معاون وزیر كشور خبر داد

كاهش لطمه های اجتماعی محلات با فعالیت دفاتر تسهیلگری

كاهش لطمه های اجتماعی محلات با فعالیت دفاتر تسهیلگری مركز املاك: رئیس سازمان امور اجتماعی كشور با تاكید بر اینكه دستگاه های مختلف باید با دفاتر تسهیلگری همكاریهای لازم را داشته باشند اظهار داشت: خوشبختانه طی یك سال قبل نگاه دستگاه ها به این دفاتر تغییر كرده كه این سرمایه بزرگی است و كاهش مظاهر لطمه های اجتماعی را تا حدودی در محلات تحت پوشش دفاتر تسهیلگری می بینیم.


به گزارش مركز املاك به نقل از ایسنا، تقی رستم وندی امروز 17 تیرماه در نشست با مدیران و كارشناسان دفاتر تسهیلگری شهر كرمان، اظهار نمود: دفاتر تسهیلگری بحث فی البداهه ای نیست و الگوهای جهانی مشابه این كار در دنیا تجربه شده است. توانمندسازی، مشاركت محلی و تسهیلگری عناوین این كار است كه نشان داده است این پروژه سابقه بین المللی و در طراز جهانی بوده است.
وی با تاكید بر اینكه با این كار نهادسازی صورت می گیرد اظهار نمود: اجرای این طرح صرفا نباید كار مقطعی و كوتاه مدت تلقی شود ضمن آنكه از كارهای بنیادی نیز نباید انتظار داشت ظرف مدت یك سال نتیجه بدهد.
معاون وزیر كشور و رئیس سازمان امور اجتماعی كشور با اشاره به اینكه كارهای اجتماعی و حوزه علوم انسانی زمانبر بوده و به صبوری بیش از اندازه نیاز دارد، بیان كرد: با فعالیت دفاتر تسهیلگری، جریان سازی اجتماعی در حال رخ دادن است و هم اكنون به بزرگی اثرات این كار واقف نیستیم و باید با شاخص ها این فعالیت ها اثرسنجی شود.
وی با اشاره به اینكه پایه گذاری نهاد ملی با راه اندازی و فعالیت دفاتر تسهیل گری صورت می گیرد اضافه كرد: دفاتر تسهیلگری در حال تغییر نگرش و بازسازی روابط و مناسبات اجتماعی مردم است كه خود نشان دهنده ارزش بالای فعالیت این دفاتر را دارد و پیامد این كار ترمیم سرمایه اجتماعی در محلات است.
رستم وندی اظهار نمود: با تحریم های اقتصادی و فشار بی سابقه تاریخی كه روی مردم ما از همه جوانب وارد می شود، دشمنان انتظار داشتند ظرف مدت شش ماه تا یك سال مردم واكنش شدیدی نشان دهند و نارضایتی اجتماعی با اعتراضات خشونت آمیز همراه شود، اما جامعه ایرانی جامعه تاب آور و مقاومی شده است و تاریخ جمهوری اسلامی نشان داده مردم موقعیت ها و بزنگاه های تاریخی را به خوب می شناسند.
وی اشاره كرد: حجم بزرگی از اقدامات و مداخلات اجتماعی و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم در حال شكل گیری است كه این مساله در شرایط كنونی نكته بسیار مهمی است.
رئیس سازمان امور اجتماعی كشور در ادامه با تاكید بر اینكه دستگاه های مختلف باید با دفاتر تسهیلگری همكاری لازم را داشته باشند اضافه كرد: خوشبختانه طی یك سال قبل نگاه دستگاه ها به این دفاتر تغییر كرده كه این سرمایه بزرگی است و كاهش مظاهر لطمه های اجتماعی را تا حدودی در محلات تحت پوشش دفاتر تسهیلگری می بینیم.
وی اشاره كرد: اندوخته بزرگی كه برای كشور فراهم شده این است كه حدود 700 نفر در دفاتر تسهیلگری مشغول به فعالیت شده اند و مجموعه بزرگ صاحب فكر و تحصیلكرده هستند كه این مساله یك توفیق بزرگ برای این پروژه شمرده می شود و فعالان دفاتر دارای تجربه تاریخی، ملی و بین المللی هستند.
رستم وندی بیان كرد: مسیر مشخص است و ابهامی در شرح وظایف و مسئولیت ها نداریم و با ادامه فعالیت دفاتر تسهیلگری شاهد كاهش لطمه های اجتماعی در محلات در 5 سال آینده خواهیم بود.
وی با اشاره به اینكه نیاز به نوآوری اجتماعی داریم و باید با نوآوری روزانه كار را ارتقاء بدهیم، اضافه كرد: جذب كودكان و نوجوانان باید هدف دفاتر تسهیلگری باشد و اگر بتوانید نسل جدید را جذب كرده و آموزش و مهارت لازم را به آنها منتقل كنند، با خروج این دفاتر از این محلات، نیز كار ناقص نخواهد ماند.
معاون وزیر كشور با تاكید بر پای كار آوردن نهادهای مختلف در زمینه اقدامات دفاتر تسهیلگری، اظهار نمود: نهادهای مختلف بر طبق مسئولیت های اجتماعی همكاری خواهند داشت.
او در آخر به فعالان دفاتر تسهیلگری پیشنهاد داد: تجربه خودرا در فضای مجازی با هوشمندی به اشتراك بگذارید كه این كار به اقدام شما ضریب داده و از متن مردم برای بهسازی و بازسازی محلات جلب حمایت می شود و حتی این تجربه را می توان با فراتر از مرزها به اشتراك گذاشت.




منبع:

5.0 / 5
4058
1398/04/17
15:39:07
تگهای خبر: بازسازی , بهسازی , خدمات , دستگاه
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین