مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای كه گذشت

مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای كه گذشت مركز املاك: مراكز مشترك پژوهشی، راهكار ارتباط دانشگاه با صنعت است، رفع مشكلات آموزش و پرورش راهی جز مطالبه عمومی ندارد، بازسازی بالگردها در شرایط تحریم دستاورد بسیار بزرگی است از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا، جانشین استاندار در هفته پژوهش و فناوری و رییس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: احداث مراكز مشترك پژوهشی از راهكارهای تقویت ارتباط بین دانشگاه، سازمان ها و صنعت بخصوص در بخش تحقیق و فناوری است.
هوشنگ طالبی به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران در این دانشگاه اضافه كرد: شكل گیری این مراكز از انجام كارهای پراكنده، جزیره ای یا موازی در این زمینه جلوگیری می كند.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه اصفهان تابحال با همكاری چند واحد صنعتی بزرگ و نهادها مبادرت به راه اندازی چنین واحدهایی كرد، اشاره كرد: آزمایشگاه مشترك این دانشگاه و مركز تحقیقات اُپتیك یكی از آنهاست.
وی همكاری با فولاد مباركه و اتاق بازرگانی اصفهان را باز همچون این ارتباط ها خواند و اظهارداشت: تا كنون چند همایش مشترك با این نهادها همچون درباره همكاری با واحدهای كوچك و متوسط كره جنوبی برگزار شده است.
به گفته وی یكی از شهرك های صنعتی اصفهان از سوژه همكاری با واحدهای كوچك و متوسط كره جنوبی استقبال كرده و این نشانه خوبی برای نتیجه دادن چنین روابطی است.

** یك دختر جوان از پل پیروزی اصفهان سقوط كرد
یك دختر جوان 18ساله روز شنبه از پل پیروزی واقع در اتوبان شهید صیاد شیرازی اصفهان سقوط كرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در این باره اظهار داشت: این دختر نوجوان سپس سقوط از پل پیروزی اصفهان از ناحیه كتف و اندام ها گرفتار شكستگی شده است.
كیانوش جهانپور زمان وقوع این حادثه را 12 و 20 دقیقه امروز اعلام نمود و اضافه كرد: هفت دقیقه سپس وقوع این حادثه امداگران اورژانس اصفهان با حضور در صحنه فرد مصدوم را بوسیله آمبولانس به یكی از بیمارستان های این شهر منتقل كردند.
وی درباره وضعیت جسمانی این فرد اظهارداشت: سطح هوشیاری مصدوم سپس تحویل به بیمارستان نسبی بوده اما مصدومیت وی شدید می باشد و بهبود وی به سیر درمان بستگی دارد.
نیروی انتظامی اصفهان با تایید سقوط یك دختر جوان از پل پیروزی اصفهان اعلام نمود: علت حادثه در دست بررسی می باشد.
اوایل ماه جاری باز یك دختر جوان از پل سهروردی واقع در اتوبان شهید خرازی اصفهان سقوط كرد و برای درمان توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

** اجرای نقشه زلزله و سیل در كشور ضروری است
استاد تمام پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله ایران اظهار داشت: اجرای نقشه زلزله، سیل و لغزش زمین برمبنای داده های علمی در همه شهرهای بزرگ همچون شهر اصفهان ضروری می باشد.
مهدی زارع در همایش ارزیابی لرزه خیزی یكساله اخیر ایران با نگاه ویژه به ریسك زلزله در استان كه در كتابخانه مركزی اصفهان برگزار شد، اضافه كرد: همین طور راهبردی نیازمندیم كه مدیریت، كارآمدی، حسابرسی، وضوح، توانمندسازی و شفافیت را مدنظر داشته باشد تا چالش هایی كه در زمان زلزله و مخاطرات طبیعی با آن مواجه هستیم به حداقل برسد.
وی با اشاره به وضعیت اصفهان از نظر زلزله خیزی اشاره كرد: منطقه اصفهان به نسبت دیگر مكان های فلات مركزی ایران لرزه خیزی پایین تری را نشان می دهد، ریسك زلزله های آینده در كشور به ترتیب در تهران، مشهد، تبریز و بندرعباس است.
استاد تمام پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ایران افزود: بازگشت زمین لرزه ها تا حدی در اصفهان طولانی است كه از بین رفتن آثار تاریخی، ساختمان ها و میراث فیزیكی تمدنی در اصفهان رخ نداده است و این در شرایطی است كه در تبریز و اردبیل شاهد از بین رفتن آثار تاریخی براثر زلزله در گذشته بوده ایم.

** نمایندگان اصفهان در مجلس در دفتر امام جمعه حضور یافتند
نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نشانه اعتراض به تخصیص نیافتن اعتبار برای طرح های آبی این استان در بودجه سال آینده، روز یكشنبه در دفتر آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان حضور بهم رساندند.
این نمایندگان كه تعداد آنها 16 نفر است، دلیل حضور خود در دفتر امام جمعه اصفهان را اعتراض به در نظر نگرفتن اعتبار برای تامین آب شرب پنج میلیون شهروند این استان در بودجه سال آتی عنوان كردند.
از بین نمایندگان امضاكننده این نامه، ناهید تاج الدین و حمیدرضا فولادگر نمایندگان شهرستان اصفهان و مرتضی صفایی نطنزی نماینده نطنز و قمصر در دفتر امام جمعه اصفهان حاضر نشده اند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی به ایرنا اظهار داشت كه 19 نماینده استان اصفهان از 20 نماینده این استان در جلسه علنی امروز - یكشنبه - مجلس حضور نیافته اند.
هفته گذشته 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خودرا تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی كردند.

** اعتبارات سال آینده بخش آب نگران كننده است
رییس شورای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: اعتبارات بخش آب استان در لایحه بودجه سال آینده سبب نگرانی هایی برای مسئولان شده است.
عبدالله كیانی درجلسه شورای اسلامی استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری اضافه كرد: اعتبارات بخش آب نیازمند پیگیری دولت و مجلس شورای اسلامی است و لازم است كه مصوبات شورای عالی آب كشور در مورد زاینده رود به صورت دقیق اجرا شود.
وی اشاره كرد: باید اعتبارات مورد نیاز بخش آب در بودجه سال 98 پررنگ دیده شود تا نگرانی ها درباب آب استان رفع گردد.
رییس شورای اسلامی استان اصفهان همین طور توجه به اقتصاد روستایی را ضروری دانست و اظهار داشت: روستاها تبدیل به مصرف كننده خدمات شهری شده اند كه این مساله به معنای از بین رفتن اقتصاد روستایی است، وقتی روستا و روستایی توان اقتصادی نداشته باشد، امكان جلب مشاركت وجود نخواهد داشت.
وی افزود: تا زمانی كه اقتصاد روستا محوركلیدی قرارنگیرد هرگونه خدمات دهی دهی در حاشیه خواهد بود.
كیانی با اشاره به اینكه روستاها در روند توسعه ایران كمترمورد توجه قرار گرفته اند، اظهار داشت: برمبنای اعلام مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سهم اعتبارات قابل احصای مدیریت و توسعه روستایی و عشایری، از كل مصارف بودجه عمومی دولت در سال 97، معادل 7.2 درصد است.

** قاچاق امنیت جامعه را تهدید می كند
استاندار اصفهان اظهار داشت: قاچاق كالا با لطمه ها و ضررهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی، سلامت و امنیت عمومی جامعه را تهدید می كند.
عباس رضایی هنگام بازدید از كشفیات قاچاق كالا و مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از قاچاقچیان بعنوان تبهكارانی نام برد كه حاضر نیستند به كار و كوشش برای كارآفرینی و تولید بپردازند.
وی افزود: با تدابیر چند سال اخیر، آمار قاچاقچیان كاهش یافته ولی همین تعداد اندك علاوه بر وارد كردن ضربه ها اقتصادی بسیاری به كشور در بحث قاچاق مواد غذایی، سلامت بهداشتی مردم را باز به مخاطره می اندازند.
استاندار اصفهان با تاكید بر اینكه باید با این تبهكاران به طور جدی برخورد شود اظهار داشت: این در حالیست كه نیروی انتظامی با تمامی توان و اقتدار خود در مقابل قاچاقچیان كالا و مواد مخدر ایستادگی و مقابله می كند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان باز در این آیین با اشاره به كشفیات كالا و مواد مخدر در مدت 10 روز اخیر به دنبال اجرای عملیات 'مرصاد 21' اظهار داشت: در این مدت 88 نفر به جهت قاچاق كالا با ارزش حدود 60 میلیارد ریال دستگیر و 55 خودرو توقیف شد.

** خطوط تولید تجهیزات الكترواُپتیكی پیشرفته در اصفهان افتتاح شد
خطوط تولید تجهیزات الكترواُپتیكی پیشرفته با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شركت صنایع الكترواُپتیك وزارت دفاع در اصفهان راه اندازی شد.
سرتیپ امیر حاتمی در جمع مدیران و متخصصان صنایع الكترواُپتیك شركت صنایع الكترونیك وزارت دفاع در اصفهان، توجه ویژه به نیازهای فناورانه نیروهای مسلح، فرایندهای نوآورانه، مهندسی سیستم، مدیریت دانش، استاندارد سازی و تضمین كیفیت را از اولویت های پیش برندگی صنعت دفاعی در شرایط تحریم دانست.
وی اضافه كرد: با توانمندی، ظرفیت های فوق العاده و زیر ساخت های فناورانه در شركت صنایع الكترونیك و صنایع الكترو اُپتیك اصفهان خواهیم توانست به طور جامع نیازهای نیروهای مسلح را در حوزه های الكترواُپتیكی، لیزری و تجهیزات پزشكی بدون نیاز به خارج از كشور تامین نماییم. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قدرت دفاعی كشور را مرهون آگاهی و بصیرت ملت بزرگ ایران، تدابیر فرمانده كل قوا، حمایت دولت خدمتگزار و مجاهدت نیروهای مسلح و متخصصان صنعت دفاعی كشور دانست.

** رییس جمهوری خواهان طرح تشكیل ستاد احیای زاینده رود در هیات دولت شد
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان از دستور رییس جمهوری به معاون اول دولت برای طرح تشكیل 'ستاد احیای زاینده رود' در هیات دولت و تصویب آن آگاهی داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، اضافه كرد: حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی به دنبال نامه ارسالی امروز پگاه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به ایشان در خصوص تشكیل ستاد احیای زاینده رود، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت را مسوول بررسی این مساله كرد.
وی تصریح كرد: دكتر روحانی كه در مسافرت سال 93 خود به اصفهان وعده به جریان انداختن زاینده رود را داده بود، در دستور خود به معاون اول به اهمیت احیای این رودخانه جهت زندگی مردم، وضعیت كشاورزی، صنعت و گردشگری تاكید كرده است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینكه تشكیل ستاد احیای زاینده رود، قبل از این باز از طرف نمایندگان استان در مجلس مطرح شده بود، اشاره كرد: شكل گیری این ستاد با محوریت چند وزیر می تواند مسیر احیای زاینده رود را هموار كند.
موسوی لارگانی به جلسه امروز پگاه نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس با محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه كشور باز اشاره نمود و اضافه كرد: در این نشست، نمایندگان استان، لزوم احداث اصلاحات در بودجه سال 98 و ردیف دار شدن طرح های تامین آب استان را خواهان شدند.

** نیمی از جاده های اصفهان با كمبود تابلوی ایمنی مواجه است
معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: 40 تا 50 درصد از محورهای مواصلاتی استان با كمبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی و ایمنی رو به روست.
فرزاد دادخواه اضافه كرد: بعضی از تابلوهای موجود در محورهای استان باز به علت مرور زمان، كیفیت لازم و بازتاب كافی را ندارد و نیازمند بهسازی و تعویض است.
وی گرانی تولید تابلو و همین طور سرقت آنها را از مشكلاتی دانست كه روند افزایش تعداد تابلوها در جاده های منطقه را با كندی روبه رو می كند.
دادخواه اضافه كرد: هر مترمربع تابلوی علائم، حدود 10 میلیون ریال هزینه دارد و اعتبارات اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای كفاف نصب علائم كافی در خطوط جاده ای استان را نمی دهد.
معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان، نبود تابلوهای ایمنی و رانندگی در محدوده پناهگاه های حیات وحش استان را باز از نقص هایی برشمرد كه باید رفع گردد.

** دولت 50 درصد اجرای طرح های آبرسانی اصفهان را بر عهده گرفت
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس اظهار داشت: دولت در جلسه روز سه شنبه نمایندگان استان اصفهان با رئیس سازمان برنامه و بودجه، 50 درصد مشاركت در اجرای طرح های آبرسانی اصفهان را پذیرفت.
اكبر تركی اضافه كرد: در این نشست مقرر شد طرح آبرسانی استان اصفهان با مشاركت 50 درصدی دولت و بخش خصوصی اجرا شود.
وی به تضمین خرید آب توسط دولت اشاره و افزود: در ابتدا وزارت نیرو پیشنهاد كرد كه فقط 18 درصد این طرح را دولت و بقیه را بخش خصوصی بپردازد، اما سپس رایزنی این میزان به 50 درصد رسید.
این نماینده مجلس با اشاره به اینكه قرار دادن ردیف مشاركتی در بودجه از نكات مهم مطرح شده در این نشست بود، اشاره كرد: بر این اساس آورده دولت و بخش خصوصی برای اجرای طرح های تأمین آب شرب پنج میلیون نفر جمعیت استان در نظر گرفته میگردد.
تركی با اشاره به اینكه نمایندگان استان، لزوم احداث اصلاحات در بودجه سال 98 و ردیف دار شدن طرح های تامین آب استان را خواهان شدند، اضافه كرد: بر طبق این پیشنهاد باید آب شرب مورد نیاز جمعیت استان در 14 شهرستان تأمین شود.

** طرح دو خطه كردن راه آهن اصفهان 80 درصد پیشرفت دارد
مدیر كل راه آهن اصفهان اظهار داشت: طرح دو خطه كردن راه آهن در این استان به طول 300 كیلومتر تابحال 80 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
سید رضا سادات حسینی با بیان این كه بیشترین فعالیت راه آهن اصفهان جابه جایی بار است اضافه كرد: طرح دو خطه كردن خطوط ریلی استان از ایستگاه بافق در استان یزد شروع به زرین شهر در غرب اصفهان ختم میگردد.
وی با بیان این كه با دو خطه كردن این كریدور حجم حمل بار 2 برابر افزوده می شود اضافه كرد: هدف اصلی از اجرای دو خطه كرده خطوط ریلی استان ؛ افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری و ساخت خطی بعنوان بار محوری سنگین در كشور بوده است.
سادات حسینی از دیگر اهداف این طرح را افزایش حجم حمل بار و مسافر بر طبق راهبرد و سیاستی كه بر عهده راه آهن كشور گذاشته شده است، عنوان نمود.
مدیركل راه آهن استان اصفهان با اشاره به این كه برای اجرای این طرح 12 میلیارد ریال هزینه شده است افزود: دوخطه كردن خطوط ریلی استان با عنایت به ترافیك سنگین قطارهای محور اصفهان بخصوص عبور روزانه 23 رام مسافربری و حدود 40 رام قطار باری از محدوده این اداره كل، لازم و ضروری می باشد.

** كارایی بالگردهای هوانیروز با كارشناسان داخلی افزایش می یابد
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: هوانیروز جمهوری اسلامی به دستاوردهای مهمی در زمینه تولید و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز بالگردها دست یافته است كه با استفاده از این دستاوردها كارایی بالگردهای این نیرو افزایش می یابد.
امیر سرتیپ كیومرث حیدری در آیین رونمایی از چند فروند بالگرد بازسازی شده در پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز اصفهان در گفت و گو با ایرنا ا اضافه كرد: با استفاده از این دستاوردها بالگردهایمان را بگونه ای ارتقا می دهیم كه بتوانند در هر ساعت از شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی ماموریت خودرا انجام دهند.
وی اظهارداشت: حالا علم، فن و هنر حفظ، نگهداری و ساخت تجهیزات مورد نیاز بالگردها در هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی نهادینه شده است و كشورمان قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه را در اختیار دارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان كرد: ما همواره به بركت هدایت های پیامبر گونه ولی امر مسلمین در همه دوران انقلاب تهدیدها را به فرصت تبدیل كردیم.
وی با اشاره به اعمال تحریم ها مقابل نظام جمهوری اسلامی اضافه كرد: با هدایت های رهبری از پیچ های سخت بسیار زیادی عبور كردیم و از مشكلات پیش رو كه دشمنان برای ما احداث می كنند با موفقیت عبور خواهیم كرد.

** پردیس سینمایی ساحل اصفهان افتتاح شد
پردیس سینمایی ساحل اصفهان عصر روز چهارشنبه با حضور شماری از مسئولان با 9 سالن سینمایی و یكهزار صندلی در این كلانشهر راه اندازی شد.
این سینما از آبان پارسال برای بازسازی تعطیل شد و امروز سپس گذشت یك سال به طور رسمی مجدد شروع به كار كرد.
این پردیس دارای 9 سالن سینما و حدود یكهزار صندلی و همین طور سینمای تابستانی بدون سقف است.
2 سالن سینمایی این پردیس برای اولین بار در كشور ویژه كودكان و سینمای پویانمایی (انیمیشن ) طراحی شده است.
رییس حوزه هنری كشور در مراسم افتتاح این پردیس سینمایی اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به هنر سینما داشته و سالن های سینمایی روز به روز در آن افزایش یافته است.
محسن مومنی شریف با اشاره به عصر حاضر و گسترش شبكه های اجتماعی و مجازی اضافه كرد: انسان در این دوره نسبت به سایر دوران تنها تر و جامعه گریزتر شده است پس احداث و گسترش سالن های سینما كه مردم را گردهم می آورد، ضروری می باشد.
وی با اشاره به اینكه حالا 32 سالن سینما در اصفهان فعال است ابراز امیدواری كرد تعداد سالن های سینما در این شهر به 40 سالن برسد.
مومنی شریف با تاكید بر اینكه ساخت یا بهسازی سالن های سینما هزینه های گزافی دارد، اشاره كرد: ما می توانستیم این هزینه ها را در بخش تولید فیلم داشته باشیم اما افزایش سالن های سینمایی برای ما باز اهمیت دارد.

** مشكل قانونی برای رفع مشكل آب شرب اصفهان وجود ندارد
رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: هیچ مشكل قانونی برای رفع مشكل آب شرب استان اصفهان وجود دارد و این سازمان آمادگی خودرا برای اجرای قانون موجود اعلام می كند.
پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار فیلم مستندی از رییس سازمان برنامه و بودجه، سخنان وی درباره آب شرب اصفهان را منتشر نمود.
محمد باقر نوبخت در این فیلم كوتاه با اشاره به اینكه درباره آب شرب اصفهان خطی وجود دارد كه بعنوان سامانه یك از آن یاد می شود، اظهار داشت: در این مسیر از سد زاینده رود با عبور از استان چهار محال و بختیاری به تصفیه خانه بابا شیخ علی می رسد و از آنجا به شهرهای اصفهان توزیع خواهد شد.
وی اضافه كرد: علاوه بر آن مسیر دیگری وجود دارد كه با دو تونل گلاب 1 و گلاب 2 می تواند آب رسانی به 14 شهر اصفهان را تامین كند. هم كنون طرحی در قانون بودجه سال 1397 وجود دارد كه در این طرح 20 هزار میلیارد ریال منابع مالی لازم است مقرر شد این را ما با روش مشاركتی با بخش غیر دولتی به انجام برسانیم.
نوبخت با اشاره به اینكه این مساله به نمایندگان استان اصفهان اعلام و منعكس شد، افزود: بدین سبب از نظر ما هیچ مشكل قانونی وجود نداشته و بدون اینكه نیازمند مصوبه جدیدی باشیم یا نیازمند به اصلاح و تغییری در قانون موجود باشیم یا تغییری در لایحه سال آینده باشیم این كار قابل اجرا و فقط اراده لازم است كه با مشاركت غیر دولتی صورت گیرد.

** اعتبارات تخصیصی به پژوهش كافی نیست
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: اعتبارات نهایی تخصیص یافته به تحقیق و پژوهش در مراكز علمی كافی نیست و كفاف انجام تمامی طرح های تحقیقاتی را نمی دهد.
رضا ملك زاده در سمینار یكروزه بهره مندی بهینه از فرصت ها و پتانسیل های فراروی دانشگاه های علوم پزشكی كشوردر محل تالار ادیب دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اضافه كرد: هیچ گاه اعتبارات پژوهشی كشور از سهم نیم درصد تولید ناخالص ملی فراتر نرفته و در خیلی از موارد اعتبار نهایی تخصیص داده شده كمتر از میزان فوق بوده است.
به گفته او سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در بهترین شرایط 13 درصد از سه درصد تولید ناخالص بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه سرعت كیفی سازی تولیدات علمی در ایران بیشتر از سرعت كمی این مقوله است، اشاره كرد: سهم مقالات ایران در دنیا 2 درصد اعلام شده، اما سهم استنادات جهانی به مقالات و پژوهش های كشور حدود سه درصد است.

** اصفهان یكی از شهرهای خلاق ایران است
مدیركل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی با بیان این كه برخی از شهرهای ایران دارای مزیت شهر خلاق است كه اصفهان همچون آنهاست، اظهار داشت: اصفهان بعنوان یك مركز تاریخی و سیاسی ایران همچنان شهر فرهنگی شناخته میگردد.
كامبیز مشتاق گوهری در آیین گشایش اولین نمایشگاه صنایع خلاق در نمایشگاه بین المللی این استان با اشاره به مشكلات زیست محیطی در اصفهان اشاره كرد: اصفهان بعنوان شهر خلاق می تواند شرایط و فرصتی به وجود آورده كه یكی از پیشروان در حوزه برخورد با مشكلات زیست محیطی باشد.
وی بیان كرد: پیش قدمی این شهر در تهیه برنامه جامع شهر با رویكرد نوین، با نگاه به افزایش مشاركت شخصیت حقیقی، صاحبان سرمایه و ذینفعان در شهر خلاق اصفهان اتفاق مباركی است.
وی با اشاره به این كه در حوزه شهرها بعنوان بستر كالبدی استقرار شهر خلاق با ۲ رویكرد جدی روبه رو خواهیم بود، اضافه كرد: احداث فضای محرك برای استقرار طبقه خلاق و فعالیت نهادهای اقتصادی قدرتمند(بانك ها) كه در امتداد كاهش هزینه زندگی برای طبقه خلاق تلاش می كند و بخش عمده ای از مشاركت به واسطه این گروه اقتصادی به تثبیت و استقرار این طبقه كمك می نماید.

** رفع مشكلات آموزش و پرورش راهی جز مطالبه عمومی ندارد
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای رفع مشكلات این وزارتخانه و تحقق توسعه بعنوان مردمی تمدن ساز در جهان، راه دیگری جز مطالبه عمومی نداریم.
سید محمد بطحایی در جمع خیرین مدرسه ساز كاشان بیان كرد: هنگامی كه در آموزش و پرورش صبحت از تعلیم و تربیت می شود، به مدلول آماده كردن افراد برای پذیرش مسئولیت های فردی و اجتماعی بعنوان مهمترین و اصلی ترین ماموریت این نهاد آموزشی است.
وی اضافه كرد: نظام های تعلیم و تربیتی كه به صورت معمول از 6 سالگی شروع شده و به صورت میانگین تا 12 سال ادامه می یابد، امروز در بعضی كشورها به سه سالگی كاهش یافته تا افراد زودتر و بهتر برای پذیرفتن مسئولیت های آینده آماده شوند.
وزیر آموزش و پرورش اشاره كرد: به جای اینكه نیازهای آینده مورد تعیلم و تربیت قرار گیرد، بعضی از سیاستگذاران آموزشی ما انتقاد می كنند كه آموزشی با الگوهای گذشته كودك را برای امروز هم آماده نمی كند؛ بچه های امروز را با شرایط روز گذشته، برای فردا آماده می نماییم كه این انتقاد درستی است.

** بازسازی بالگردها در شرایط تحریم دستاورد بسیار بزرگی است
فرمانده پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز اظهار داشت: بازسازی بالگردهای كشور سپس سال ها زمین گیری و به پرواز درآوردن آنها در شرایط تحریم دستاورد بسیار بزرگی است كه به دست توانای كارشناسان این پایگاه و مركز آموزش شهید وطن پور اصفهان انجام شد.
سرتیپ ستاد علی عفیف اضافه كرد: با وجود مشكلات و تحریم هایی كه ما با آن مواجه هستیم، ساخت قطعات این بالگردها و به پرواز در آوردن آنها كار بزرگی است كه نباید از آن چشم پوشی كرد.
وی اظهارداشت: پیوستن چند فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز كار ارزشمندی است كه چهارشنبه گذشته توسط كارشناسان فنی پایگاه چهارم پشتیبانی و مركز آموزش شهید وطن پور هوانیروز انجام شد و با این اقدام، كارشناسان فنی هوانیروز شعار ' ما می توانیم ' فرموده امام راحل عظیم الشان را محقق كردند.
فرمانده پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز با اشاره به اینكه یك ساعت پرواز توسط هر فروند بالگرد نیازمند بیشتر از 160 ساعت كارفنی است، اشاره كرد: بدین سبب بالگردی كه سال ها زمین گیر شده است نیازمند ساعت ها كارفنی است كه به دست پرتوان كارشناسان داخلی انجام شد.
به گفته وی با بازسازی این بالگردها افزون بر 130 میلیارد ریال صرفه جویی انجام شد.
سرتیپ عفیف بیان كرد: پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز و مركز آموزش شهید وطن پور اصفهان حركت شتابانی را در زمینه آموزش نیروی انسانی، پرواز، تعمیر و نگهداری بالگردها آغاز نموده اند.
9913/6026/


5.0 / 5
4504
1397/09/30
14:21:39
تگهای خبر: آثار تاریخی , احداث , ارزیابی , استان
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین