كاربران اینترنت مراقب كلاهبرداری سایت های تبلیغاتی باشند

كاربران اینترنت مراقب كلاهبرداری سایت های تبلیغاتی باشند به گزارش مركز املاك رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان اصفهان به كاربران اینترنتی اخطار داد كه مراقب كلاهبرداری با استفاده از سایت های تبلیغاتی در شبكه های اجتماعی باشند.


سرهنگ مصطفی مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: موارد خیلی از جرایم در رابطه با كلاهبرداری با استفاده از سایت های تبلیغاتی در حوزه خرید و فروش كالا به پلیس گزارش و پرونده های بسیای در این رابطه تشكیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی افزود: برداشت های غیرمجاز یكی از شیوه های كلاهبرداری اینترنتی است كه متوجه سرقت اطلاعات از كارت های اعتباری است و با استفاده از درگاه های جعلی صورت می گیرد كه افراد باید اصالت درگاه را چك كنند.
رییس پلیس فتای استان اصفهان افزود: این در شرایطی است كه مشاهده یك محصول در سایت های تبلیغاتی خرید و فروش نمی تواند صحت و سلامت محصول و كالا را تایید كند بلكه باید خریدار از نزدیك و بصورت حضوری كالا را ببیند و بعد از مورد پسند واقع شدن مبادرت به خرید و پرداخت وجه كند.
مرتضوی افزود: موارد بسیاری در این رابطه به پلیس گزارش شده كه افراد بعد از پرداخت وجه به صورت اینترنتی موفق به دریافت كالا و محصول سفارش داده خود نشده اند.
وی همینطور از دیگر شیوه های كلاهبرداری از سایت های تبلیغاتی خرید و فروش كالا را، حضور افراد خریدار در منزل اشخاص فروشنده كالا ذكر كرد و اظهار داشت: در این موارد پرونده های اخلاقی و مالی بسیاری تشكیل و به مراجع قضایی تحویل شده است.
رییس پلیس فتای استان اصفهان از كاربران درخواست نمود كه تا حد ممكن در محیط بسته و خلوت با خریداران وعده عرضه و تماشای كالای خویش را نگذارند و در صورت گذاشتن قرار، برخی از اعضای خانواده را هم در كنار خود داشته باشند.
وی حسن اعتماد زیاد كاربران فضای مجازی و رعایت نكردن نكات امنیتی توسط شهروندان هنگام استفاده از كارت های بانكی، اینترنت بانك، فناوری های جدید بانكداری و تجارت الكترونیك را باعث برداشت های غیرمجاز به دلیل خطای انسانی و ناآشنایی كاربران به ابزارهای جدید برشمرد و اظهار داشت: سهل انگاری و حسن اعتماد بیش از اندازه كاربران، زمینه وقوع جرائم سایبری را فراهم می آورد.
به گزارش مركز املاك به نقل از ایرنا و بنا به اعلام پلیس، كلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب های بانكی مردم همچون جرایم اقتصادی می باشد كه در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سنوات گذشته ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.
6994/6026/


5.0 / 5
4296
1397/10/03
18:48:37
تگهای خبر: استان , بانك , تولید , خرید
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین