قابل توجهی در این سه مرز انجام شده است.
خادمی بیان كرد: در مرز شلمچه خوشبختانه محور تا نقطه صفر مرزی چهار بانده است و مشكلی نداریم كه مردم هم می توانند با ایمنی بیشتری تردد كنند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه در مرز چذابه نیاز به كار بیشتری بود، اظهار داشت: طول محور از اهواز تا چذابه حدود۱۱۰ كیلومتر است كه از این میزان بالغ بر ۷۵ كیلومتر آن به صورت چهار خطه احداث شده و ۳۵ كیلومتر آن باقی مانده و پیشرفت فیزیكی ۵۰ درصدی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: پیش بینی می گردد كه تا آخر سال ۹۷ بتوانیم محور اهواز تا چذابه را به صورت چهار خطه داشته باشیم.
خادمی با اشاره به اینكه گزارش كاری برای گشایش اعتباری در این زمینه به وزیر عرضه می شود، بیان كرد: مجموعه اعتباراتی كه در سال های ۹۵ و ۹۶ به سه مرز غربی كشور اختصاص دادیم ۵۵۰ میلیارد تومان هست ولی بخشی از این اعتبارات به صورت مطالبات پیمانكاران است.
وی در انتها با اشاره به اینكه این تفكیك تردد تجاری و زائران در چند كیلومتر منتهی به مرز انجام خواهد شد، اظهار داشت: احداث جاده تا نقطه صفر مرزی برای تعریض جاده و تسهیل و تفكیك ترددهای فردی و تجاری را در برنامه داریم چون تاجران باید بازار ثابت داشته باشند.