49 مبتلا و دو فوتی براثر كرونا در سازمان اتوبوسرانی

49 مبتلا و دو فوتی براثر كرونا در سازمان اتوبوسرانی به گزارش مركز املاك مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران از ابتلای 49 نفر و فوت دو نفر از پرسنل این شركت بر اثر مبتلا شدن به كووید 19 اطلاع داد.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، محمود ترفع در تشریح آخرین اقداماتی كه در سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در مقابله با كرونا انجام شده است اضافه كرد: تلاش كردیم با آغاز فعالیت دو سوم كارمندان از روز شنبه هفته جاری با ظرفیت كامل خدمت رسانی به شهروندان را بخصوص در خطوط تندرو داشته باشیم. تعداد زیادی از خطوط ما هنوز مطابق با روزهای عادی مسافر ندارند اما خطوط تندرو در این ایام حجم زیادی از مسافر را جابجا می كند به شكلی كه در خط یك و 7 تندرو تعداد زیادی مسافر در این روزها جابجا شده كه برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی از خط 4 كه بیشتر مسیر بزرگراهی را طی می كند و با عنایت به تعطیلی دانشگاه ها مسافر كمتری دارد برای خطوط پر مسافری همچون خط یك و 7 كمك بگیرید.

وی افزود: البته در بعضی اوقات شهروندان هم رعایت نمی كند به شكلی كه مثلا در ایستگاه چهار راه ولیعصر كه خطوط مترو و تندرو با یكدیگر تلاقی دارند و جزو ایستگاه های پر مسافر است شهروندان رعایت نمی كنند. اتوبوس های خالی به حد كافی بین مسیر پیشبینی كردیم اما گاهی مردم برای سریعتر رسیدن حاضر به رعایت فاصله اجتماعی نیستند و سوار اتوبوس پر می شوند. حتی گاهی دو اتوبوس به صورت هم زمان به ایستگاه می رسد ولی شهروندان همان اتوبوس اول كه شلوغ است را سوار می شوند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در بخش دیگری از صحبت های خود به كنده شدن علامت های فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های خطوط تندرو اشاره نمود و اضافه كرد: خیلی از علامت های فاصله گذاری اجتماعی در انتها شیفت كاری نبودند البته نمی گویم این علائم به عمد كنده شده است.

وی در مورد آمار جابجایی مسافر در خطوط اتوبوسرانی در شرایط كنونی اظهار داشت: در مواقع عادی بین یك میلیون و 800 هزار نفر تا دو میلیون نفر جابجایی در خطوط اتوبوسرانی داشتیم اما هم اكنون این تعداد به كمتر از 300 هزار نفر رسیده است ما بخش عمده ای از اتوبوس های خود ر ا به كار گرفتیم كه این موارد حاكی از تحقق فاصله گذاری اجتماعی به صورت خودكار است اما تراكم در خطوط تندرو زیاد است.

ترفع در مورد آمار مبتلایان و فوتی های سازمان اتوبوسرانی اظهار داشت: پیش تر بیشتر از 50 نفر از پرسنل ما كرونا مثبت بودند اما درحال حاضر 49 نفر از پرسنل ما كرونا مثبت هستند كه برخی از آنها بهبود پیدا كردند همینطور 28 نفر با عنایت به اجرای طرح غربالگری مشكوك به ابتلای این بیماری داریم تعداد فوتی های ما همچنان همان دو نفر است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاخیر در اجرای طرح فاصله گذاری در سازمان اتوبوسرانی اظهار داشت: به هیچ عنوان تاخیری وجود نداشته و به محض ابلاغ این مقررات همه موارد اجرا شد و صندلی ها و كف اتوبوس های تندرو همگی علامت گذاری شدند حتی ایستگاه های خطوط تندرو از شنبه هفته جاری عموما علامت گذاری شدند و ناوگان كمكی را برای تحقق این امر به كار گرفتیم. اما باید به این نكته توجه داشته باشید كه از روز شنبه هفته آینده با عنایت به این كه وضعیت به حالت عادی و پیش از اسفند ماه برمی گردد هر چقدر علامت گذاری ها هم صورت گیرد رعایت آنها با عنایت به تعداد ناوگان و تراكم مسافر شاید امكان پذیر نباشد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در مورد استفاده از اتوبوس های بین شهری در داخل شهر اظهار داشت: ناوگان اتوبوس های بین شهری و بهره گیری از آنها در داخل شهر پیشنهادی بود كه از جانب سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و همینطور وزارت راه عنوان شد اما استفاده از این اتوبوس ها در خطوط عادی كار سختی است. یكی از اشكالات موجود نصب دستگاه های كارت خوان برای این اتوبوس ها است امكان نصب این دستگاه ها بر روی این اتوبوس ها فراهم نیست و برای دریافت كرایه نقدی هم با عنایت به تشدید اپیدمی ممنوعیت داریم. بهره گیری از این اتوبوس ها برای خطوط تندرو هم با عنایت به این كه كرایه در ایستگاه ها دریافت می شود تقسیم این پول میان آنها كار پیچیده ای است ضمن این كه اتوبوس های بین شهری راست در هستند در حالیكه خطوط بی آرتی برپایه چپ دست طراحی شده است. گذشته از این موارد از روز شنبه سفرهای بین شهری از سر گرفته می شود و این اتوبوس ها باید در محل كار خود حاضر شوند.

وی در مورد تأمین 500 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی تهران هم خاطرنشان كرد: 10 سال است كه خواهش و تمنا از دوستان دولت داریم كه اتوبوس های تهران فرسوده است و سه هزار دستگاه اتوبوس در این شهر كمبود داریم بدین سان برای شرایط غیر كرونایی حدود 9 هزار دستگاه اتوبوس در تهران نیاز داریم. هنگامی كه رئیس جمهور مبحث كمك برای خرید اتوبوس های جدید را مطرح نمودند بلافاصله این مورد را پیگیری كردم اما باید به این نكته توجه داشته باشیم كه كارخانه های تولید اتوبوس در داخل و خارج كشور تنها برپایه سفارش مشتری تولید خویش را انجام می دهند بنابراین این كه 500 اتوبوس آماده وجود داشته باشد كه ما خریداری نماییم تنها برپایه انعقاد قرارداد و برای ماه های آتی امكان پذیر است.
ترفع در پاسخ به سوالی در مورد رزرو صندلی های اتوبوس هم خاطرنشان كرد: شركتی استارتاپی نرم افزاری برای اجرای این طرح تهیه كرده و خودش تعدادی وسایل نقلیه هم خریداری نموده اما كار این شركت به فعالیت اتوبوسرانی مربوط نیست وما هیچ ناوگانی در اختیار آنها قرار ندادیم. در این ایام تماسی با ما داشتند كه برای تحقق فاصله اجتماعی در خطوط پر مسافر به ما كمك كنند بطور قطع شهرداری تهران از این شركت و تمامی شركت های كه بتواند كمك كنند برای همكاری استقبال می كند.



1399/01/25
23:31:09
5.0 / 5
2453
تگهای خبر: تولید , خانه , خرید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین