در جلسه هیئت دولت؛

لایحه مشاركت عمومی – خصوصی تصویب گردید

لایحه مشاركت عمومی – خصوصی تصویب گردید مركز املاك: هیئت وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه) خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، لایحه مشاركت عمومی - خصوصی را تصویب و به مجلس فرستاد.



به گزارش مركز املاك به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیئت وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه) خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، لایحه مشاركت عمومی – خصوصی را تصویب و به مجلس فرستاد.
این لایحه با هدف استفاده از ساز و كار مشاركت عمومی – خصوصی بعنوان روشی كم هزینه و كارآمدتر در مقایسه با شیوه سنتی تملك دارایی های سرمایه ای و نیاز به بستر قانونی مستحكم برای اجرای طرح ها به این نوع مشاركت به تصویب رسید.
لایحه فوق به تشریح اصول و مبانی حاكم برای تبیین و تفسیر قانون مشاركت عمومی – خصوصی می پردازد كه شامل مواردی همچون فرصت برابر و احداث رقابت، رفتار برابر، تناسب در تسهیم مسئولیت و ریسك و استفاده كارآمد از منابع مالی بخش عمومی و ظرفیت فنی و مدیریتی بخش خصوصی است.
همچنین اولویت بخشی برای انجام مشاركت عمومی – خصوصی در پروژه های جدید، نیمه تمام و در حال بهره برداری بعنوان سیاست توسعه مشاركت عمومی – خصوصی خواهد بود.
بررسی ساختار و فرآیند اجرایی برای توسعه مشاركت، از دیگر مواد لایحه یاد شده است. این ساختار متشكل از شورای راهبری مشاركت عمومی – خصوصی، وظایف سازمان برنامه و بودجه كشور، وظایف و تعهدات طرف عمومی، كارگروه توسعه مشاركت عمومی – خصوصی و تسهیلگر مشاركت است.
انواع روش ها و قراردادهای مشاركت، چگونگی تأمین مالی دوره راه اندازی و بهره برداری پروژه، ریسك ها و تضامین و مقررات عمومی همچون مواد دیگر لایحه مشاركت عمومی – خصوصی است.
دولت اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل را تصویب كرد
دولت با هدف احداث ساز و كار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت ناوگان حمل و نقل كشور و ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات حمل و نقل كالا و مسافر، اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل را به تصویب رساند.
تشویق، حمایت و مشاركت در تأمین مالی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ساخت، توسعه، تجهیز، بهسازی، نوسازی، نگهداری، بهره برداری زیرساخت های شبكه ناوگان حمل و نقل كشور، اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل از راه بانك های عامل، حمایت و تشویق صنایع و شركت های دانش بنیان در رابطه با حوزه حمل و نقل همچون فعالیت های صندوق یاد شده است.
از دیگر فعالیت های صندوق توسعه حمل و نقل می توان به بیمه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ارائه تضامین به متقاضیان، پشتیبانی از تهیه و ارائه بسته های سرمایه گذاری، ارائه خدمات از راه بانك های عامل به شركت های لیزینگ جهت فروش اقساطی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور نوسازی ناوگان و مشاركت در شركت پروژه های زیرساختی حمل و نقل اشاره نمود.
اساسنامه شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به تصویب رسید
هیئت وزیران در امتداد ارتقای ایمنی و كیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی، اساسنامه شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را تصویب كرد.
اهداف، مدت فعالیت و سرمایه شركت، وظایف، اختیارات و اركان شركت، همچون مواد اساسنامه یاد شده است.
گردهمایی بین المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی در سال ۱۳۹۷ برگزار می گردد.
دولت با عنایت به اهمیت برگزاری گردهمایی بین المللی فارابی بعنوان یكی از رویدادهای تقویمی ثابت و مهم علوم انسانی طی دهه گذشته در كشور، با صدور مجوز برگزاری دهمین گردهمایی بین المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی در سال ۱۳۹۷ موافقت نمود.

5.0 / 5
4584
1397/09/15
14:59:46
تگهای خبر: احداث , بانك , بهره برداری , بهسازی
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین