صنعت ریلی یکی از بخش های حساس و حیاتی کشور است به گزارش مرکز املاک، معاون توسعه و مدیریت منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: صنعت ریلی یکی از بخش های حساس و حیاتی کشور است. به گزارش مرکز املاک به نقل از مهر، داوود طالبی پس از ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل راه آهن شمال (۲) با اشاره به اینکه ما همواره شاهد دلاور مردی های مردم گیلان در زمینه مختلف انقلاب و دفاع مقدس بوده ایم، اظهار نمود: امروز همه ما در حوزه های مختلفی که مشغول به کار هستیم باید حرکت جهادی و بسیجی وار داشته و در قالب سیاست ها و برنامه های کلان کشور برای توسعه و پیشرفت گام برداریم. طالبی با اشاره به اینکه صنعت ریلی کشور برای توسعه و پیشرفت کشور یکی از بخش های بسیار مهم، حساس و حیاتی به حساب می آید، اضافه کرد: صنعت ریلی نه در حوزه خدمت می گنجد و نه در عرصه تولید بلکه در حوزه زیرساخت های کشور فعالیت می کند. معاون توسعه و مدیریت منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اگر زیرساخت های یک کشور فعال نشود خدمات و تولید در آن کشور امکانپذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اشخاصی که در بنادر، حمل و نقل راه آهن و کشتیرانی کار می کند از جایگاه بسیار حساسی برخوردار می باشند. وی ضمن اشاره به این که در کشور ما سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها و لجستیک بسیار کمتر از آن چیزی است که باید اتفاق بیفتد، افزود: در سیاست های کلی برنامه ها و چشم انداز توسعه ای کشور بخصوص در برنامه ششم توسعه در بندهای ۲۵ و ۴ بخش صنعت ریلی صراحتاً مورد توجه قرار گرفته است و راه آهن و اتصال آن به مبادی اقتصادی همچون حمل بار و بنادر و کشتیرانی بعنوان تکمیل کننده آن، اولویت خاصی داده شده است. وی بابیان این که هزینه استاندارد جهانی در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است، هزینه های بخش لجستیکی را در ایران حدوداً هشت و نیم درصد اعلام نمود و اظهار داشت: ما فاصله بسیاری با سرمایه (هزینه لجستیکی) داریم. طالبی ضمن اشاره به این که هزینه در صنعت ریلی نوعی سرمایه است، اضافه کرد: خوشبختانه در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه دربندهای ۹ و ۱۰ بخصوص در مباحث حمل و نقل و انرژی اشاره شده است و مجلس شورای اسلامی و دولت هم برنامه هایی را در برنامه هفتم پیشرفت لحاظ کرده اند که نشان می دهدحاکمیت جمهوری اسلامی ایران به صورت قاطع و جدی به دنبال پیشرفت توسعه بخش های زیرساختی کشور هستند. وی با استناد به ماده های ۵۲ و ۵۷ قانون ششم توسعه اضافه کرد: متأسفانه عملا در اجرا شاهد چنین اتفاقی نیستیم. وی ضمن اشاره به این که خیلی از مسائل صنعت ریلی به مسائل بیرون از این صنعت مربوط می شود، اظهار داشت: در قسمت های سطحی و مباحث جاری راه آهن و صنعت ریلی مشکلات زیادی وجود دارد و اقتصاد ریلی ضعیف است که امیدواریم با همت و تلاشی مدیران و کارکنان بدنه ریلی در قسمت های مختلف بخصوص در مناطق حساس همچون حوزه های جنوب کشور که مباحث اقتصاد دریا محور را دنبال می کنند و شمال کشور به مقوله ترانزیت کالا توجه دارند به خوبی اجرا شود. طالبی ضمن اشاره به این که وضعیت درون و بیرون صنعت ریلی کاملا به تلاش مدیران و همکاران وابسته است، اظهار داشت: آنگونه که باید در سیاست های کلی و اسناد بالا دستی به صنعت ریلی کمک نمی شود و طبق برآورد بعمل آمده امسال حدود ۲، ۸۰۰ میلیارد تومان در قسمت مسافربری زیانده خواهیم داشت در حالیی که سازمان برنامه و بودجه فقط ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیانده درنظر گرفته است. طالبی با اشاره به اینکه راه آهن یک ثروتمند فقیر است افزود: اگر در بحث مولدسازی دست ما را باز بگذارند و به ما اختیارات بدهند خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد. شایان ذکر است که در انتها این مراسم از زحمات «غلامحسین ولدی» تجلیل و «رحمت رحمت نژاد» بعنوان مدیر کل جدید راه آهن شمال ۲ ارائه شد. 0.0 / 5 76 1403/09/05 10:09:54 تگهای خبر: استان , استاندارد , توسعه , تولید این پست مرکز املاک را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط تمام خانواده های جانباختگان طبس خانه های خودرا تحویل گرفتند بازگشت پرواز مشهد - دمام (عربستان سعودی) پس از ۹ سال کاهش ۱۱ و سه دهم درصدی بارش ها در کشور آماده همکاری با دیگر کشورها در حوزه دریانوردی هستیم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳